Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Herkenning in het openbaar

Gestart door Fricai, november 07, 2009, 06:48:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Dat was de tip van de dag Ienepien,  :cake: dat ik daar zelf niet eerder aan gedacht heb  :)

Bij andere methoden die ze aangeven om je maat te bepalen gaan ze wat rotzooien met een papiertje enzo, maar dat werkt niet lekker. Zojuist jou methode toegepast en -heel toevallig- kom ik precies op 21,9 uit :) Dat zou dus maat 12,6 zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Gewoon naar een goedkopere winkel gaan dan de plaatselijke juwelier. Eentje waar ze ringen kopen in een lage prijsklasse.
Daar liggen ze vast los in het rek en kan je zelf passen zonder assistentie.
Als je de goede hebt gevonden meet je de diameter even op!

Ienepien


AceVentura

Bedankt voor de tip mannetje, maar de enige goedkopere die hier in de buurt zit is Lucardi (http://www.lucardi.nl), maar ook die heeft geen ringen los hangen of liggen.  :(

Maar ik denk dat die maat 12,6 een goede mogelijkheid is om te proberen ... als Drisos bereid is nog een keertje te helpen  ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai


Paul2

#95
Ik lees dat het hier gaat over ringen als herkenningsteken...

Zoals mss inmiddels al een beetje bekend, heb ik het niet zo op zwart, maar meer op regenboogkleuren... ik draag dan ook al een aantal jaren deze (plastic) ring in regenboogkleuren, die ooit bij Kruidvat te koop was:



Voor mij is hij niet zozeer bedoeld als herkenningsteken, maar meer als een subtiel statement voor veelkleurigheid en diversiteit, net als waar de regenboogvlag voor staat.

Ereinion

Ik zie geen plaatje, als dat de bedoeling was.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Leuk, zo'n regenboogring. Dat vind ik veel leuker dan een zwarte ring om je rechter midelvinger. Hier hebben veel mensen moeite mee omdat zwart een rouwkleur is en omdat de middelvinger wel eens gebruikt wordt voor een niet zo subtiel gebaar. Toch zie ik de kleuren van de regenboog meer als een algemeen symbool van diversiteit, dan als iets specifiek aseksueels. Paars is eigenlijk de kleur voor aseksualiteit, dus waarom is een paarse ring om de ringvinger niet het symbool voor aseksuelen? Hmm, misschien omdat het lastig is om een paarse ring ergens op de kop te tikken?

Ereinion

Of juist omdat veel mensen met een paarse ring lopen als het in de mode is. Dan krijg je van die verwarrende gesprekken.  ;)

Mooie ring, Paul!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

De ring om de middelvinger is misschien niet zo heel erg handig gekozen inderdaad
* AceVentura bedenkt zich wat voor gebaar hij naar de juwelier maakt als er een ring gepast moet worden

Paars lijkt mij dan weer niets, daar zou ik niet zo snel mee rond gaan lopen en geeft mij associaties dat het meer op vrouwen gericht is. Zwart vind ik wat neutraler en kan door beide gedragen worden. Maar zoals je aan dit topic ziet is ook een zwarte ring niet heel makkelijk te vinden  ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Paul2

Dank je, Ereinion!  :)

Voor wie ook liever iets kleurrijkers dan zwart of paars heeft, is er ook nog een ander soort sieraad te verkrijgen:
Via de Duitse AVEN kwam ik op de website van een Duitse ontwerpster die voor aseksualiteit een logo heeft ontworpen bestaande uit een driehoekige hartvorm, waarin de regenboogkleuren niet naar zwart, maar naar wit verlopen. Zij heeft daar ook "Regenbogenpins" van vervaardigd, die via e-mail te bestellen zijn.

Ienepien

Die is mooiiiiiiiiiiiiii! En maar 3 euro! :P

Jovi_Hobbes

Eigenlijk wel leuk bedacht die combinatie tussen de regenboog en het AVEN-logo.
Zelf heb ik overigens niets tegen zwart, als ring vind ik het ook wel mooi.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Heeft er trouwens iemand interesse in de (voor mij) iets te kleine ring ?
Voor de volledigheid:
Het gaat om deze ring: http://www.bodypunks.com/product.aspx?browseby=department&department=Jewelry+%3E+Rings&sku=RBS-015
De binnenmaat van de ring is 19,8 mm. Ik moet helaas wel zeggen dat ik laatst al een klein krasje heb gespot.

Gezien de geringe kosten van de ring zelf zou ik zeggen: Wie 'm past mag 'm hebben  :) Stuur maar een PM of reageer in dit topic, uiteraard krijgt Drisos een voorkeursbehandeling als hij interesse heeft  ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Vandaag heb ik een nieuwe, passende ring ontvangen \ o /    :cake: voor Drisos
Ik heb nog een poging gedaan er een foto'tje van te maken met de webcam, maar omdat het al donker is gaat dat lastig. Of de schaduw van de camera valt op m'n hand waardoor je 't niet goed ziet, of als ik een andere lamp erbij zet overheerst de kleur blauw ineens ;)

Wie zaterdag bij de bijeenkomst is zal 'm dan wel zien :)

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler