Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

psychisch

Gestart door freakygirl, juli 23, 2007, 05:11:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freakygirl

ik heb de gevoelens sterker gekregen naardat ik psychisch is de war was na een poging to verkrachting. Ik kan wel begrijpen dat als iemand aan je zit (en je wil het niet) dat je dan ook zo iets hebt van "van mij hoeft het niet meer".

meer mensen die dit kennen?

Mau

Ik zelf ken het dus wel, hoewel ik daarvoor ook al aseksueel was. En ik heb veel op DIS-forums (forums voor mensen met een Dissociatieve Identiteitsstoornis) gezeten, en ook daar herkende ik dat mensen daardoor geen seks meer wilden of het gewoon moeilijk mee hadden. En volgens mijn psycholoog is dat een redelijk normale reactie verder. Maar het verschil is dat veel mensen die zijn verkracht wel minder zin hebben in seks omdat ze zich vaak schamen of zondig voelen. Niet iedereen die verkracht is wordt of is aseksueel. Een grote groep kan met hulp van een seksuloge of psychologe (of beide) er weer bovenopkomen. En een partner met veel geduld en vertrouwen natuurlijk.

Dus ik herken het wel, maar het geldt niet voor iedereen die zo iets meemaakt.

kiki

Ja ik heb dat ook wel eens gedacht, maar naast het feit dat ik aseksueel ben, ben ik ook aromantisch, ik word ook niet verliefd. Ben het ook nooit geweest. En ik hoef het ook niet te worden, terwijl ik een zus heb die me finaal voorbij gestreefd is op dat vlak. Ik ben vaak door haar gebeld dat 'het uit was'
En dan fietste er dan soms wel midden in de nacht heen.
En ook zij heeft hele nare ervaringen met seks gehad. Kwam daar dan weer overheen en daar ging ze weer...........! (Ze is nu heel gelukkig getrouwd hoor).

kiki

Jovi_Hobbes

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is tot hier opgeschoond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?