Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De dokter

Gestart door Ann, juli 15, 2007, 11:22:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ann

Ik heb het er al een aantal keer met de dokter over gehad. Niet omdat ik dat wou ofzo maar mijn moeder bracht het eens ter sprake toen we op consultatie waren. De dokter vond het vreemd. Hij snapt niet dat een meisje die er aantrekkelijk uitziet zulke gevoelens niet kan hebben. Eerst dacht hij dat ik lesbisch was ofzo ???
Kheb ook een tijd depressieve perioden gehad en ben vaak moe, dat heb ik al lang.
Daar wordt ik nu voor onderzocht in het ziekenhuis (voor die moeheid).
Mijn hormoonspiegel etc is allemaal al normaal, ook mijn bloed en de echo en long scan. Ja vele van die onderzoeken hebben niks met aseksualiteit te maken maar het is dan ook mijn moeheid die ze onderzoeken.

De dokter heeft nooit wat gezegt over autisme, en hij denkt dat het nog zal komen, dat ik een laatbloeier ben. Maar hij kent me gewoon niet goed genoeg. Ik wordt er al 21 en heb me nog nooit in mijn leven aangetrokken gevoeld. Eigenlijk vind ik seks ook best vies en ik zou het niet eens willen proberen. het liefst zou ik ook leven in een aseksuele wereld maar dat kan jammer genoeg niet  ;D En ik ben niet seksueel misbruikt of wat dan ook.

Zelf wil ik me niet laten onderzoeken voor de aseksualiteit om de simpele reden dat ik er heel gelukkig mee ben en helemaal niet seksueel zou willen zijn. Voor mij is het ook makkelijk omdat ik geen partner wil, dus ik mis ook niks. Of ik asperger heb of autisme, tja ik denk van niet, maar tegenwoordig worden zulke diagnosen wel vaak gesteld, en moet alles een etiquet krijgen.

Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Ereinion

Bedankt voor je verhaal Ann. Hopelijk komen ze er achter waarom je zo moe bent.

Ik ben het wel met je eens, alles moet een etiketje krijgen en dan ben je opeens bijvoorbeeld autistisch, maar wat dan?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

En ja, waarom zou asexualiteit een probleem zijn, voor jou in jouw situatie ? En  wat  moet je met zo'n etiket ?  :banghead: :banghead:

Maar: zegt de dokter dat jij mogelijk een vorm van autisme hebt ? Of denkt hij dat ? Of ben jij daar bang voor ? Dat begrijp ik niet helemaal uit je verhaal..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Littleone

#3
Autisme en aseksualiteit gaan niet per se hand in hand, daar heb ik me als auti uiteraard in verdiept. Het zou kunnen dat het percentage aseksuelen onder de auti's wat hoger ligt, maar ik beschik niet over cijfers.
Hoe dan ook, voor mij is het vermoedelijk niet anders dan voor niet-autisten als ik de site zo lees. Ik worstel met dezelfde vragen en dillemma's. Overigens is het ontbreken van seksuele gevoelens niet voldoende reden om autisme te vermoeden, dan moeten er meer dingen aan de hand zijn.

Ann

Citaat van: peter1963 op juli 15, 2007, 11:29:56 AM
En ja, waarom zou asexualiteit een probleem zijn, voor jou in jouw situatie ? En  wat  moet je met zo'n etiket ?  :banghead: :banghead:

Maar: zegt de dokter dat jij mogelijk een vorm van autisme hebt ? Of denkt hij dat ? Of ben jij daar bang voor ? Dat begrijp ik niet helemaal uit je verhaal..



Nee daar heeft de dokter niks over gezegt:)
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ann op juli 15, 2007, 11:22:41 AM
De dokter vond het vreemd. Hij snapt niet dat een meisje die er aantrekkelijk uitziet zulke gevoelens niet kan hebben. Eerst dacht hij dat ik lesbisch was ofzo ???

Zucht, da's ook weer zo'n typische reactie. Als mensen al iets van aseksuelen denken dan lijkt het wel dat ze denken dat aseksuelen vast gewoon te lelijk zijn om een partner te kunnen krijgen en zich daarom maar achter aseksualiteit verstoppen. Wat heeft uiterlijk nou weer met het wel of niet hebben van seksuele gevoelens te maken?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Tja, rare mensen soms.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Rare wezens, die mensen !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

idd , dat denk ik dagelijks ;D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is tot hier opgeschoond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?