AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 26, 2013, 05:29:23                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De meest gestelde vragen en de antwoorden daarop, vind je onder de paarse faq-knop of door op het logo te klikken.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Tegenstrijdig  (gelezen 449 keer)
TheKingofAce
Amoeba
*

That's the thing Amy, I am not a typical bloke.

« Gepost op: Maart 01, 2012, 04:05:44 »

Toen ik gisteravond de FAQ doorlas, stuitte ik op het volgende:
Citaat
Ik vind mensen aantrekkelijk en raak opgewonden, maar ik heb een hekel aan seks en zal het nooit doen, ben ik aseksueel?
Als je opgewonden raakt is de definitie niet op jou van toepassing. Aseksualiteit gaat over het ontbreken van seksuele aantrekkingskracht tot andere mensen, niet over het ontbreken van seksuele activiteit. Aseksuelen raken niet opgewonden van andere mensen, ze zouden tevreden zijn als ze de rest van hun leven geen seksuele ervaring (meer) zouden hebben. Als jij een seksueel persoon bent die ervoor heeft gekozen om geen seks te hebben, dan heet dat ‘celibaat’ of ‘onthouding’. Er zijn verschillende redenen waarom seksuele mensen er voor kiezen om celibatair te zijn. Het kan een religieuze of morele reden hebben, ze kunnen de seksuele ervaringen niet prettig vinden, ze kunnen vinden dat seks alleen mag plaatsvinden in een langdurige relatie. Het verschil tussen aseksuelen en celibatairen en onthoudende mensen is dat aseksuelen er niet voor kiezen om aseksueel te zijn, ze zijn het gewoon. Ze kunnen er voor kiezen om seks te hebben en toch aseksueel blijven, omdat aseksualiteit over aantrekkingskracht gaat en niet over acties. Er zijn misschien veel dingen die jij gemeen hebt met aseksuelen. Misschien heb jij er baat bij om deel te nemen aan de aseksuele gemeenschap, maar waarschijnlijk is een groep die specifiek bijeenkomt voor celibatairen nuttiger voor jou. Probeer onze gemeenschap uit en kijk of het iets voor je oplevert.
http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=FAQ_aseksueel#Ik_vind_mensen_aantrekkelijk_en_raak_opgewonden.2C_maar_ik_heb_een_hekel_aan_seks_en_zal_het_nooit_doen.2C_ben_ik_aseksueel.3F

Nou heb ik hier gemengde gevoelens over en ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben.
Ik ben er nog niet 100% over uit, maar denk mezelf te kunnen identificeren als aseksueel. Ik kan mensen mooi vinden, denken van 'wow, wat een prachtlijf' en heb interresse in romantische relaties. Ik heb, buiten door het gevoel van pressure, nooit interesse getoont in het hebben van seks. Het tegenstrijdige, en de reden waarom ik deze thread start is dat ik fysiek wel opgewonden kan raken zonder dat ik dat wil. Als ik met iemand zoen en ik krijg een erectie dan denk ik 'shit, waarom dit?', dat voelt best beschamend omdat je toch dicht op elkaar staat/ligt.
Citaat
Aseksuelen raken niet opgewonden van andere mensen, ze zouden tevreden zijn als ze de rest van hun leven geen seksuele ervaring (meer) zouden hebben.
Nou geld dit dus maar half voor mij, ik ben tevreden met 'geen seks' en ben ook niet van plan om seks te hebben, ooit. Toch raakt mijn lichaam opgewonden, alsof het los staat van mijn bewustzijn dat geen behoefte aan seks heeft.

Het is dus tegenstrijdig omdat er fysiek wel opgewondenheid is maar mentaal niet.

"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"
MarkA
Mitosis to the Max
**

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 01, 2012, 04:43:00 »

Ik kan erover meepraten Roll Eyes

Kijk eens bij de vier types. Ik zie mezelf als Type C, wat inhoudt dat ik geen seks wil met mensen maar ja als je bepaalde delen van m'n lichaam aanraakt voelt dat wel prettig ja. Maar het doet me nooit denken "hè laten we nu eens lekker vrijen" het is eerder gewoon lastig.

Then, if you don't believe it all the magic is dead
TheKingofAce
Amoeba
*

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 01, 2012, 04:49:28 »

Dankje, ik ben blij dat je me op die manier iets gerustgesteld hebt.  Smiley
 Ik denk zelf ook Type C te zijn.

"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"
[E:V/E-LYN]™
Asexy
**

Movies own my pants!

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 01, 2012, 04:52:45 »

hier ook type C Smiley

Citaat
Some asexuals become aroused, some don't. As has been said elsewhere, some asexuals masturbate, some don't. The defining characteristic as I understand it, is a lack of desire to interact sexually/genitally with others.

If you become aroused, but have no desire to relieve that arousal with another, it is asexuality.
(and if you become aroused, and experience the desire to relieve that arousal with another, but for any reason decide not to act on that desire over a period of time, it is celibacy.)
'arousal' kan uitgelokt worden door een onderliggend libido (als een lichamelijke reactie bvb). aseksuelen kunnen beide ervaren maar wat ons definieert is dat er geen connectie is tussen libido/arousal en andere mensen. aka geen seksuele aantrekking Smiley

You can buy your latest Evelyn in a toy store. I come with the latest features of the kissable lips. And amazing hair which you can cut and it grows. But remember to look after your Evelyn. Cuz if you don’t, if you don’t look after your baby Evelyn, then I will die.
MarkA
Mitosis to the Max
**

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 01, 2012, 04:55:23 »

Hmm ik had nog een stukje getypt maar Evelyn heeft al iets soortgelijks gepost Tongue

Hier alsnog:

Om dat nog wat verder uit te diepen, ik zie het zo:

Als je bij iedere persoon op de wereld in ieder situatie (ook als je samen naakt in bed ligt en je lichaam daar eventueel op reageert) op de vraag "zou ik seks met deze persoon willen?", "nee" antwoordt, ben je aseksueel, ook al doe je het dan wel (bijvoorbeeld om de ander een plezier te doen). Als je die vraag bij sommige personen met "ja" beantwoordt, ben je niet aseksueel, ook al kies je ervoor om geen seks te hebben.

Then, if you don't believe it all the magic is dead
[E:V/E-LYN]™
Asexy
**

Movies own my pants!

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 01, 2012, 05:00:35 »

Hmm ik had nog een stukje getypt maar Evelyn heeft al iets soortgelijks gepost Tongue
im in your mind, stealing your thoughts! schater

You can buy your latest Evelyn in a toy store. I come with the latest features of the kissable lips. And amazing hair which you can cut and it grows. But remember to look after your Evelyn. Cuz if you don’t, if you don’t look after your baby Evelyn, then I will die.
TheKingofAce
Amoeba
*

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 01, 2012, 05:07:11 »

Thanks people!  Cheesy

AceVentura
Administrator
A-gent

Alrighty then!

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 01, 2012, 06:21:21 »

Bij aseksualiteit gaat het in principe om het ontbreken van seksuele aantrekking, of je fysiek seks kan en/of wil hebben staat daar in principe los van. Omdat die definitie volgens mij niet altijd even helder is geweest zijn er verschillende verhalen ontstaan en zorgt ervoor dat niet altijd alle informatie even consistent is.

FlowerPower
Asexy A-postle

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 01, 2012, 11:48:59 »

Ik weet wat je wil zeggen. Ik haat het als ik nog maar een beetje opgewonden raak. Dit gebeurt gelukkig niet vaak, maar als het gebeurd is dat ook zonder dat ik dat wil, en ik doe er ook niks mee. Als ik dan alleen maar denk aan seks verdwijnt die opwinding sneller dan dat ze gekomen is. Ik vind het afschuwelijk om seks te hebben en hiervoor heb ik niet gekozen. En aangezien het zelden gebeurt dat ik een beetje opgewonden raak denk ik echt dat ik aseksueel ben. Zeker omdat deze gevoelens vrij miniem zijn.

Don't regret anything you do, cause in the end it makes you who you are...
Fricai
Administrator
A-gent

My Way

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 02, 2012, 11:00:40 »

Ik heb precies hetzelfde. Vond het vroeger ook een beetje verwarrend, ala 'Duidt dit niet op aantrekking?  Huh'.
Inmiddels geen twijfel meer, maar het blijft irritant om er geen controle over te hebben.

"Back boobs... The visual stimulation of missionary meets the emotional detachment of doggy style. Patent pending."
"If if and buts were candy and nuts, we'd all have a merry christmas."
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: