AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 20, 2013, 07:26:10                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De meest gestelde vragen en de antwoorden daarop, vind je onder de paarse faq-knop of door op het logo te klikken.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Bezoekje aan de gyneacoloog...  (gelezen 6829 keer)
Winx
Gast
« Gepost op: April 18, 2007, 11:31:40 »

Ik zou kunnen zeggen dat dit een groot probleem voor me is... Ben er namelijk nog nooit geweest wat niet veel vrouwen van mijn leeftijd (25) kunnen zeggen denk ik...
Probleem is een beetje dat toen ik voor het eerst zou gaan mijn aanranding ongeveer is gebeurd, en sinds toen niet echt iemand meer vertrouw op dat gebied Sad , voor mij is het nog altijd een beetje zo (vooral bij vreemden) het kan op elk moment terug gebeuren en daarom ben ik bang...
Ik heb wel zoiets van ik moet dat binnenkort toch eens gaan doen, maar ik denk dat ik bijna een kalmeerpil moet gaan nemen om de moed te hebben om naar daar te gaan en er ook te blijven... Ik heb in het verleden wel al een paar afspraken gemaakt, maar uit angst terug afgezegd.. Ben ook één keer tot aan het ziekenhuis geweest maar terug naar huis vertrokken...
Zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben en hoe gaan jullie hier mee om?

Winx
x
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #1 Gepost op: April 19, 2007, 04:20:10 »

Als ik jou goed begrijp denk dat het in België iets anders werkt dan in Nederland. Ik ben 28 en ben ook nog nooit naar en gyneacoloog geweest, maar ik denk dat er wel meer vrouwen van mijn leeftijd zijn die dat nooit hebben gedaan. Hier is het normaal om er alleen heen te gaan ivm zwangerschap of echte gyneacologische problemen. Volgens mij hoef je niet geregeld op controle hier.
Maar goed, dat maakt uiteindelijk niets uit. Zoals je misschien al hebt gelezen in de discussie over het onderzoek ter preventie van baarmoederhalskanker zijn er hier wel meer mensen die dat soort onderzoeken totaal geen prettig idee vinden.

De vergelijking is al eens gemaakt: voreger moesten ze me zowat gillend naar de tandarts slepen. Een gynaecoloog lijkt mij nog minstens 10 keer erger!  Shocked
Wat ik ga doen, mocht ik er ooit toch echt eens heen moeten, weet ik niet. Maar ik weet nu al dat het een hoop ellende zou veroorzaken.

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
Stev
AVENger

« Antwoord #2 Gepost op: April 19, 2007, 04:57:42 »

Ik was 33 toen ik voor het eerst naar de gynaecoloog moest, inderdaad wegens zwangerschap en omdat een kleine complicatie aan de orde was.

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)
Dreamer
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: April 20, 2007, 12:36:04 »

Als je dertig bent geweest moet jke natuurlijk wel naar de oproep voor het uitstrijkje, daar had ik geen problemen mee.

Hoe zit dat bij de andere 30+ers?

Dreamer
Winx
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: April 20, 2007, 11:52:28 »

Hier is het zo dat al mijn vriendinnen naar de gyne gaan en ik ben dus de enige die niet gaat...
Ze weten niet dat ik dit nog nooit gedaan heb en ik durf het ook bijna niet te zeggen...
Hier geld zo een beetje de regel dat je bij hem op consult gaat vanaf de periode dat je sex. actief bent...
Ik denk dan altijd maar bij mij zal het zijn wanneer ik ooit zwanger ben en eerder niet...
Sismo
AVEN Addict

« Antwoord #5 Gepost op: April 20, 2007, 01:13:52 »

Ik kan me voorstellen dat je je dan vreemd voelt, als iedereen wel gaat (met wat voor reden vraag ik me dan toch af...). Hier in Nederland is het idd pas na je 30e dat je opgeroepen wordt voor een uitstijkje om te controleren op baarmoederhalskanker. Ik ben 36, dus heb er al een paar keer op zitten...ik zie het als noodzakelijk kwaad, vind het absoluut niet fijn, maar blijf wel graag gezond. Volgens mij vind niemand het fijn, ook al ben je wel seksueel actief....ik voel me geen uitzondering hierin in ieder geval.

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

« Antwoord #6 Gepost op: April 20, 2007, 07:38:11 »

Daar heb je helemaal gelijk in Sismo. Niemand vindt zoiets fijn.
Maar goed, ik denk dat het voor de ene persoon toch net iets makkelijker is dan voor de ander. Ik denk in ieder geval niet dat alleen aseksuelen er zwaar tegenop zien.

Zonnekind
AVENistor

De enige echte A-phrodite

« Antwoord #7 Gepost op: April 20, 2007, 11:26:26 »

Winx, wat misschien kan helpen is iemand meenemene waar je je voor 200% bij op je gemak voelt. Dan kan die persoon ter hoogte van je hoofd staan en je helemaal afleiden.
Dat is natuurlijk ook niet gemakkelijk want ik schaam mij nog meer als ik in die houding lig en er is dan nog iemand extra in de kamer.

Ik kijk er ook niet echt naar uit (ik moet de 27e Undecided) maar ik vind het minder erg dan de tandarts.

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.
Ann
Mega Mitosis
**

« Antwoord #8 Gepost op: April 30, 2007, 09:54:52 »

Ik snap de angst voor de gyneacoloog heel goe hoor... Ik ben 20, en nog nooit naar een een gyneacoloog geweest, aja waarom zou ik?
Kben ook van plan nooit te gaan... ik kom nog ni aan mijzelf, en zeker ni in mijzelf, laat staan dat iemand anders da plots gaat doen Huh

Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein
Winx
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 30, 2007, 11:26:44 »

Winx, wat misschien kan helpen is iemand meenemene waar je je voor 200% bij op je gemak voelt. Dan kan die persoon ter hoogte van je hoofd staan en je helemaal afleiden.
Dat is natuurlijk ook niet gemakkelijk want ik schaam mij nog meer als ik in die houding lig en er is dan nog iemand extra in de kamer.

Ik kijk er ook niet echt naar uit (ik moet de 27e Undecided) maar ik vind het minder erg dan de tandarts.

Als ik iemand zou meenemen is het menne schat, ik heb niet zoveel vertrouwen meer in vreemden momenteel dus... En men schat zal wel ingrijpen moest er dan iets gebeuren wat ik niet leuk zou vinden... Ach ja ik denk er nog wel een keertje over na...
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 04, 2007, 04:16:29 »

Dan neem je hem toch mee, dan is er ook iemand die eventueel in kan grijpen.

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
Zonnekind
AVENistor

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 07, 2007, 10:49:42 »

Ocharme, dit zal zeker niet leuk geweest zijn! Ik ben blij dat alles is goed gekomen! Wave

Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 08, 2007, 07:37:35 »

Inderdaad!
En je hebt helemaal gelijk hoor dat het beter is om een naar onderzoek te ondergaan dan plotseling met een ziekte geconfronteerd te worden. Maar mijn hobby zal het niet gaan worden denk ik...

Zonnekind
AVENistor

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 08, 2007, 09:40:05 »

Voor de vrouwen uit België die nog niet naar een gyn geweest zijn maar die het eigenlijk wel eens moeten doen. Die man waar ik nu geweest ben heeft alle soorten instrumenten voor alle soorten vrouwen en die is zo zacht, die kan u zo gerust stellen, echt schitterend. Als iemand gegevens nodig heeft, je weet me te vinden! Wave

Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 09, 2007, 07:59:17 »

Mogen Nederlanders daar ook heen?  Wink

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: