Pink Label
Member

|
 |
« Gepost op: Oktober 30, 2006, 07:51:00 » |
|
Tja, die vraag stel ik mij al lang. Even mijn verhaal. Als ik iemand leer kennen waar ik gevoelens voor heb, dan heb ik zin in seks. Ik vind het dan ook leuk en spannend. Maar na n keer of 5 vind ik er niks meer aan en heb ik liever dat ze van me af blijven. De verliefdheid is er nog wel, maar ik heb geen zin meer, ja misschien een keer of 4 per jaar. Het kan wel zijn dat ik tijdens mijn relatie iemand leer kennen waar ik dan wel weer zin in heb, maar ja, je kan niet met je partner niets doen en dan op n ander gaan he, dus dat verlangen naar die ander bijft wel, ook al weet ik dat het na n keer of 5 weer over zou zijn. Ik begrijp absoluut niet wat iedereen zo belangrijk vind aan seks. Het wordt overal zo opgeblazen als leuk en iedereen doet het maar ik vind er niks aan. Als ik een partner heb vind ik het dan ook niet erg dat hij zijn seksuele behoeftes ergens anders zoekt. (niet bij een andere vrouw maar wel bij een betaalde vrouw om t zo te zeggen, is voor mij een groot verschil) Maar tot nu toe heeft nog geen enkele partner er gebruik van gemaakt. Enfin, dus ja, graag jullie mening... Grtz
|
|
|
|
« Laatste verandering: Oktober 30, 2006, 02:32:51 door Pink Label »
|
|
|
|
|
|
peter1963
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 30, 2006, 09:46:37 » |
|
Hoi Pink Label, Of je asexueel bent, kun je alleen zelf bepalen. Wel zijn er mensen die heel weinig libido hebben.. en die dus een keer sex prima vinden, maar voor wie het daarmee ophoudt. Ik ben zelf asexueel, heb diverse relaties gehad, meestal met vrouwen maar incidenteel ook met een man. Ik voelde wel dat er iets was met mij en sex, en ik begreep mijn eigen emotionele reacties niet, en het duurde wat langer voordat bij mij het kwartje viel. En tijdens een van mijn relaties heb ik toen tav mijn ( toen) mannelijke partner dezelfde houding gehad als wat jij nu beschrijft. De sex interesseerde mij niet, de emotionele warmte en betrokkenheid wel. Dus als hij zijn gerief ergens anders wilde halen, was dat wat mij betreft oke. Want hij wilde altijd wel, terwijl ik 'dat' nou juist niet hoefde.. Afijn, heerlijk ingewikkeld....vooral toen hij met een gemeenschappelijke vriendin naar bed ging, een one night stand. Dat heeft nog hilarische verwikkelingen opgeleverd..
|
|
|
|
|
|
less is more..
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 30, 2006, 12:30:45 » |
|
Je kunt dat inderdaad alleen zelf bepalen. Sommigen voelen zich niet prettig bij geen enkel label. Maar bij anderen geeft het juist heel veel rust om een woord te hebben waarmee ze zichzelf kunnen omschrijven. Ik merk zelf dat het dingen makkelijker maakt. Mijn vriend en ik weten nu duidelijker waar we staan en waarom we op een verschillende manier op bepaalde dingen reageren. Ook kan ik door dit label andere dingen van mezelf verklaren. Op AVEN houden we er nogal een brede definitie op na wat aseksualiteit inhoudt. Dus wat dat betreft pas je er wel tussen, denk ik. Maar nu moet je voor jezelf uitmaken of je dat ook wel wilt.
|
|
|
|
|
|
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
|
|
|
Zonnekind
AVENistor

De enige echte A-phrodite
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 30, 2006, 01:09:03 » |
|
Ik sluit me aan bij de rest omdat die het al allemaal zo mooi verwoord hebben  Peter, wat een grappig verhaal maar het lijkt me toch ook wel pijnlijk op het moment zelf, niet?
|
|
|
|
|
|
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.
|
|
|
|
peter1963
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 30, 2006, 02:34:54 » |
|
Hoi Zonnekind, Ja, op dat moment was het ook wel pijnlijk, ja. Het deed ook wel zeer..Maar het was zo dubbel allemaal.. Ik wilde geen sex met hem, hij wilde dat wel en altijd, hij had de gelegenheid met die gemeenschappelijke vriendin.. die mij ook heel dierbaar was, en met wie ik veel knuffelde. En achteraf was die vriendin helemaal niet zo blij dat dat allemaal die nacht tussen hem en haar gebeurd was. Ze voelde zich er niet ingeluisd, maar was wel duidelijk verder gegaan dan ze gewild had. Later heb ik herhaaldelijk zijn versie van het verhaal gehoord, en haar versie.. en je voelt 'm al: die versies klopten van geen kanten met elkaar.. En allebei hadden ze het verhaal in hun voordeel verteld.. Dat was wel grappig, omdat ik beiden goed kende en me ook wel een beeld kon vormen van wat er waarschijnlijk wel gebeurd was. Maar ze hebben het er nooit meer samen over gehad. En ze heeft sindsdien duidelijk afstand tot hem gehouden.
Wat ik uiteindelijk nog moeilijker vond, was dat ik het gevoel kreeg dat ik er voor hem eigenlijk hoofdzakelijk voor de sex was. En dat er veel was om over te praten, over de onderlinge verhouding, hoe we met elkaar omgingen, enzovoort.. maar dat hij dat consequent ontweek. Er was altijd of bezoek, of een vergadering of nog weer wat anders. Het ging onderhuids en bijna ongemerkt, maar op den duur merkte ik dat er een patroon in zat. En toen heb ik het vrijwel direct uitgemaakt. Want dat wilde ik zo niet.
Het voelde ook ( en ik kan het bijna ook alleen zo beschrijven) als een klassiek man/ vrouw probleem.. En een oplossing zag ik niet..De zaak met die gemeenschappelijke vriendin heeft mij de zaak wel scherper laten voelen, en mij ook het gevoel gegeven: zo wil ik dat dus ook niet. Want daarvoor deed het te zeer ( hoe moedig ik dat voor mijzelf ook wilde ontkennen).
Dus ja, allemaal ambivalente gevoelens..
|
|
|
|
|
|
less is more..
|
|
|
Pink Label
Member

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 30, 2006, 02:36:23 » |
|
ja ik ben wel blij dat er een term op geplakt kan worden. Ik heb ook Emetofobie en heb 3 jaar gedoold eer ik die term hoorde. Hij is niet officieel erkend maar ben blij dat hij er is en blij om te weten dat ik niet alleen ben. Grtz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 30, 2006, 03:02:03 » |
|
Wat is emetofobie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pink Label
Member

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 30, 2006, 03:18:24 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peter1963
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 30, 2006, 03:22:04 » |
|
Dat is wel een nare fobie, zeg.. ik wist niet eens dat je daar een fobie over zou kunnen hebben.. En bij heftige angst kun je inderdaad gaan overgeven.. En dat is weer een vicieuze cirkel. Ah, jakkes !
|
|
|
|
|
|
less is more..
|
|
|
Pink Label
Member

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 30, 2006, 03:36:52 » |
|
Ja, en het straffe is, ik geef nooit over he! Maar gewoon de schrik van, o nee, als ik hier nu maar niet ziek ga worden.... Niet echt leuk maar ja... Grtz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 30, 2006, 04:58:04 » |
|
Daar had ik al wel eens van gehoord. Zoals geen enkele fobie is dit ook niet prettig om te hebben. Kun je er wel een beetje mee omgaan, Pink Label?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pink Label
Member

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 30, 2006, 04:09:37 » |
|
Pfff ja, ik heb iemand die me er wel in steunt en dat helpt veel. Het is niet leuk want het beheerst je hele leven maar ik wil er graag voor onder hypnose. Grtz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zonnekind
AVENistor

De enige echte A-phrodite
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 30, 2006, 04:21:41 » |
|
Succes en heel veel sterkte! 
|
|
|
|
|
|
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.
|
|
|
|
peter1963
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 30, 2006, 11:05:13 » |
|
Ik hoop echt voor je dat dat helpt !
|
|
|
|
|
|
less is more..
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 30, 2006, 11:16:14 » |
|
Ik ook. heel veel sterkte 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|