Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Nee, ik weet niet wie hier een literair talent zou kunnen zijn, laat staan een BNér !  :P
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Dutchamoeba

Citaat van: Ereinion op februari 21, 2012, 08:08:40 AM
Wie ik?


:D

Ja jij! Tenzij we gaan verzanden in de discussie over wat voor geschreven werk wel tot de literatuur behoort en wat niet. Ik vind dat alles wat geschreven is en gelezen wordt door een enthousiast publiek tot de literatuur behoort. Volgens mij past jouw werk in dat rijtje.

anonymous

Terug naar de hoofdvraag:

In Europa van Geert Mak
Darwin, Wallace en de anderen (Redmond O' Hanlon en Alexander Reeuwijk)

petra1963

Een reader over 'disability studies' van Lennart Davis uit Engeland.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

purplerain

Alles van Marion zimmer Bradley en Terry Pratchett maar ook historische romans van o.a lldefonso Falcones. Op z'n tijd ook 'zware kost'met als onderwerp religie.

Gisteravond begonnen in"de taal van het zand" van E. Block.

Eens in de zoveel tijd schaf ik bij bol wat goedkope digitale boeken aan van nog geen 2 euro om in elk geval wat te lezen te hebben. Soms zitten daar hel goede nieuw schrijvers tussen.

Sismo

Ik lees op het moment:
"De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween" van Jonas Jonasson.
De titel zegt al ongeveer wat voor soort boek het is: maf!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Dutchamoeba

Volgens mij heet dat genre "surrealisme"...

TheKingofAce

Ik ga nu verder lezen in The Gun Seller van Hugh Laurie, een spannend verhaal waarin een 'goede man' in een complot verzijld raakt. 't heeft James Bond-achtige trekjes en Laurie's humor is superb!

Les Mandarins van Simone de Beauvoir ligt, in het Nederlands dat wel, ook klaar om gelezen te worden ^^

Waar had ik de thee gelaten? :D
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

Lizzie7

Ik lees momenteel The omen machine van Terry Goodkind.

eefje



on chesil beach van Ian Mcewan
en een keukenmeidenroman heb ik bijna uitgelezen.
het is een leuk boek en de film is net in de Bioscoop.

Dutchamoeba

Lees je 2 boeken tegelijkertijd?

eefje

ja meestal wel. Vaak 1 boek in het engels en 1 in het nederlands

Dutchamoeba

Ah! Ik weet niet of daar een officiele term voor is, maar ik noem het "bilinguistisch lezen"!

eefje

ik heb een tijdje in het buitenland gewoond. Sindsdien lees ik graag in het engels