Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Baalmoment

Gestart door idrisgallifrey, september 06, 2016, 07:48:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

idrisgallifrey

Klopt DutchAmoeba, Ze zijn bij het UWV niet democratisch maar ook niet menselijk. Zij vinden dat ziek zijn en arbeidsgeschikt twee verschillende dingen zijn. Lekker boeiend als je terminaal ziek bent, als je nog die laatste maanden kan werken, dan vinden zij dat dat moet. Of je het nu daadwerkelijk kan of niet.

En het feit dat ze je gewoon met je kloten voor het blok zetten vind ik nog erger. Je moet de WW in, want anders krijg je geen geld. Ook al ga je in beroep, je bent gewoon de pineut wat inkomen betreft. Ze denk niet met je mee. Ik bedoel, als ik aangeef dat ik niet mobiel ben, dus afhankelijk ben van een scootmobiel, dat ik zonder hulp geen dingen kan doen, dan is het gewoon van: Ja dat is niet ons probleem. Het gaat er om wat je op de werkvloer nog kan. Ja leuk, maar ik thuis nog niet eens in staat ben om zonder hulp dagelijkse taken uit te voeren, hoe verwachten ze dan dat je dat op de werkvloer doet? Kortom ze sporen niet.

En inderdaad, hoe meer mensen ze geen uitkering hoeven te geven, hoe beter. En het is niet dat ik niet wil werken, want ik zou dolgraag weer wat gaan doen, maar het feit dat ze gewoon zeggen van "je bent gezond genoeg om je eigen werk weer te gaan doen" terwijl dat niet waar is.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Marie8

Nou zeg....
Ik vind het heel naar om te horen :(
(Ik heb hier totaal geen verstand van maar) ik hoop dat dat met het bezwaarschrift en die tips van DutchAce wat oplevert...
:-* succes
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

SaxiePhone

Helaas is dit de dagelijkse partij bij het UWV. Gisteren hoorde ik van een vrouw die terminaal was, nog 2 maanden te leven en ook moest solliciteren van het uwv.. U gaat binnenkort dood? Tja, daar kunnen we niks aan doen... Diep triest

Ik wens je veel sterkte met het indienen van een bezwaarschrift.

idrisgallifrey

Dank je wel Marie8!!  :-*

Inderdaad SaxiePhone, dat soort taferelen. Daar kan ik toch zo ontzettend... ontzettend... pissig van worden! Schandalig dat ze zo met mensen omgaan  :bangheid:

Het bezwaarschrift is inmiddels ingediend, dus afwachten wat er verder gaat gebeuren. Het zal waarschijnlijk niets opleveren, maar ja, niet geschoten is altijd mis  ;D
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

aeronaut

Pff, wat vervelend allemaal. Vooral als je zo'n lijst ziektes hebt die bijna allemaal niet algemeen erkend worden is het vaak lastig iets te beginnen. Hoewel het dan nog steeds apart blijft dat je volledig bent goedgekeurd.

Overigens ligt het niet per se aan de mensen van het UWV zelf, zij hebben helaas ook gewoon regels vanuit de overheid waar ze zich aan moeten houden, of ze het nou eens zijn met die regels of niet. Op het moment dat volgens hun richtlijnen een ziekte niet bestaat, kunnen ze je er volgens mij ook niet om afkeuren, ook al zouden ze zelf wel het bestaan van die ziektes erkennen. Het enige wat dus zou werken is blijven lobbyen voor erkenning van die ziektes onder artsen zodat het tenminste in de protocollen wordt opgenomen. En uiteraard minder strenge regels vanuit de overheid, maarja. Daar heb je op dit moment natuurlijk niets aan :-\

Ik hoop in ieder geval dat je met je bezwaarschrift nog iets kan bereiken :knuffel:

Koffie

Citaat van: SaxiePhone op september 09, 2016, 04:52:12 PM
Helaas is dit de dagelijkse partij bij het UWV. Gisteren hoorde ik van een vrouw die terminaal was, nog 2 maanden te leven en ook moest solliciteren van het uwv.. U gaat binnenkort dood? Tja, daar kunnen we niks aan doen... Diep triest

Ik wens je veel sterkte met het indienen van een bezwaarschrift.

Dat meen je niet...?! Echt, daar draait mijn hart van om. Wat verschrikkelijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

idrisgallifrey

Citaat van: aeronaut op september 09, 2016, 07:51:02 PM
Pff, wat vervelend allemaal. Vooral als je zo'n lijst ziektes hebt die bijna allemaal niet algemeen erkend worden is het vaak lastig iets te beginnen. Hoewel het dan nog steeds apart blijft dat je volledig bent goedgekeurd.

Overigens ligt het niet per se aan de mensen van het UWV zelf, zij hebben helaas ook gewoon regels vanuit de overheid waar ze zich aan moeten houden, of ze het nou eens zijn met die regels of niet. Op het moment dat volgens hun richtlijnen een ziekte niet bestaat, kunnen ze je er volgens mij ook niet om afkeuren, ook al zouden ze zelf wel het bestaan van die ziektes erkennen. Het enige wat dus zou werken is blijven lobbyen voor erkenning van die ziektes onder artsen zodat het tenminste in de protocollen wordt opgenomen. En uiteraard minder strenge regels vanuit de overheid, maarja. Daar heb je op dit moment natuurlijk niets aan :-\

Ik hoop in ieder geval dat je met je bezwaarschrift nog iets kan bereiken :knuffel:

Dank je wel Aeronaut! Nou, ze erkennen de ziektes bij het UWV wel, dat is het juist het kromme. Ze vinden alleen dat ziek zijn en arbeidsgeschikt twee verschillende dingen zijn. Zij zien met geen enkele ziekte een beperking, daar komt het eigenlijk op neer. Al kun je alleen nog maar met je ogen knipperen, dan verzinnen ze vast wel een manier om van je af te komen  :schater:
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

AceVentura

Vervelend hoor (om er nog maar eens een understatement tegenaan te gooien), succes met het bezwaarschrift.

Nou begin ik wel nieuwsgierig te worden, heeft de UWV arts wel aangegeven wat voor werk je volgens hem dan zou kunnen doen ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik ken iemand die na heel lang procederen uiteindelijk niet werd afgekeurd, maar degene die over het werk gaat dat hij dan zou moeten doen zei: Ik kan hier niets mee. Hij werd weer voor een bepaalde tijd met rust gelaten. Zo ongeveer ging het althans.
Hoe krom kan het zijn. Je wordt gewoon niet afgekeurd, maar ze kunnen niets met je. Inderdaad puur een geldkwestie, neem ik aan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

idrisgallifrey

Ace Ventura, Volgens hen kan ik gewoon weer mijn werk doen zoals ik het altijd heb gedaan in de klantenservice branche (wat tegenwoordig meer callcenter is). Oftewel de hele dag zitten, terwijl ik al aangaf dat ik dan ontzettende pijn in mijn nek, schouders en rug en heupen en knieën krijg. Tevens aangegeven dat ik niets onthoud, dat ik niet kan focussen, dus de klant totaal niet adequaat kan helpen. Ook het feit dat er tegenwoordig erg streng gekeken wordt op het behalen van targets en servicelevels en dat daar vooral de nadruk op gelegd word, bij mij ontzettende stress veroorzaakt, omdat ik door het niet kunnen focussen en concentreren die targets kan halen, waardoor ik weer gesprekken krijg met supervisors, die dan de laat nog hoger gaan leggen, want ik moet aan die servicelevels/targets voldoen. En perfectionist en neuroot als dat ik ben, wil ik ze tevreden stellen, waardoor ik nog harder mijn best wil gaan doen, maar het dus helemaal niet kan en mijzelf dus verder de shit indraai. En dus ook uiteindelijk uitval.

Ik heb dit ook aangegeven en dat ik graag wel zou willen werken, maar niet weet wat ik nog kan. Ik was vroeger postbezorger tijdens mijn studie, maar omdat ik net kan tillen, niet kan fietsen meer en ook niet meer goed kan lopen, valt dat sowieso af. Tenzij je op de scootmobiel post kan bezorgen, maar ja, je moet toch elke keer van de scootmobiel af om post in bussen te gooien. Ik heb gedacht aan schoonmaken, maar ik kan mijn eigen huis nog niet eens fatsoenlijk stofzuigen en dweilen, laat staan een of ander kantoorpand LoL
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

SaxiePhone

Citaat van: Koffie op september 09, 2016, 08:18:03 PM
Citaat van: SaxiePhone op september 09, 2016, 04:52:12 PM
Helaas is dit de dagelijkse partij bij het UWV. Gisteren hoorde ik van een vrouw die terminaal was, nog 2 maanden te leven en ook moest solliciteren van het uwv.. U gaat binnenkort dood? Tja, daar kunnen we niks aan doen... Diep triest

Ik wens je veel sterkte met het indienen van een bezwaarschrift.

Dat meen je niet...?! Echt, daar draait mijn hart van om. Wat verschrikkelijk.

Helaas wel, echt volslagen idioot

docx1996

Hey!
Misschien een laat antwoord, maar misschien kan het wel van pas komen. Ik heb zelf CVS en fibromyalgie. Ondanks dat ik niet kon, bleef ik maar doorgaan met sporten, school (kinesitherapie/fysiotherapie). Ik heb een paar maanden voor mijn diagnose nog 10 kilometer gelopen (ondanks dat iedereen zei dat ik het niet moest doen). Maar ik ben blijven doorzetten. En uiteindelijk ben ik compleet gecrasht (gelukkig in de grote vakantie).
Wat ik wil zeggen is dat je vooral niet moet blijven doorgaan als het niet gaat, maar op tijd je rust moet pakken. Mijn dokter heeft een volledig bloedonderzoek laten doen toen ze diagnose vermoedde. Sindsdien krijg ik magnesiumbaxters en heb ik enkel nog veel pijn als ze uitgewerkt zijn. De vermoeidheid is wel verbeterd toen ik met de baxters begon en me liet testen op voedselintoleranties (quintium). De vermoeidheid blijft nog wel een stukje en zal waarschijnlijk ook nooit helemaal weggaan  :(

Ik hoop dat je hier mee iets bent en dat het hopelijk ooit een beetje beter wordt!

idrisgallifrey

Hey Docx1996, dank je voor je reactie! Ik ben inderdaad te veel doorgegaan, en ben nu, omdat men de verkeerde diagnose heeft gesteld, dusdanig achteruit gegaan dat ik dus nu gebruik moet maken van een rolstoel en andere hulpmiddelen. Ik heb het syndroom van Ehlers Danlos (ook wel afgekort EDS) met secundaire fibromyalgie (en CVS/PDS). Want volgens de artsen moest je met fibromyalgie veel blijven bewegen, heel veel. Probleem is dat dit met EDS juist averechts werkt. Je moet wel in beweging blijven, natuurlijk, maar niet overdrijven.

Het ging gewoon steeds slechter en ik had zoiets van, dit kan gewoon niet alleen fibromyalgie zijn! Plus dat ik al twee keer vlak achter elkaar luxaties in mijn knie had (een keer gewoon toen ik uit bed wilde stappen) en een keer omdat ik zo nodig op mijn smuicheltje moest gaan. En die luxaties, die horen niet bij fibro. Uiteindelijk opnieuw naar de dokter, die zei van: "Er is maar een oplossing voor en dat is ouder worden." En daarna bij de reumatoloog toch EDS type III uitgekomen.

30 September heb ik de hoorzitting gehad van het UWV en heb ook alle papieren inclusief de doorverwijzing voor EDS ingeleverd. Ten tijde van de hoorzitting heb ik ook de nodige toewijzingsbrieven gehad van het WMO, waarvan ik de kopieen ook heb gegeven. Nu is het afwachten wat ze gaan beslissen  ::)

Beter gaat het helaas niet meer worden, maar ik doe wat ik kan met het lichaam wat ik nu heb  :P
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

SaxiePhone

@docx wat zijn magnesiumbaxters als ik vragen mag?

idrisgallifrey

Citaat van: SaxiePhone op oktober 07, 2016, 07:03:20 PM
@docx wat zijn magnesiumbaxters als ik vragen mag?

Dat zijn magnesium boosts via infuus als ik het goed begrijp..
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."