Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexuality Awareness op de Erasmus Universiteit, sprekers gezocht!

Gestart door lazybones, augustus 30, 2016, 05:24:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lazybones

Hoi allemaal!

Ik (Amber) ben één van de leden van de Erasmus Pride, een kleine LGBT vereniging op de Erasmus Universiteit. Ik ben zelf aseksueel, en samen met een ander aseksueel lid (Carmen) willen wij op 26 of 27 oktober (hangt van de beschikbaarheid af) een kleine lezing houden over aseksualiteit. Zo willen wij in de Asexuality Awareness Week ons steentje bijdragen om de bekendheid van aseksualiteit te vergroten.

Het plan hierbij is om eerst de basis uit te leggen: wat is aseksualiteit, wat houdt dit in? Wanneer is iemand wel of niet aseksueel, en welke gradaties zijn hierin te vinden? Hierna zouden wij graag persoonlijke verhalen laten horen van 2 of 3 sprekers, die vertellen hoe zij bij het label aseksualiteit uit zijn gekomen, en wat dit voor hen betekent. Hopelijk komt er hierdoor ook een interactie met het publiek op gang, en durven zij vragen te stellen over aseksualiteit. Maar hiervoor hebben we wel eerst sprekers nodig! Daarom zoeken we nog geïnteresseerde aces die hun verhaal willen doen. En natuurlijk kan iedereen ook langskomen om te luisteren!

Edewecht

Hallo Amber en Carmen,
Ik ben altijd in voor dit soort dingen, dus ik heb wel belangstelling. Als spreker ook, bedoel ik :D .
Maar ik zie dat het dus op een woensdag of donderdag valt, en juist die twee dagen is het wat lastig vrij nemen op m'n werk. Maar goed, ik kan het proberen.

Tussen (), heb ik jullie ook niet gesproken bij een meeting in Voorburg?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SaxiePhone

Mooi initiatief, ik hoop dat iemand hier je kan helpen. Ik moet zelf overdag gewoon werken helaas.

Imogen

Hallo dames!

Ik ben ook beschikbaar op 26 of 27 oktober om te spreken over mijn ervaringen. Stuur me maar een pb met de details.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Unalome

Hoi Amber en Carmen,

Ik kan waarschijnlijk ook wel op 26 of 27 oktober. Ik heb eigenlijk pas net mijn 'grote ontdekking' gehad, maar ben er nu heel veel mee bezig en let ook actief op dit forum en het internationale AVEN forum. Ik weet niet of jullie meer op zoek zijn naar wat meer 'ervaren' sprekers, of dat dit misschien juist een goed perspectief kan bieden. In ieder geval ben ik, na jarenlang gevoelens opkroppen en dat nu eindelijk niet meer te doen, van mening dat het heel goed is om ervaringen/meningen/gevoelens te delen.

Edewecht

@ Unalome, mooi om te lezen wat je schrijft. Ik kan je alleen maar van harte aanraden om dit dan te gaan doen. 'Ervaren' sprekers kregen die ervaring door te gaan spreken zonder ervaring ;D .
Bovendien zou het niet goed zijn als het altijd maar weer dezelfden waren die komen opdraven.
Plus dat ikzelf wel zou willen, maar er van af zie om verschillende praktische bezwaren.
En Carmen is er ook als spreker, dus je bent niet alleen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

lazybones

@Unalome dat is inderdaad geen enkel probleem! Ik heb je net een bericht gestuurd met de details. Carmen en ik spreken allebei ook nog, en ikzelf ben ook geen ervaren spreker, dus je zal in ieder geval niet alleen zijn ;)

Hilde

Dit kan een hele mooie bijeenkomst worden! Laten jullie ons hier weten wat de datum wordt en waar we hoe laat we in RotterAce worden verwacht?  :)