Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Facebook coming out

Gestart door Ace89, juli 24, 2016, 01:25:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

Vandaag heb ik de moed bij elkaar geraapt om mijn fb vrienden te vertellen over mijn geaardheid. Niet zozeer omdat het heel relevant voor ze is, maar wie weet is er iemand die zich in mijn verhaal herkent. Ik kreeg verbazingwekkend weinig reacties, maar degenen die reageerden waren positief.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Intel

Geen ervaring mee eigenlijk, ik praat nooit met mensen over dat soort dingen

Maar in iedere geval goed dat je het heb gedaan! en ik denk dat, je heus wel meer reacties zult krijgen maar dat sommige mensen even de tijd nodig hebben zoals bij meer coming outs.
In deze tijd zijn ze meestal wel positief maar kan ook negatief ontwikkelen het ligt er aan met wat soort mensen je bent jij kent je vrienden, familie etc.
Vrienden heb ik niet, dus als ik ooit toch Homo of iets in de richting van echte bi, of dat ik echt me zelf verklaar aseksueel te zijn vertel ik het alleen mijn zussen en mijn ouders.

Maar wens je succes met de verdere ontwikkelingen! en hoop voor je dat er meer mensen positief zijn!

Groetjes Intel.

Edewecht

Citaat van: Nikkinda op juli 24, 2016, 01:25:08 AM

Niet zozeer omdat het heel relevant voor ze is, maar wie weet is er iemand die zich in mijn verhaal herkent.


Persoonlijk vind ik dit de mooiste/beste redenen om 'het' te vertellen. Fijn dat je positieve reakties kreeg, Nikkinda. Hopelijk komt het toch nog tot wat meer uitwisseling van (hun) vragen en (jouw) antwoorden.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Goed dat je het aangedurfd hebt Nikkinda  :klap:
Misschien duurt het even voor er reacties komen, maar fijn dat het tot nu toe positief is geweest  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik hoop toch dat er nog wat meer reacties komen. In elk geval van de belangrijkste personen. Maar fijn dat je in elk geval positieve reacties kreeg!

Ik ben zelf nooit op die manier uit de kast gekomen. Ik heb wel op facebook een paar keer op iemands berichten gereageerd, aseksualiteit benoemd en zelfs ook Aven een keer. Mensen die mij volgen zien dat dan dus wel.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Intel

En heb je verder nog positieve reacties gehad??

Ace89

Ik heb alleen maar positieve reacties gehad en ben door niemand 'ontvriend'  :cheerleader: De strekking van de reacties was 'respect/dapper, maar het maakt ons verder geen bal uit want jij bent jij.' Yay voor open-minded vrienden! Sommige personen waarvan ik wel een reactie had verwacht laten niks van zich horen, maar dat is prima.


Conclusie: vaak maak je er in je hoofd een groter probleem van dan dat anderen :)

Hier een stukje uit mijn post:

I just see people as people, regardless of sex, looks, status or whatever. Lovely in their own unique ways and great material for friends. I do not feel estranged or excluded from society or anything, but my orientation does give me a unique viewpoint on things [...] I am completely happy with who I am and with my life, although it took some time to accept this part of me. But I always believed that people are who they are, and there is nothing wrong with that. It is okay to feel physically and/or romantically attracted to people, but it is also perfectly fine to love everyone in a platonic way. To those who reject people like me for our orientation I can now say this: I don't have a problem with my orientation, YOU have a problem with my orientation. And that is not my problem. To those who accepted me for who I am: thank you for all your love and understanding that I am still exactly the same as who you thought I was before <3
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

AceVentura

Fijn dat je zulke reacties hebt gehad  :klap: :cheerleader: :cake:

Het gedeelte van je post wat je hier neer hebt gezet is ook een goed en krachtig verhaal, "Ik ben ik, en als jij daar een probleem mee hebt is dat niet mijn probleem"  :klap:.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Mooi neergezet. En voor jou:  :visibility: !
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Intel

Blij dat je goede reacties heb gehad :).

Happy

Gaaf dat je zulke positieve reacties hebt gekregen en wat zou de wereld veel, veel mooier zijn als iedereen instemde met jouw prachtige zin:

I just see people as people, regardless of sex, looks, status or whatever.