Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

introductie en oproep aan rotterdammers

Gestart door laDécadence, juli 18, 2016, 09:55:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

laDécadence

 :wave:
hoi!
ik ben manon uit rotterdam en ik organiseer 'get a room!' in WORM, een film-/gespreksavond over seksualiteit op zn breedst. op 23 sept is de volgende, genaamd 'sex? mwah'. zoals al blijkt uit de titel gaat het over mensen die niet zo of helemaal niet geïnteresseerd zijn in seks. ik zoek een paar dingen voor deze avond:

- een goede film of documentaire
- mensen die geinteresseerd zijn om als 'expert' aan de avond mee te doen
- publiek!

hier kun je meer over get a room! lezen: www.get-a-room.nl en dit is het facebook event: https://www.facebook.com/events/262117120828169/
voor vragen, antwoorden of opmerkingen: stuur me gerust een berichtje!

mijn excuses bij voorbaat voor het gebruiken van jullie veilige digitale ruimte voor mijn oproep. ik beloof dat ik hier discreet mee om zal gaan, en ben bereid ook persoonlijke ervaringen te delen als dat relevant is. naast get a room! organiseer ik in rotterdam ook de genderbendingqueer parties en heb ik een stichting, the hang-out 010. ik identificeer me zelf als queer en heb dus ook persoonlijke affiniteit met alles wat over gender en seksualiteit gaat.

groetjes!!

Koffie

Welkom!
Goed initiatief. Kan me voorstellen dat het interessant kan zijn voor mensen uit de regio. De pagina Get a Room kan ik alleen jammer genoeg niet openen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo laDécadence, welkom.
Je oproep komt zorgvuldig  op me over en duidelijk geformuleerd. En dit lijkt me een prima plek om je oproep te plaatsen, dus geen probleem.
Ik hou dit allemaal even in gedachten. Over films en documentaires weet ik niet zoveel, maar misschien wil ik wel meedoen als - nouja... - 'expert'... uh... ervaringsdeskundige dan.  ;D

PS ik ben geen rotterdammer...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Intel

Jammer dat je alleen een oproep rotterdammers doet!

Had wel misschien interesse.

AceVentura

Welkom op het forum laDécadence,  :cake: :cake: :cake: :cake: je oproepje is hier meer dan welkom.

Als je een documentaire zoekt over aseksualiteit zijn er momenteel drie die je op Internet terug kan vinden: (A)Sexual (ca. 1 uur), Taking The Cake en Rated X (beiden ca. 25 min.).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

laDécadence

#5
super, dankjewel allemaal!

de link naar het event is op facebook, dus als je geen fb hebt kun je het wsl niet openen... hier is de link via worm:
http://www.worm.org/home/view/event/62900

ik vind het altijd leuk als ik mensen kan vinden uit rotterdam eo om mee te werken, maar verder weg mag ook hoor!

(link functionerend gemaakt, Edewecht)

SaxiePhone

Hey rotterdam is in de buurt, interessant

Jan H

leuk dat je dit organiseert! ik zorg dat ik er dan bij ben!

AceVentura

Ik twijfel nog een beetje hierover. Ik kan en het lijkt me interessant, maar volgens mij is Rotterdam een drama met de auto ....
Kan iemand iets zeggen over de bereikbaarheid met de auto van deze locatie ? Het er komen lukt vaak wel maar het probleem zit meestal in het parkeren  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Sander

Zeker een goed initiatief en Worm is een geweldige locatie ervoor.

@AceVentura: Het is in hartje Rotterdam en er is een parkeergarage, Interparking Lijnbaan, op 5 minuten afstand lopen van de locatie. Nu heb ik zelf geen auto dus ik kan niet met zekerheid zeggen hoe praktisch het is, maar het lijkt me een goede optie.

https://worm.org/production/rotterdam-pride-get-a-room/

Dit is de werkende link, overigens. Komt allen. :)

Edewecht

Ik zal er ook zijn, en e.e.a. vertellen, samen met twee andere jongere vrouwen, die ook bij een meet in Voorburg zijn geweest. (Sorry, ben even jullie namen kwijt en val om van de slaap, vandaar).

Vandaar ook dat ik niet bij de queerborrel in Scheveningen zal zijn.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

* AceVentura is nu wel erg nieuwsgierig hoe het was en hoe het is gegaan
Kunnen jullie daar wat over vertellen ?

Zijn jullie nog bij andere Rotterdam Pride activiteiten geweest ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op september 26, 2016, 07:13:36 PM

* AceVentura is nu wel erg nieuwsgierig hoe het was en hoe het is gegaan
Kunnen jullie daar wat over vertellen ?

Zijn jullie nog bij andere Rotterdam Pride activiteiten geweest ?


Zowel Carmen als ik waren (vrijwel) de hele dag bij de 'Pride Camp' op het Schouwburgplein. Carmen stond achter een stand van Erasmus Pride, de LGBT vereniging op de Erasmus Universiteit, en ik liep los  ;D . Praatjes gemaakt bij vrijwel elk standje, van COC tot Trans, van Remonstranten tot Steun aan HIVers in Cambodja.

's Avonds was er dan het event in Worm. Eerst werd de film (A)sexual vertoond, daarna werden Carmen en ik geïnterviewd en konden we vragen uit het publiek beantwoorden.
Persoonlijke rare ervaring: voor het eerst bij zoiets kwam ik moeilijk uit m'n woorden. De voertaal was Engels, en iedereen was veel meer thuis in de engelse taal dan ik, en rebbelde er vrolijk op los. Mijn luistervaardigheid is nooit erg goed geweest, dus ik vroeg me geregeld af: waar hebben ze het over? Het kwam mijn eigen uitdrukkingsvaardigheid niet ten goede, zodat ik haspelend en stuntelend mijn zegje deed.
Toch merkte ik wel dat de zaal doodstil was, dus aandacht was er zeker.  :)

Gelukkig was Carmen één van de beter-engels-sprekenden, dus zij heeft veel kunnen vertellen.

Al met al ben ik wel blij dat ik naar die hele dag ben geweest: de happening op het plein onder een stralende zon en alle ontmoetingen en weer een ervaring rijker voor wat betreft de avond.  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor je verslagje Edewecht, het klinkt als een leuke dag  :klap:

Ik kan me best voorstellen dat het lastiger is als je de taal wat minder machtig bent, maar als het verhaal over is gekomen dan is het goed toch ? Je had de aandacht en dat is belangrijk.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Klinkt goed allemaal!

Voor wie ooit geschiedenis data noteert, het was op zaterdag 24 september, niet op 23-9, zoals in de oproep van Manon staat.

Erasmus Pride Rotterdam wil dus nog iets over aseksualiteit doen op woensdag 26 of donderdag 27 oktober.

En Queer aan Zee Den Haag (Scheveningen) wil daar ook iets aan doen op zaterdag 26 november.

Netjes hoor, voor Zuid-Holland!