Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Reportage aseksualiteit in Koppen (VRT)

Gestart door Idril Telrúnya, oktober 14, 2015, 01:45:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idril Telrúnya

Hallo allen  :wave:

Zoals sommigen onder jullie misschien al gezien hadden, had Laura over een paar weken terug gevraagd naar mensen die het zouden zien zitten om mee te werken aan een reportage over aseksualiteit voor de nationale televisie.
Well, guess what? Na heel wat plannen, hard werken en volop filmen is het zover! Vanavond om 21u30 zal de reportage voor heel Vlaanderen te zien zijn op Één!

Mijn kameraad en ik hebben ons best gedaan en zijn dan ook zeer benieuwd naar het resultaat, hihi! Het filmen was echt wel een ervaring apart, maar zeker de moeite waard. De crew was ook supertof en heel vriendelijk. Weer iets dat ik van mijn bucket-list kan schrappen.

Ik zal hieronder alvast linken naar de introductie-trailer. Normaal gezien zou de reportage ook na een tijdje online beschikbaar moeten zijn zodat onze Noorderburen ook is kunnen kijken.

Ik hoop dat ik alles toch wel duidelijk heb kunnen uitleggen en dat dit zeker een stap verder is voor onze community. Zoals jullie ook zullen zien, kan ik al regionaal stappen ondernemen met het Holebi-Huis. Hopelijk later ook met Cavaria! We zijn goed bezig, fellow aces  :cheerleader:

Greets,
Cheyenne

http://www.een.be/programmas/koppen
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Koffie

Super! Ik kijk later de link, maar je timmert goed aan de weg!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie


AceVentura

 :klap: ik ga het vanavond zeker bekijken/opnemen
:visibility:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Alwynn

Vlaanderen Eén (of hoe heet het precies) kan ik hier ook ontvangen als het goed is. Ik ben benieuwd! Klinkt alsof jullie supergoed bezig zijn geweest!

Idril Telrúnya

Ik heb alvast de eerste positieve feedback gekregen. Dat doet deugd!
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Imogen

Echt super gedaan!! Goed en duidelijk uitgelegd. Hieronder de link die ik van je Facebook heb geplukt:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/koppen/2.41379?video=1.2468944

*sorry als ik je voor ben en je dit zelf had willen doen.... :bloos:*
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Alwynn

Ik heb het gisteren ook gezien op tv en ik vond het heel erg goed. Super knap dat jullie zo op tv zijn geweest!
Goed dat het nu ook op internet staat zodat nog meer mensen het kunnen zien! :)

Koffie

Echt een heel goede docu! Mijn complimenten! Het laat ook twee verschillende mensen zien, twee belevingen. :cake: :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Idril Telrúnya

Dank je allemaal <3! Heb zelf net ook kunnen kijken (was gisteren op concert) en ben blij met het resultaat. Phara en haar crew hebben aseksualiteit mooi weergegeven  :klap:
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

AceVentura

Ik heb de uitzending gisteren ook bekeken. Bij de introductie aan het begin van het programma schrok ik even toen er gezegd werd "(naam) kampt met aseksualiteit", maar de reportage zat super in elkaar met een goed verhaal.  :cheerleader: :klap: :visibility: Goed gedaan !

De andere onderwerpen waren overigens ook best interessant
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

hobbitscones

Komt erg goed over, daar ben ik wel blij mee nadat ik zelf in twee uitzendingen heb gezeten waarin ik vond dat het niet helemaal goed overkwam. :)

Ik zag ook een armbandje van The Hobbit. Ik kon er niks aan doen. Het was in beeld.

Idril Telrúnya

Citaat van: hobbitscones op oktober 16, 2015, 09:13:28 AM
Komt erg goed over, daar ben ik wel blij mee nadat ik zelf in twee uitzendingen heb gezeten waarin ik vond dat het niet helemaal goed overkwam. :)

Ik zag ook een armbandje van The Hobbit. Ik kon er niks aan doen. Het was in beeld.

Yep yep, bandje van de 1e en 2e marathon  ;D
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Idril Telrúnya

Zonet ook gecontacteerd geweest door MnM, grote Belgische radiozender hier. Ze willen me graag in de studio voor hun jongerenprogramma Generation M.
Wow, dit gaat echt snel. Wat een toffe feedback en al  :cheerleader:
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Edewecht

Geweldige reportage. Zoals Koffie al zei: twee verschillende mensen, twee belevingen.
Super dat jullie zó open in beeld kwamen en er zo open over hebben verteld  :visibility: :visibility: :visibility: :visibility: . Je weet niet half wat dit in vele eenzame harten (anderen die denken dat ze de enige zijn) teweeg brengt.
Wat Dennis vertelde over zijn gedrag vóór zijn ontdekking vond ik heel herkenbaar. Niet durven zeggen dat je eigenlijk geen seks wilt, omdat je bang bent dat ze je gek vinden. En het dus toch maar doen.
Van Cheyenne vond ik dit een mooie uitspraak: ik doe seks niet voor mijn plezier, maar ook niet tegen mijn zin.  Dit kan ruimte geven aan andere koppels die worstelen met (a)seksualiteit in hun relatie.
En wat bijzonder dat het holebihuis er zo positief tegenover stond.
Complimenten ook voor de programmamakers!

Citaat van: Idril Telrúnya op oktober 16, 2015, 04:20:18 PM
Zonet ook gecontacteerd geweest door MnM, grote Belgische radiozender hier. Ze willen me graag in de studio voor hun jongerenprogramma Generation M.
Wow, dit gaat echt snel.

Ja... zo kan het gaan!  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)