AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 18, 2013, 08:23:07                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De meest gestelde vragen en de antwoorden daarop, vind je onder de paarse faq-knop of door op het logo te klikken.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] Omlaag Print
Auteur Topic: Dag van de aseksualiteit  (gelezen 6809 keer)
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #75 Gepost op: Oktober 29, 2006, 11:40:33 »

10 jaar geleden, dat is inderdaad een heel andere situatie.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om iets dergelijks over aseksualiteit te doen.

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
peter1963
A Post-whore

Ik doe gewoon wat mij niet gezegd wordt

« Antwoord #76 Gepost op: Oktober 29, 2006, 02:02:36 »

Ik zal ook mijn  best doen creatief te zijn..

* Peter krijgt vreselijke hoofdpijnen en migraine aanvallen van het proberen creatief te zijn * 

less is more..
Stev
AVENger

« Antwoord #77 Gepost op: Oktober 29, 2006, 02:55:41 »

... kom je waarschijnlijk ook meteen in de krant te staan als je op deze manier om bekendheid vraagt.

Zouden mensen ons ook walgelijk vinden? Ik denk dat het bij aseksualiteit meer om bekendheid gaat dan om acceptatie, is het niet?

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)
Sismo
AVEN Addict

« Antwoord #78 Gepost op: Oktober 29, 2006, 03:02:37 »

Ik kan me niet voorstellen dat mensen ons walgelijk vinden, we willen juist niets (op seksueel gebied dan...)....wat kan daar walgelijk aan zijn. Wat ik wel gemerkt heb bij de berichtjes die Myra wel eens gepost heeft bij andere fora, is dat men wel vijandig kan zijn, zouden ze zich aangevallen voelen ofzo? Ik vond dat wel moeilijk om te lezen, vooral omdat mijn omgeving juist heel begripvol is en hier op het forum ook iedereen elkaar met respect behandeld.

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #79 Gepost op: Oktober 29, 2006, 03:14:42 »

Ik denk dat het in de eerste plaats is omdat mensen denken dat wij hun veroordelen omdat ze wel seks hebben en ze daarom meteen in de verdediging schieten. Verder denk ik dat het soms ook zo is dat mensen bang zijn om ontmaskert te worden als iemand die eigenlijk ook niet zo veel van seks houdt (zie de taboelijst) en daarom extra hard gaat schreeuwen dat aseksuelen dan wel gek moeten zijn.

Wat Stev zegt is waar, het gaat vooral om acceptatie en dan met name van je partner want dat is de enige die er echt iets van merkt. De rest van de wereld zal geen verschil merken.

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
peter1963
A Post-whore

« Antwoord #80 Gepost op: Oktober 29, 2006, 03:19:45 »

Die vijandigheid heb ik ook wel gemerkt, ja. Zijn we simpelweg te vreemd ? Dat mensen zich er niets bij kunnen voorstellen ? Ik heb bij mannelijk gezelschap ook gemerkt dat 'asexualiteit' blijkbaar vragen oproept (in gevoel) over 'mannelijkheid', en ze zich daarin dan bekritiseerd voelen. Want wat is 'mannelijkheid' dan ?

less is more..
Sismo
AVEN Addict

« Antwoord #81 Gepost op: Oktober 29, 2006, 03:21:30 »

Toch wel meer dan seks alleen! Maar dat wordt door veel mannen niet zo gevoeld denk ik (maar wat weet ik daar nou van? Grin )

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-
peter1963
A Post-whore

« Antwoord #82 Gepost op: Oktober 29, 2006, 03:30:40 »

Voor mannen is hun 'mannelijkheid' vaak een moeilijk iets..Wat is dat, buiten voetbal, auto's, motoren, een grote sex-drive en veel grove opmerkingen over vrouwen en sex ? Ik bedoel dit niet spottend of minachtend..het zijn vaak reële vragen die in mannen leven. Het gaat om het vinden van een positieve identiteit..en dat is voor iedereen moeilijk genoeg. En waar onze cultuur ook geen duidelijk antwoord op geeft.
Voor een bepaald slag mannen is hun sex-drive ( en de bijbehorende verbale omgang met de onderwerpen 'vrouwen' en 'sex') een soort laatste 'verdedigingslinie' van wat het betekent 'man' te zijn. Terwijl 'man' zijn en een 'mannelijk' identiteit, veel meer is, en veel  breder, dan dat. Maar dat moet je je dan wel eerst eigen maken, en voor sommigen is dat moeilijk..

less is more..
Stev
AVENger

« Antwoord #83 Gepost op: Oktober 29, 2006, 03:47:40 »

Gelukkig uit de mannelijkheid zich vaak ook in het zorgen voor je kinderen, af en toe de strijk doen of je vrouw lekker masseren  Clapping

Sismo
AVEN Addict

« Antwoord #84 Gepost op: Oktober 29, 2006, 03:48:21 »

Clapping  voor Sjef!

Stev
AVENger

« Antwoord #85 Gepost op: Oktober 29, 2006, 04:18:04 »

Hij is vast niet de enige. Maar vreemd genoeg vinden de mannen het vaak moeilijk om toe te geven dat ze het inderdaad (soms zelfs vrijwillig  Wink  ) doen.

Sismo
AVEN Addict

« Antwoord #86 Gepost op: Oktober 29, 2006, 04:19:22 »

Citaat
Hij is vast niet de enige.
Dat hoop ik niet nee!  Grin

Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #87 Gepost op: Oktober 29, 2006, 04:53:24 »

Het is vast een kenmerk van een partner van een aseksueel.  Wink

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
Zonnekind
AVENistor

De enige echte A-phrodite

« Antwoord #88 Gepost op: Oktober 29, 2006, 10:42:40 »

Het is vast een kenmerk van een partner van een aseksueel. Wink

Haha, wie weet, ik herken het bij Viper ook wel Wink

Peter, ik heb het soms ook moeilijk om mij vrouwelijk te voelen. Ik kan mij vooral heel vrouwelijk voelen als ik 'sexy' kleren aan heb en als ik er in slaag om jongens naar mij te laten kijken. Maar dat is zo moeilijk want ik wind Viper dan wat op maar heb hem eigenlijk niets te bieden... Alle vrouwelijke delen aan mijn lichaam zijn taboe. Wat blijft er dan nog over van het vrouwelijke? Ik vind het soms ook echt moeilijk hoor... Undecided

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.
peter1963
A Post-whore

« Antwoord #89 Gepost op: Oktober 29, 2006, 11:38:16 »

Hoi Zonnekind,
Dat is ook echt moeilijk ! Dat kan ik me ook wel voorstellen..

less is more..
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: