Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Belgisch inloopcafe in Roze Huis Antwerpen?

Gestart door Imogen, februari 22, 2015, 03:41:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

@ Clyde72: Ik vind het al heel wat dat er mensen van dit forum zijn die er tijd en moeite in steken om een Belgische inloop te organiseren. We moeten ook niet te snel gaan. Omdat Nijmegen een succes was kunnen de Belgische leden dit meenemen naar de bespreking met het Roze Huis in Antwerpen. als Antwerpen een succes blijkt te zijn dan kunnen misschien enkele leden van het forum een inloopcafe organiseren voor de Franstalige leden.
Tot nu toe heb ik hier nog geen Franstalige leden mogen verwelkomen. Die hebben toch een eigen forum?

Maar misschien weet jij wel enkele Franstalige Aces die een inloopcafe willen opzetten in Brussel bijv.

Dat iedere regio zijn eigen Ace-werkgroep krijgt voor dit soort dingen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AniMeshorer

Ik woon vlakbij een LGBT bar in Brussel, ik ben er nog nooit binnengestapt (ik ben demiseksueel dus absoluut geen hoog libido, maar wel een voorkeur voor meisjes  :P) maar ik wil er gerust eens binnenstappen om te vragen of zij iets voor aseksuelen willen doen.

PS: ik ben enorm openminded en zeer groot medestander van de homobeweging. De enige reden waarom ik nog nooit een homobar binnenstapte is juist uit respect voor hen, want als er teveel hetero's binnenstappen vrees ik dat het café zijn doel voorbij zou schieten. Maar als zij iets willen doen voor aseksuelen en demiseksuelen, wil ik daar zeker vragen wat kan gedaan worden. Tenminste, voor zover Brussel niet te ver weg is voor de meeste Vlaamse aces (ik woon theoretisch gezien niet eens in Vlaanderen, Brussel is een apart gewest met eigen status)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

suzanina

hallo iedereen,

even een oproepje. Woensdag 22 april hebben wij om 9u 's ochtends een afspraak op het Roze Huis in Antwerpen. FransD en Animeshorer wouden willen komen, maar aangezien het die dag staking (of betoging, wat zal het zijn) is vrees ik dat zij er niet zullen geraken. Zijn er nog mensen in de buurt, die niet afhankelijk zijn van het openbaar vervoer, die mee naar de afspraak willen gaan?


AniMeshorer

Ik zal morgen langs het station langsgaan en kijken of er treinen van Brussel naar Antwerpen-Berchem rijden. Maar ik zie het somber in  :(  Is er geen optie een tweede meet met de mensen van het Roze Huis te plannen, want het is toch erg jammer dat een spoorwegstaking ons van de afspraak zou weerhouden?
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

suzanina

Ik heb de contactpersoon geprobeerd te bellen, maar is niet bereikbaar; Ik heb dan maar een mail gestuurd en hem de situatie uitgelegd en gevraagd om een nieuwe afspraak. Als ik een datum heb horen jullie meer!

AniMeshorer

Ik wilde er heel graag bij zijn, maar gisterenavond nog gechecked : amper tot geen treinen. En had ik al in Antwerpen geraakt (zeer onzeker) dan was ik niet zeker of ik terug in Brussel zou geraakt zijn nadien.

Maar voor een staking moeten ze toch begrip hebben en een nieuwe datum willen afspreken? Behalve 26/4, 28/4 en 3/5 ben ik de komende weken in principe beschikbaar.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Een nuance: hier in Brussel is ook een LGBT huis, weliswaar grotendeels Franstalig maar ik denk wel dat er ook Nederlandstaligen komen. Nu ben ik er nog nooit binnengeweest gezien ik niet homoseksueel ben, maar ik wil er altijd eens polsen of ook zij iets willen organiseren voor aseksuelen. Mogelijks hebben ze er nog nooit bij stilgestaan maar staan ze er wel voor open.

Dit staat los van Antwerpen uiteraard. Ik bedoel, het is niet omdat we in Antwerpen iets willen doen, dat er ook in Brussel niets kan gebeuren. Het ene sluit het andere niet uit, het kan zelfs een mooie aanvulling van elkaar zijn  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Imogen

@Suzanina:
Is er al een nieuwe datum voor een kennismakingsgesprek? Misschien kan ik ook wel komen, als het na 20 mei is...
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

suzanina

Afgelopen maandag hebben we een gesprek gehad met een afgevaardigde van het Roze Huis in Antwerpen. Het was een positief gesprek. Ook met hen zullen we een samenwerking gaan aangaan om bijeenkomsten te kunnen organiseren in hun ruimte. De eerste bijeenkomst zou ik willen plannen in oktober, kwestie van tijd genoeg te hebben om alles goed te regelen en ook voor voldoende reclame te kunnen zorgen.
FransD en Animeshorer werken al mee, maar ik zoek nog 1 of 2 mensen die zich mee willen inzetten om het te laten slagen. Ook zou het leuk zijn moest er iemand zich engageren om een brochure en/of affiche te ontwerpen.

Dus wie zin en tijd heeft om ons te helpen, geef maar een seintje!

suzanina

We zijn nu zoveel weken verder en ik vrees dat ik jullie moet melden dat er voorlopig geen bijeenkomsten zullen zijn in het Roze Huis in Antwerpen.
Rede: er zijn geen vrijwilligers. Ik krijg zelfs nog niet eens genoeg mensen bijeen om een feitelijke vereniging te maken opdat we kunnen aansluiten bij çavaria en het roze Huis, ondanks oproepen hier en op 2 facebookgroepen.

SaxiePhone

Heel, heel erg jammer. Ik hoop dat er een moment komt dat dit wel lukt.

FransD

Hier FransD
Daar de oprichting van een inloopcafé voor asexuelen in het Roze Huis te Antwerpen
maar niet wil lukken  stel ik voor nog maar eens  een bijeenkomst te organiseren
in  het  Kathedraalcafé te Antwerpen op 28 augustus  2015  om 18 Uur
Ik hoop dat hiervoor belangstelling is
Wil je komen , laat het weten  via deze site
Groeten
FransD

SaxiePhone


Imogen

Lijkt me leuk! De vorige meeting was erg gezellig! Ik probeer iig te komen!  :cheerleader:
Weet niet of degene die vanuit NL willen komen al om 18:00 in Antwerpen kunnen zijn...
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Demiandproud

't is niet ver vanuit Zuid-Holland, dus ik zou't best leuk vinden om te komen.
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.