Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Belgisch inloopcafe in Roze Huis Antwerpen?

Gestart door Imogen, februari 22, 2015, 03:41:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

In mijn zoektocht op internet naar het Roze Huis Nijmegen kwam ik ook het Roze Huis België tegen, dat in Antwerpen zit. http://www.hetrozehuis.be/

Misschien zijn er onder de Belgische AVEN-leden mensen die in de toekomst een inloopcafé aldaar willen opzetten. En het eerst willen afkijken bij de NL editie.
Het scheelt dat we in Nijmegen een hele open-minded COC voorzitter hebben. Ik hoop dat ze die ook in België hebben.... :D

Voor degene die volgende week vrijdag naar de meeting gaan in Antwerpen zou dit al een gespreksonderwerp zijn. En is het onderwerp van de internationale Coming Out Day op 11 oktober wel aseksualiteit?
A girl´s got to dream (big) :rollol:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Goed idee, Imogen! Ik meen me te herinneren dat hier in het verleden al eens aandacht aan is besteed op dit forum.

FransD

Hallo Imogen
Mail  uit 2012  van Myra
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag kreeg ik de boodschap dat çavaria (de Vlaamse holebi- en transgenderorganisatie) aseksuelen mee binnen hun doelgroep gaat opnemen... De bedoeling is dan info te verstrekken over aseksualiteit, en regelmatig een activiteit of meeting te organiseren... Dus binnenkort hebben we een concrete vereniging voor aseksuelen...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit komt  uit  "De eerste stappen naar een aseksuele vereniging

Maar wat heeft çavaria daarmee gedaan

Tijd om daar een achter te informeren

FransD

Punky

Lijkt me zeker een gepast gespreksonderwerp mits ikzelf uit België kom, kan ik dit alleen maar toejuichen!
T zou echt te gek zijn moest er ook in België regelmatig een meeting kunnen plaatsvinden.

FransD

Hallo allemaal
Op de vraag een inloopcafé  voor aseksuelen in het Roze Huis te Antwerpen op te richten kreeg ik van çavaria het volgende antwoord


Mail van Chloé Lenaerts
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste FransD

Ik ontving uw mailtje via çavaria.

Jullie zijn erg welkom om in Het Roze Huis in Antwerpen te vergaderen of elkaar te ontmoeten. Als jullie (in de toekomst) zouden willen aansluiten bij Het Roze Huis en çavaria kunnen we jullie gratis zaalhuur aanbieden.

Alle praktische afspraken kan je verder maken met Lia Lemmens onze medewerker voor de zaalhuur via secretariaat@hetrozehuis.be

Als jullie nog vragen hebben, aarzel niet om me te contacteren.

vriendelijke groeten,

Chloé Lenaerts
Coordinator

Het Roze Huis - çavaria Antwerpen
Draakplaats 1
2018 Antwerpen

03/288.00.84
www.hetrozehuis.be
__________________________________________________________________________________

Op deze mail heb heb ik nog niet geantwoord
Wel is hier over gesproken op de bijeenkomst in het Kathedraalcafé te Antwerpen
Suzanina heeft al belangstelling getoond
Ik zou voorstellen  dit inloopcafé te organiseren  zoals in Nijmegen op een zaterdagnamiddag op het einde van
de maand maar dan in de maanden dat er geen inloopcafé in Nijmegen plaats vindt.
Ook zou ik een pauze willen inlassen in de zomer omdat dan toch iedereen met vakantie is
Er moet  ook nog plaats zijn in het Roze Huis op zaterdagmiddag anders moeten deze bijeenkomsten op een
andere datum plaatsvinden
Ik heb nog niet gereageerd op de mail van çavaria
Eerst wil ik weten of er anderen nog mee willen zorgen  voor de organisatie(als ik de mails hierover uit
het verleden lees ,zijn deze bijeenkomsten in het verleden al dikwijls doodgbloeid , wat ik deze keer wil vermijden )
Groeten
FransD


AniMeshorer

Ik zou zeker enthousiast zijn om dit een kans te geven. Ik ben ook zeker bereid enkele gedichten die over seksangst gaan voor te lezen als deel van een "openingsceremonie" of zo mocht daar interesse voor zijn (ook al besef ik dat seksangst en aseksualiteit in principe wel verschillende dingen zijn, het ligt niet zo heel ver uit elkaar)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

FransD

Animeshorer
Ik ben blij dat je ook interesse toont  voor de oprichting van een inloopcafé voor aseksuelen in Antwerpen
Suzanina wilde ook meewerken

Ik heb  aan çavaria verdere  informatie gevraagd

Ik laat jullie over her verder verloop nog wel iets weten
Groeten
FransD

tanneke

Ik vind dit een schitterend idee!
Met veel plezier zou ik naar bijeenkomsten komen in Belgie zodat wij met elkaar kennis kunnen maken en wie weet komen er wel leuke vriendschappen uit voort.
Ik deed al een poging om contact te zoeken met andere leden,maar kreeg niet echt veel reacties (Suzanina,van jou wel,bedankt ;))...misschien lukt het via het inloopcafé wel...
Had ook al gedacht aan een dagje zoo in Antwerpen,dit ligt aan het station en is dus voor velen onder ons heel makkelijk bereikbaar,zowel voor ons als Belgen als voor de Nederlanders, met als afsluiter een terrasje of een etentje samen,voor hen die dit willen...

Groeten,Tania :wave:

Dutchamoeba

Het voordeel van een inloopcafe is dat je direct contact hebt met andere mensen; er zit dan geen beeldscherm meer tussen. Ik woon nu helaas te ver weg, maar anders was ik zeker naar zo'n inloopcafe gegaan.

Roos77

@ Tanneke,
ik las net dat je betreurt zo weinig reacties te krijgen, wel ik zou zo'n dagje Antwerpen of zelfs kust (zeker met de lente in't vooruitzicht) wel zien zitten hoor. Ik denk dat je eerder reacties krijgt als er concreet iets op de agenda staat.

Wat het inloopcafé betreft, vraag ik me wel af of dit voldoende volk zal trekken op regelmatige basis. Als ik zie dat de Belgische bijeenkomst slechts beperkte opkomst kende. Sorry als ik wat negatief klink. Ik kan alleen maar toejuichen wie zijn schouders hier onder wil zetten. Door meer in de kijker te staan zal die opkomst hopelijk wel volgen.

AniMeshorer

De vorige Belgische meet was qua opkomst toch een succes vind ik persoonlijk. Los daarvan, zo'n inloopcafé is qua opzet ook lichtjes anders, dus het ene heeft niet noodzakelijk met het andere te maken. Ik wil graag meewerken met zo'n organisatie, ik zit alleen in een wat moeilijke situatie in m'n privéleven, dus het zou ietwat onhandig zijn als ik in m'n eentje de verantwoordelijkheid op me neem (hetgeen ik in normale situaties gerust zou zien zitten ; maar gezien de omstandigheden zou een organisatie van enkele personen die samenwerken beter uitkomen. Ik wil alleszins nog steeds graag helpen)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Imogen

Van wat ik van FransD en Suzanina begrepen had, zijn zij al in contact (geweest) met het Roze Huis in Antwerpen. Maar het is altijd fijn om met een klein groepje van 3 mensen te zijn zoals hier in Nijmegen. Als je een pb stuurt naar Suzanina dan kan zij je op de hoogte brengen.
Ik wil achter de schermen ook wel helpen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

FransD

Hallo Imogen
Er is inderdaad contact geweest met het Roze Huis
Morgen  7 april 2015 zal Suzanina terug contact opnemen met Sam Smit en een afspraakdatum vragen
Hoe het dan verder gaat laten we nog wel weten
Groeten
FransD

AniMeshorer

Houd ook mij op de hoogte AUB, zou graag meewerken!
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Clyde72

Hallo,

Hou me op de hoogte aub. Eerste bedenking - enkel A'pen lijkt me te weinig. De franstaligen blijven dan op hun honger zitten.