Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuelen Salon in Nijmegen, NL

Gestart door Imogen, februari 19, 2015, 05:19:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Na een succesvol gesprek bij het Roze Huis, afgelopen dinsdagavond, is de kogel door de kerk;

Het eerste inloopcafé voor mensen uit het aseksuele spectrum zal plaatsvinden op zaterdagmiddag 28 maart tussen 15:00 - 19:00 in het Roze Huis te Nijmegen, Antoniusplaats 1.
Dus of je je nu bij de vlag aseksueel, demiseksueel, panseksueel, Grey A of anderzijds bevindt, je bent van harte welkom! Het is een besloten ruimte, dus niet in een café in het openbaar. Hier kun je in een privésfeer met elkaar kennis maken en ervaringen uitwisselen.
Ook als nieuw lid hoef je niet te aarzelen, je bent met gelijkgeaarden onder elkaar.

Het is een inloopcafé, dus je kan ook om 16:00 komen of om 17:00 weer naar huis gaan, het is de bedoeling dat er die middag alleen mensen komen uit het aseksuele spectrum. Voor de LHBT-gemeenschap zijn er andere dagen dat er een inloopcafé is.
Drankjes en versnaperingen zijn voor eigen rekening. Een (lunch)menukaart is er niet, maar de markt is om de hoek voor een broodje. Voor wie wil kan met een groepje dat van verder weg komt na het inloopcafé een hapje eten in het centrum.
Een gezellig pannenkoekenrestaurant zit om de hoek.

Geef wel even aan of je kunt komen, dan kan de organisatie een schatting maken hoeveel mensen er hier van het forum komen.

WEET DAT JE WELKOM BENT!!!  :handschudden:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

 :klap:

* AceVentura zet het in zijn agenda en hoopt dat hij de dag hier vrij voor kan houden
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

suzanina

Ohhh, ...kan er niet bij zijn (ben dan getuige op een trouw). Ik zou anders wel de moeite hebben gedaan om vanuit Antwerpen langs te komen.
Véél succes en véél plezier die middag!

Edewecht

Joepie: een zaterdag! Joepie: 28 maart. Dan kan ik wel. Zet mij maar op de lijst.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Punky


hobbitscones

Jammer dat het tegelijk valt met Dutch Comic Con. :( Veel plezier allen in elk geval. :)

Briggy

Heel erg jammer, ik kan er ook niet bijzijn, want dan ben ik in Barcelona..  :(

Heel veel plezier :) En hoop dat het een groot succes is!
12-1-2015 <3 MarkA

Gudrun

oooh ik ben niet zo vaak op dit forum, maar ben wel super blij dat ik dit nu lees. Ben al heel lang op zoek naar een offline meeting groep. Dus 28 maart staat in de agenda. Misschien een idee om het inloop cafe ook onder de aandacht te brengen in andere online ace communities? Niet elke Nederlander of Belg leest dit forum. Ik zal wel wat op Tumblr zetten.

Alwynn

Ik help met organiseren, dus vanzelfsprekend ben ik er ook.  :) Het is inderdaad de bedoeling dat het een veilige ontmoetingsplek is voor mensen die zichzelf herkennen in het aseksuele spectrum. Voor alle leeftijden. Je hoeft ook geen examen af te leggen bij de deur; ik ben zelf ook nog beetje zoekend en denk dat ik misschien wel Gray A kan zijn of mogelijk iets anders.
Ik heb ook een account op het Amerikaanse forum; ik weet niet hoeveel Nederlanders/Belgen daar zitten die hier niet komen, maar ik kan eventueel daar ook een oproepje plaatsen. Ik ken ook nog wel Nederlandse aseksuelen op tumblr denk ik, waarvan ik niet weet of ze ook hier kijken, dus die kan ik ook wel een berichtje sturen.

Voor de mensen die nu niet kunnen komen: als het een succes wordt, is het ook de bedoeling dat het vaker komt (bijv. 1x per 2 maanden) dus dan is er alsnog gelegenheid een keer te komen.  :)

Imogen

Alwynn heeft inderdaad in een notendop uitgelegd hoe het inloopcafé gaat werken. Ik kan via de mail elke maand vooruit de ruimte van de bar boeken, bij het Roze Huis.
En aangezien er, vooral in de lente/zomermaanden, ook op andere plekken meetings gehouden worden is 6x per jaar het meest haalbaar. Met een pauze van 2 maanden in de zomervakantie.
Vanaf het 2de inloopcafé kan er ook gekozen worden voor een thema per keer, een onderwerp dat speelt en besproken kan worden. Er is ook een ruimte naast de bar waar het iets rustiger zit en daar over het thema gesproken kan worden, er staat nog niks vast.

Begin maart komt er een artikel in de lokale krant, de Gelderlander, en wordt er ook gemeld dat er een inloopcafé wordt georganiseerd. Daarmee bereiken we ook mensen die dit forum nog niet kennen en zich herkennen in het verhaal van mij en Edewecht.

Mocht je vragen en/of ideeën hebben, dan horen we het graag!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Als het nodig is, wil ik op zo'n zaterdag wel hand- en spandiensten verrichten, helpen voorbereiden, enz. ook al zou ik daarvoor eerder op de dag naar Nijmegen moeten komen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Gudrun

De plannen voor de meetings klinken echt fantastisch, Imogen en Alwynn! Ik heb er helemaal zin in :)
Dat krantenartikel klinkt goed! Ik heb ondertussen op mijn eigen blogs (Wordpress en Tumblr) al geadverteerd. Zijn er nog andere ace groepen waarin anderen actief zijn? Reddit? Facebook? Beter overvloedige reclame dan dat mensen het mislopen...

Overigens.... als er geen versnapering zijn, is het misschien een idee om een paar mensen taarten-bak-duty te geven? Ik ben helemaal bereidt voor jullie een taart te bakken en mee te nemen.

Imogen

Zelf heb ik voor de NL/BE leden in de groep "Ace and Childfree", op Facebook, ook al een oproepje gedaan.

Wat de versnaperingen betreft, er is chips/nootjes aanwezig en ik had al gevraagd of er (voor de eerste keer) taart geserveerd mocht worden en dat mocht. Ook had ik gevraagd of er hapjes geserveerd mocht worden, o.a. aangezien er mensen uit Limburg/België komen. Dat mocht ook.
Enige voorwaarde was dat het dan bij de hapjes verkocht moest worden, al is het 50 eurocent per stuk, want eigen meegebracht eten daar opeten mag weer niet.....Maar het kan allemaal in overleg.

Mocht onverhoopt toch iets mis gaan met de ruimte, vanuit het COC/Roze Huis enerzijds of onverwachte dingen zoals brand/waterschade/andere dingen (wat ik niet verwacht), dan is er nog een uitwijkoptie bij de locatie van mijn vrijwilligerswerk.

Fijn weekend!  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

petra1963

Hoi, hier ben ik dan ook weer..Ik ben heel blij dat Imogen al deze initiatieven heeft genomen. Allwyn heb ik inmiddels ook ontmoet.. Dus het komt goed ! Ik zie ook echt uit naar onze eerste ontmoetingsmiddag in het Roze Huis. Achter de schermen zijn we ook al bezig met de organisatie.. Ik ben benieuwd wie van de mensen van vroeger ik weer tegen ga komen, en welke nieuwe gezichten er bij zijn gekomen. :)
Ik kan helaas niet bij de komende meeting in Antwerpen zijn. Ik ben lichamelijk gehandicapt en chronisch ziek, en ga lichamelijk steeds verder achteruit. Dus op een avond 'even ' heen en weer naar Antwerpen gaat helaas niet meer..Maar ik hoop in de toekomst ook weer veel leden uit Vlaanderen te ontmoeten. :cheerleader:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rense

Gaaf te horen dat er nu dus echt een datum is! Ik weet dat het alleen voor mensen op het A-spectrum is maar ehhh... mag ik even langskomen?
Omdat ik in nogal veel LHBT+ groepjes actief ben in Nijmegen probeer ik een beetje bij te houden wat er speelt, dan kan ik ook beter doorverwijzen en het af en toe voor de A opnemen onder LHBTers. ;) Dus ik kom graag even 'kennismaken'.
Oh, en ik ken het Roze Huis op m'n duimpje dus kan makkelijk even bijspringen achter de bar of wijzen waar de verlengsnoeren en de koffievoorraad staat etc. :p