Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Geregelde meetings

Gestart door Dutchamoeba, januari 16, 2015, 09:44:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

* Dit topic is afgesplitst van "Reportage NOS op 3"  - (http://asexuality.org/du/index.php?topic=4303.msg143793#msg143793)  (Edewecht)

Citaat van: hobbitscones op januari 15, 2015, 08:52:08 PM
Zou wel fijn zijn eigenlijk, maar het zou dan ook fijn zijn als dit niet alleen in plaatsen zoals Eindhoven of Belgium zou zijn, dan kan deze Groninger hier ook eens langskomen. :P Maar ja, een nieuwe topic daarvoor is een beter idee als er interesse naar is.

Ik zou het het eerlijkst vinden om gewoon te rouleren: eens een bijeenkomst in het noorden van NL, dan in het midden, dan in het zuiden, dan in België (de volgorde is irrelevant). Op die manier zijn er ook bijeenkomsten in de buurt. Wat ik me van een aantal jaren geleden op deze site herinnerde was dat er gestemd werd waar een bijeenkomst zou worden gehouden. Er waren toen veel meer zuiderlingen op het forum dan noorderlingen, waardoor de meeste stemmen naar het zuiden gingen (Kaatsheuvel, Efteling), en de noorderlingen weer aan het kortste eind trokken. Het roulatiesysteem geeft tenminste iedereen de kans om eens naar een bijeenkomst gaan.

hobbitscones

Rouleren klinkt als een goed idee, ik heb inderdaad slechts eens een keer een bijeenkomst kunnen bijwonen, omdat dit wel in de buurt voor mij was, de rest is me wat te ver weg geweest.  :)

Briggy

Maar is het niet veel handiger als mensen in het bijeenkomsten board zelf meetings organiseren? Zoals ik bijvoorbeeld met Eindhoven heb gedaan?  :)
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

(Ekskuus aan allen die het topic kwijt waren (of zijn,  :geezer: ) - ik had het afgesplitst, en toen kwam het op een plek waar het niet hoorde, en daarna moest ik lang zoeken hoe ik dat moest fixen... Gelukt!  ;D )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Het idee van 'rouleren' was ook in mij opgekomen, maar we hebben geen centraal comité die dit regelt. Wat dat betreft heeft Briggy gelijk, en zal er steeds weer een initiatief van de individuele leden moeten komen.

Een paar weken (maanden?) geleden hadden we een meet in Arnhem, morgen in Eindhoven.

Wat dat betreft... zit ik al weer te denken aan een meet in het noorden. Volgens mij zijn er genoeg noorderlingen op het forum. Plus we weten al een geschikt café, nietwaar Hobbitscones?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AniMeshorer

Ik wil gerust de Belgische meetings (mee helpen) organiseren. En uiteraard zijn de nederlanders dan ook welkom. Ik moet enkel een tijdje op voorhand weten wanneer het beurtensysteem precies bij België aanbelandt, want ik heb het de laatste paar maanden enorm druk en iets organiseren vergt enige tijd en energie ... Maar mits ik het vroeg genoeg op voorhand weet, wil ik gerust de Belgische meets organiseren, alleen of in samenspraak met...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Edewecht

Nog wat ideeën:

- elk jaar een meet organiseren op de roze zaterdag. Die vindt (in Nederland) elk jaar in een andere plaats plaats. (plaats plaats?  :D  ). Waarbij ik me ervan bewust ben dat niet elke AVENer zich verbonden voelt met Roze (de lesbo/homobeweging).

- Festivals als Elfia bieden ook een leuke gelegenheid voor een meet. Er zijn hier relatief veel fantasy-liefhebbers, dus...
Nadeel: deze festivals vinden plaats in Utrecht, of nog westelijker, en in Arcen, Limburg.

- Het Noorden? Welwel, het Rapaljefestival in Groningen? Dat lijkt ook een jaarlijks terugkerende gebeurtenis te worden.

Al met al: 'alle voordele hebbe ze nadele': waar je ook iets organiseert, het is altijd wel voor iemand te ver. Daar kun je nou eenmaal niets aan doen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

hobbitscones

Citaat van: Edewecht op januari 16, 2015, 08:27:21 PMWat dat betreft... zit ik al weer te denken aan een meet in het noorden. Volgens mij zijn er genoeg noorderlingen op het forum. Plus we weten al een geschikt café, nietwaar Hobbitscones?
Yep! :) Tenminste, de vorige keer beviel me wel.

Ik heb sowieso wel meer mensen in het noorden de website zien joinen. Niet veel, maar sowieso een die ik wel actief zie posten.

Rapaljefest? Heb er zelfs nog nooit van gehoord, en dat als Groninger. Dat zegt wel wat over hoe ik me bezighoud met festivals enzo, maar op de website staat een man met een doedelzak dus dat lijkt me nu al wel wat.  ;D

AceVentura

Mijn idee toen ik mijn opmerking in het andere topic plaatste was het volgende:
Als we een vaste (of meerdere vaste) locatie(s) hebben waar we terecht kunnen zouden we op regelmatige basis (ik denk dat maandelijks het best is) bij elkaar kunnen komen. De locatie zelf blijft natuurlijk lastig, maar je zou kunnen denken aan zoiets: http://www.makelpuntamersfoort.nl/ruimte-huren
Ik heb geen idee hoe dat verder werkt ofzo, maar vanaf 10 euro per uur is niet duur en lijkt me met een groepje makkelijk op te brengen. Dit was gewoon een van de eerste zoekresultaten om een idee te hebben, soortgelijke mogelijkheden zijn er vast ook op andere plaatsen dan Amersfoort.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

hobbitscones

Ruimte huren zou pas werken als de opkomst groot is, ik heb niet het idee dat dit bij de noordelijke meetings zal gebeuren. :)

Ik had het idee dat festivals meer bijzaak was. Gewone meetings, en als extraatje de festivals.

Stravagante

Nou als het Rapaljefest als venue wordt gebruikt ben ik er sowieso al.  ;D

Gaan er hier trouwens ook nog mensen naar ComicCon in Utrecht eind maart?
When you raise the most valid of points, you will be grazed by the most hollow of souls, and the most vacant of personages.

AceVentura

Citaat van: hobbitscones op januari 17, 2015, 12:45:02 PM
Ruimte huren zou pas werken als de opkomst groot is, ik heb niet het idee dat dit bij de noordelijke meetings zal gebeuren. :)
Ik denk dat het juist zou helpen om de opkomst wat te vergroten  ;D
Het grootste probleem met meetings is vaak de locatie, daarom dit idee :) Ik kreeg ook de indruk dat je zo'n ruimte voor bijvoorbeeld een middagje kan huren, dat lijkt me een prima voor bijvoorbeeld een praatmeeting ofzo.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Citaat van: Edewecht op januari 17, 2015, 08:10:37 AM
Al met al: 'alle voordele hebbe ze nadele': waar je ook iets organiseert, het is altijd wel voor iemand te ver. Daar kun je nou eenmaal niets aan doen.
Daarom is het ook een goed idee om niet steeds in dezelfde regio een bijeenkomst te hebben. ;)

hobbitscones

Citaat van: Stravagante op januari 17, 2015, 01:07:10 PMGaan er hier trouwens ook nog mensen naar ComicCon in Utrecht eind maart?
Yep! Echter ga ik al met een vriendin heen, dus is dan lastig om voor meeting-gerelateerde dingen te gaan.

Stravagante

Nee, ik ga ook met een vriend heen en er zijn al genoeg mensen die ik al ken. Vroeg het me alleen af.
When you raise the most valid of points, you will be grazed by the most hollow of souls, and the most vacant of personages.