Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Reportage NOS op 3

Gestart door ErikTheo, januari 14, 2015, 11:54:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ErikTheo

Hoi allemaal,
Eerder plaatste ik een oproep omdat ik iemand die aseksueel is zocht om te interviewen voor een reportage van NOS op 3. En dat is gelukt!
Het resultaat is vanavond te bekijken bij NOS op 3 om 22:35. Ook staat er een artikel online: http://nos.nl/op3/artikel/2013191-aseksueel-liever-cake-dan-seks.html
Dank voor jullie hulp.
Groet, Erik

NewacE

Geweldig!
Er staat een alarm in mijn telefoon, zodat ik het niet vergeet. Kan ik het samen met een andere ace kijken vanavond
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

hobbitscones

O jee, niet te hoge verwachtingen krijgen hoor! :P

Ik hoop wel dat er meer uitgezonden wordt, puur voor het feit dat ik dan niet voor niks mezelf wakker houd. Morgen moet ik gewoon om 5:30 weer op namelijk. ;)

suzanina

het staat geprogrammeerd, ben benieuwd  :D :cake:

AceVentura

Erik en Hobbitscones, het online artikel is in ieder geval al erg geslaagd  :cheerleader: :klap:

De opname voor vanavond staat geprogrammeerd, ik moet morgen weer te vroeg op om het "live" te bekijken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik zou normaal gesproken al met een boek in bed zijn gekropen, maar ik blijf er speciaal voor op. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Uffie

Goede uitzending! Hobbitscones, je kwam heel goed over!  :klap: :visibility:
Is there any escape - A guy called Gerald

Cor1992

Per toeval kwam ik het tijdens het zappen een voorstukje tegen, normaal gesproken lig ik al in bed. Maar ik heb er even een stukje vers gebakken  :cake: bij gepakt en ben er eens even voor gaan zitten ;) Mooi stuk op tv ... Dankjewel voor wie er allemaal aan mee hebben gewerkt. Ik ben trots...

Koffie

Goed dat je het gedaan hebt. Het was een 'leuk' interview en hopelijk heeft het weer een stukje bijgedragen aan bekendheid van aseksualiteit. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

hobbitscones

Jeej! Wou dat ik wat cake had, haha.
Moet zeggen dat ik blij ben dat morgen na de deadline ik 2 week bijna niet op school werk, wie weet hebben schoolgenoten het gezien... ik hoef niet direct al confrontatie erover.  :P

Enige wat ik jammer vind is dat er dus werd gezegd dat aseksualiteit betekend dat je geen zin hebt in seks, terwijl libido los staat van aseksualiteit, maar ach! Als mensen echt geïnteresseerd zijn openen ze Google wel, denk ik dan. :)

Edewecht

 :visibility: SUPERRR  :visibility:  Hobbitscones!! En je kwam ontspannen en natuurlijk over.

Dit zal zeker weer een aantal mensen bereikt hebben en de bekendheid rond aseksualiteit vergroten, ook al klopt misschien niet elk lettertje...

Dank je wel voor je "inzet"  ;D - en sterkte op school  ;)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dat soort dingen irriteren mij ook altijd Hobbitscones en het viel mij ook op, dat ze dat zeiden. Overigens denk ik dat dat een vrij moeilijk te tackelen vooroordeel zal blijven, net zoals er ook over homo's en lesbo's nog steeds vooroordelen zijn. Maar dat neemt niet weg dat je zelf duidelijk hebt verwoord hoe jij hier in staat en dat er in ieder geval vast weer een paar mensen bereikt zijn.

Overigens, 'geen zin in seks kun je verschillend opvatten'. Libido en zin in seks kun je ook los van elkaar zien, als je zin in seks ziet als seks met een partner.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Sismo

Jij verdient heel veel   :cake: ! Stoer zeg, dat je dit zo durfde!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

AceVentura

Ik heb "NOS op 3" gisteren opgenomen en zojuist gekeken, het is een mooie reportage geworden  :cheerleader: en natuurlijk  :visibility: :visibility: en  :cake: :cake: voor Hobbitscones  :cheerleader:

Het verhaal over de activiteiten zette mij wel aan het denken, hebben wij mogelijkheden om dingen zo te organiseren dat we wat vaker (wekelijks/maandelijks) bijeenkomsten kunnen hebben ? Als we hier serieus over na gaan denken kunnen we misschien beter een nieuw topic openen  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

hobbitscones

Ik vraag me af of mijn ouders het hebben opgenomen, zou me niet verbazen. Als ik ze niet verteld had dat ik aseksueel was tijdens de awareness week, had ik ze niet eens verteld dat ik op TV kwam. Die kijken toch meer RTL dan NPO zenders... anders heb ik het zelf niet eens  ;D

Zou wel fijn zijn eigenlijk, maar het zou dan ook fijn zijn als dit niet alleen in plaatsen zoals Eindhoven of Belgium zou zijn, dan kan deze Groninger hier ook eens langskomen. :P Maar ja, een nieuwe topic daarvoor is een beter idee als er interesse naar is.