Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

.

Gestart door BiZONder, januari 03, 2015, 08:49:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BiZONder

.
 :cake:









NewacE

Waarom denk je dat ze ace is? En wat is er zo speciaal aan de hanger?
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

MarkA

Then, if you don't believe it all the magic is dead

AniMeshorer

Morrissey is een beetje een cliché, hij beweert dat ie nog nooit verliefd is geweest en dat hij slechts 1x seks had (en die ene keer noemt hij "een vergissing"). Anderzijds, hij schreef wel een resem heel romantische songs. De zin "It's not like any other love, this one is different because it's us" uit "Hand in glove" vat voor mij samen waar echte liefde echt om draait. Nu betekent dit natuurlijk nog niet dat ie effectief al relaties gehad heeft, en dat staat sowieso los van aseksueel zijn of niet. Ik denk ook dat hij nooit echt uitgesproken over zijn seksuele voorkeuren gaat praten, de pers probeert het al zo lang uit te zoeken en hij heeft ze nooit een duidelijk antwoord willen geven.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AceVentura

Ik kende Morrissey helemaal niet dus ik heb hem opgezocht en kwam op deze wikipedia pagina uit: https://en.wikipedia.org/wiki/Morrissey

Hier staat:
Citaat van: Wikipedia
Throughout much of his career, he maintained in interviews that he was asexual and celibate. Johnny Marr said in a 1984 interview that "Morrissey doesn't participate in sex at the moment and hasn't done so for a while. He's had a lot of girlfriends in the past and quite a few men friends."
Er staat op de pagina geen referentie die deze claim onderbouwd maar als het waar is klinkt het als een duidelijk statement.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AniMeshorer

Ik kan geen enkel interview herinneren waarin hij de term aseksueel in de mond nam, en ik ben al jarenlang fan... Dan moet ik toch telkens de verkeerde boekjes hebben gelezen... De pers insinueerde lang dat hij homo zou zijn maar "in de kast" zou willen blijven, maar hij heeft ook dat nooit bevestigd noch ontkracht, hij "speelt" wel vaker met de pers door dingen te insinueren maar dan toch niets te willen toegeven. En dat vind ik prima, want in feite zet hij de pers zo op hun plaats, en maakt hij duidelijk dat zijn privéleven ook effectief privé is. In sommige songs zoals "Pretty girls make graves" of "Sheila take a bow" en "Hand in glove" wordt in de tekst met genderrollen en stereotypes rond gender "gespeeld", maar als de pers dan vroeg of die songs een verborgen outing waren, heeft hij nooit een duidelijk antwoord willen geven. Ik kan echter niet herinneren dat hij "vele vriendinnetjes en vriendjes" of "aseksueel" ooit in de mond nam, of ik moet de verkeerde interviews hebben gelezen (hetgeen ook kan, want hij heeft al duizenden interviews gegeven, zelfs de grootste fan kan die onmogelijk allemaal hebben gelezen)

Wat hij wél letterlijk heeft gezegd is dat hij gelooft dat je een leven lang zonder liefde kan leven, en dat de enige keer seks in zijn leven "een vergissing" was. Ook de term "celibate" komt vaak terug in artikels over hem en in interviews heeft hij nooit insinuaties over een relatie gemaakt, noch met vrouwen noch met mannen.

Naast de genoemde songs van The Smiths heeft hij ook solo enkele songs gemaakt waarin hij met gender "speelde" in de tekst, zoals "Suedehead". Maar zoals ik zei, hij houdt er wel van de pers nu en dan nieuwsgierig te maken om hen dan NIET de antwoorden te geven waar ze naar hengelen.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Alwynn

Ik weet niet veel van hem af, maar lieten ze ook geen stukje van hem zien in de documentaire (A)sexual (2011)?
Waar hij iets zei over het celibaat als: "They don't consider for a moment that you'd rather not be... but you just are. I was never a sexual person."
Of hij perse aseksueel is zal ik niet durven zeggen, maar het is wel interessant.


AniMeshorer

" I was never a sexual person" heeft ie bij mijn weten inderdaad wel meermaals gezegd. Maar is ie dan aseksueel, of in die grijze zone tussen aseksualiteit en seksueel-zijn? Hij zal het denk ik nooit prijsgeven, de pers hengelt al meer dan 35 jaar naar zijn geaardheid en hij heeft altijd spelletjes met hen gespeeld om ze nieuwsgierig te houden en dan toch weer te weigeren een etiket op zichzelf te kleven. Ik denk dat hij juist een statement wil maken dat je geaardheid iets privé is en dat de pers in feite erg vreemd gedrag toont als ze zo gefascineerd zijn door wat iemand op seksueel vlak wel/niet doet.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Alwynn

Klopt inderdaad, of hij aseksueel of iets anders is kan hij ook alleen zelf bepalen. Iemands geaardheid is ook privé, tenzij hij het zelf kenbaar wil maken. Misschien is het wel zo dat hij niet heel duidelijk in één van de bestaande hokjes past en niet wil dat iedereen hem een label opplakt (homo / aseksueel / etc). Of dat is graag wat ik wil geloven omdat ik dat zelf een leuk idee vind. Ik houd wel van rebellie.