Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwe Belgische meeting: december/januari/februari

Gestart door AniMeshorer, december 10, 2014, 09:53:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Dankjewel FransD, voor je uitgebreide routebeschrijving! Hier heb ik zeker wat aan.
Overigens denk ik niet dat ik in Antwerpen blijf overnachten. ik slaap héél graag in m'n eigen bed! :)  Liever bezoek ik de stad in de zomermaanden. Maar dan kom ik echt met de trein.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

FransD

Hallo Imogen en Edewecht
Als je met de tram wil komen
Ik ken Antwerpen zo n beetje   en ik vind Schoonselhof  nogal ver van het stadscentrum
Op Antwerpen Lo( dit is de andere Scheldeoever )  is ook een Park & Ride , men kan daar
zijn wagen ook parkeren en met tram  3   naar Antwerpen Centrum  rijden  Men stapt dan af
halte Groenplaats . Ik denk dat dit een betere oplossing is

men kan  de afspraak in  het kathedraalcafé ook wat vervroegen Laat maar weten of dit een mogelijkheid is
Groeten
FransD

Edewecht

Citaat van: FransD op februari 22, 2015, 08:21:48 PM
Hallo Imogen en Edewecht
Als je met de tram wil komen
Ik ken Antwerpen zo n beetje   en ik vind Schoonselhof  nogal ver van het stadscentrum
Op Antwerpen Lo( dit is de andere Scheldeoever )  is ook een Park & Ride , men kan daar
zijn wagen ook parkeren en met tram  3   naar Antwerpen Centrum  rijden  Men stapt dan af
halte Groenplaats . Ik denk dat dit een betere oplossing is

men kan  de afspraak in  het kathedraalcafé ook wat vervroegen Laat maar weten of dit een mogelijkheid is
Groeten
FransD

@FransD, Hiermee bedoel je het Frederik van Eedenplein? Zou een mooie oplossing zijn.



Op http://www.antwerphotel.nl/park_ride/park_ride_metropolis/ vond ik nog het volgende:

"Park & Ride Metropolis - Park & Ride Groenendaallaan 394, 2030 Antwerpen

Gratis parkeren op P&R/carpoolparking Metropolis, ten noorden van Antwerpen.

P&R Metropolis is het makkelijkst aan te rijden vanuit Nederland. Neem op de Ring afslag Antwerpen Centrum 1, en ga rechtsaf de Groenendaallaan op. De P&R vindt u op 400 meter aan uw rechterhand, bij megabioscoop Metropolis / Kinepolis. Of volg in de omgeving van Kinepolis de P&R borden.

Tramlijn 6 brengt u naar de stad, afstappen halte Astrid / Centraal Station of Diamant / Centraal Station. Voor informatie over tram en bus: zie de pagina over Openbaar vervoer.
"

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

FransD

Hallo Edewecht
Frederik Van Eeden zou inderdaad mooi zijn maar ik las het volgende
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P&R Van Eeden
Park-and-Ride/carpoolparking Linkeroever Frederik Van Eedenplein is opgeheven per juni 2012. Alternatief: P&R Linkeroever (Blancefloerlaan).
____________________________________________________________________________________________________________-

Metropolis is ook mooi,het dichtst bij Nederland  maar de weg met tram 6  naar het stadscentrum is langer , men moet dan ook  afstappen
aan het Centraal Station  want deze tram kiest daar een andere richting  Men kan dan te voet naar de Groenplaats gaan  of de metro nemen
lijn 3 naar  Zwijndrecht en afstappen Groenplaats

P & R Linkeroever  (alternatief   Frederik Van Eeden ) ligt op 5 minuten rijden van de Groenplaats (laatste tram Groenplaats 0,22 )

Doe maar wat U het meest bevalt

Groeten
FransD

FransD

Hallo Edewecht
Uurroosters over Antwerpse tramlijnen vindt  u op www.delijn.be
U  drukt dan op lijnen  en geeft het nummer van  de tramlijn in
Zo zou U op de uurroosters van de Antwerpse tramlijnen moeten  komen
Groeten
FransD

Edewecht

Hallo FransD, nogmaals dank voor al je inlichtingen, je tips en je meedenken! De P+R Blancefloerlaan lijkt me de beste keuze.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Roos77

Hallo,

Ik ben ook nieuw hier en heb het forum pas ontdekt. Nooit gedacht dat er een hele community gelijkgestemden bestond. Leuk initiatief zeg!

En binnenkort reeds een meeting, super! Ik heb er ook zin in en zal dus van de partij zijn.

Groetjes en tot binnenkort!  :cheerleader:

FransD

Hallo
Hier FransD
Graag zou ik weten wie er nu allemaal komt naar de Belgische Meeting nu vrijdag 27 februari
Van de Nederlandse  leden weet ik het
Maar de Belgische of Vlaamse
Deze laten niet veel van zich horen
Groeten

Edewecht

Citaat van: FransD op februari 24, 2015, 03:12:28 PM
Hallo
Hier FransD
Graag zou ik weten wie er nu allemaal komt naar de Belgische Meeting nu vrijdag 27 februari
Van de Nederlandse  leden weet ik het
Maar de Belgische of Vlaamse
Deze laten niet veel van zich horen
Groeten


Hahaha! Straks zit FransD met  alleen twee 'Ollanders in een Belgisch café...  :schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

@ Roos 77 - Welkom Roos!

Citaat van: Roos77 op februari 24, 2015, 11:30:52 AM

Nooit gedacht dat er een hele community gelijkgestemden bestond.


Leuke verrassing dan hè?  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

suzanina

Citaat van: FransD op februari 18, 2015, 10:12:40 AM
Hallo
Hier FransD
Graag had ik geweten  wie er nu 27 februari naar de meeting in Antwerpen komt
Volgens de mails mag ik Animeshorer Suzanina  Briggy Imeerrsch  en Edewecht verwachten
Voor Interlude M karmijn  realistje en hepsi is het me nog  onduidelijk
Graag zou ik van deze laatsten graag weten of ze nu werkelijk komen
Tot in Antwerpen
Groeten
FransD


Omdat je een tijdje geleden dit er had op gezet, ging ik er van uit dat je wist dat ik ging komen en heb ik het er hier niet meer expliciet opgezet  :wave:

AniMeshorer

Tenzij er iets vreemds gebeurt (ziekte, treinstaking, ...  :P) ben ik uiteraard ook van de partij! Weet iemand hoe we Interlude kunnen contacteren? Hij is al een tijdje niet meer op het forum geweest maar ik ben quasi zeker dat zijn examens er intussen wel op zitten en hij allicht ook graag zou komen?

Voor wie per auto komt: er zijn meerdere parkings in Antwerpen Centrum, ondermeer aan de Groenplaats als ik me niet vergis. Kathedraalcafe is daar op een paar minuutjes wandelen vandaan, net als de historische Grote Markt (een must-see op toeristisch vlak) en de Scheldekaai. Ik heb geen rijbewijs en kom met de trein, dus over tarieven durf ik me niet uitspreken. De Ring rond Antwerpen kan heel druk zijn qua verkeer, dus ik zou aanraden een beetje te vroeg proberen aan te komen. Indien je te vroeg aankomt: alle historische trekpleisters (Scheldekaai, het tolhuis bij de rivier, Grote Markt met de vele middeleeuwse huisjes, Onze Lieve Vrouwentoren kathedraal, en een groot winkelcentrum) zijn vlakbij Kathedraalcafé dus sowieso zal je je niet vervelen mocht je te vroeg aankomen  :)

En voor de eetlustigen: aan de kathedraal (dus een zijstraat van het Kathedraalcafé) zijn meerdere winkels met Belgische chocolade, ons voornaamste exportproduct  ;)  Mede-vegetariërs raad ik de FalafelTof aan, die ligt ook vlakbij het Kathedraalcafé dus is perfect om nog snel iets te eten voor een lage prijs voor de meeting begint.

Op de Grote Markt vind je overigens het standbeeld van Brabo, en dat beeld maakt perfect duidelijk waarom de stad Antwerpen is gaan heten. Het beeld van de mythische Lange Wapper staat langs de Scheldekaai vlak naast de ingang van het tolhuis bij de rivier. Op een paar historische panden dichter bij het Centraal Station én het stationsgebouw zelf na, zijn alle historische trekpleisters heel dicht bij het Kathedraalcafé. Je vervelen is dus quasi onmogelijk als je te vroeg aankomt.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Geen idee of iemand dit al heeft gezegd: maar hier kun je voor 7 euro per dag parkeren: http://www.antwerphotel.nl/parkings/parking_nationale_bank/. Ik vind allemaal positieve dingen erover!
12-1-2015 <3 MarkA

suzanina

Zijn er nu mensen die morgen vroeger komen en iets willen gaan eten? Want ik heb er eigenlijk geen zicht meer op :-)