AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 20, 2013, 09:50:24                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom om dit forum. De administrators Jovi_Hobbes, AceVentura en Fricai helpen u graag!

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Misschien zie ik alleen maar spoken...  (gelezen 1906 keer)
Zonnekind
AVENistor

De enige echte A-phrodite

« Gepost op: Juni 22, 2006, 02:55:19 »

Ik ben mij een beetje zorgen aan het maken. Ik ben alles aan het opruimen van mijn stages en cursussen aan het inbinden enzo. Ik kwam hierbij nog een stapel papieren tegen uit mijn stage. Dit waren gedichten die de kinderen moesten schrijven. De opdracht was een gedicht te schrijven vanuit het standpunt van een gevangene ofwel vanuit het standpunt van een slachtoffer. Ik was de gedichten allemaal op computer aan het zetten om er zo een boekje van te maken. Alle gedichten gingen over een moord die gepleegd was of een diefstal of een overval ofzo. Behalve het laatste gedicht. Hier ging het over "seksueel misbruik" hoewel dit niet letterlijk genoemd werd. Ik vond het eerst grappig maar het gedicht lijkt mij veel te realistisch geschreven. Toen dacht ik er ook aan dat enkele weken geleden één van de leerkrachten is opgepakt omdat die zijn handen niet kon thuishouden. Dit zou alleen gebeurd zijn in het 3e leerjaar en de gedichten kwamen van het 6e leerjaar. Toch heb ik de neiging een link te leggen en ben ik best wel ongerust. Ik heb het gedicht naar mijn juf gestuurd en heb er bij geschreven dat het mij wat zorgen baart.
Ik ga het gedicht hieronder zetten. Vinden jullie ook dat het vrij realistisch is of zie ik echt spoken en is er niets aan de hand?

Het is zo moeilijk om te begrijpen
dat hij er spijt van heeft.
Hij heeft mijn leven voor eens en altijd veranderd.
Ik kan aan niets anders meer denken.
Het komt steeds door mijn hoofd.
Die nacht, ja die nacht.
Heeft hij me van mijn vrijheid beroofd.
Mijn handen trillen,
mijn voeten zweten en ik voel mij helemaal raar.
De mensen rond mij stellen allemaal vragen.
En steeds willen ze weten:
Heb je hem gezien?
En of, ik kan het me nog goed herinneren.
Hij sleurde me naar buiten.
Daar stonden we dan.
Het te felle maanlicht
dat scheen recht op zijn gezicht.
Ik zag zijn ogen.
Ze straalden woede uit.
De angst overviel me.
Ik dook ineen.
Het is niet fijn om daar slachtoffer van te zijn.
Daardoor zit ik in een kil lokaal.
Ze zeggen het ?het is niet erg?.
Maar niets is er van waar.
Waarom ik?
Waarom heeft hij mij uitgekozen?
Het ligt zeker aan mij.
Het is op een of andere manier mijn fout.
En daar moet ik nu voor boeten.

Het feit dat ze zo zegt dat het haar fout is enzo lijkt mij zo vreemd. Undecided

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 22, 2006, 06:06:37 »

Ik denk dat je goed gehandeld hebt door het gedicht door te sturen naar je juf. Zij weet er vast verder raad mee. En als zij er niets mee doet en je bent nog steeds ongerust, misschien kun je de schrijfster van het gedicht nog eens opzoeken? Het kan ook zijn dat het meisje dit in haar omgeving heeft meegemaakt of dat ze ergens zo'n verhaal heeft gehoord.

Je maakt je zorgen om mensen, dat is altijd goed. Of je nu spoken ziet of niet.  Kiss

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
Zonnekind
AVENistor

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2006, 07:10:29 »

Ja ik heb er een hele dag mee in mijn hoofd gezeten. Ik heb het nu aan mijn ouders laten lezen en ons mama vindt het toch ook maar vreemd. Ons mama denkt niet dat het iets op school is omdat ze schrijft 'in de nacht' enzo maar het kan thuis ook altijd zijn. Ik hoop dat ik reactie krijg van mijn juf maar zij kijkt haar mails niet alle dagen na dus misschien duurt het even Sad Ik hoop dat ik mij zorgen maak om niets, dat zou leuker zijn dan dat er echt iets is natuurlijk.

Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2006, 07:56:57 »

Ja, dat is ook zo.

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2006, 08:36:15 »

Het meisje kan natuurlijk op het idee zijn gekomen door de gebeurtenissen met die leraar op school. Ik hoop dat dat de verklaring is, maar aan de andere kant denk ik dat je wel gelijk hebt dat het wel erg realistisch is. Misschien maak je je wel zorgen voor niets, maar met dit soort dingen kun je dat beter doen dan er later achterkomen dat je duidelijke tekenen hebt gemist. Ik denk dus dat je heel goed hebt gehandeld en hoop dat je juf een manier weet om er achter te komen of er echt iets ergs met het meisje is gebeurd. Sterkte ermee hoor, dit zijn wel hele nare onderwerpen  Sad

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
Stev
AVENger

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 22, 2006, 09:41:10 »

Hoe oud zijn de kinderen in het 6e leerjaar? Of ze is een toekomstige dichter die zich uitstekend in iemand anders kan verplaatsen of ze heeft het inderdaad meegemaakt.

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)
Sismo
AVEN Addict

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 22, 2006, 09:55:41 »

Het klinkt wel erg realistisch, ik denk dat je goed gehandeld hebt! Beter 1 keer teveel alarmslaan dan dat er niemand iets doet en zo'n meisje (of jongen?) alleen ermee blijft zitten. Hopelijk reageert je juf snel!

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-
Zonnekind
AVENistor

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 22, 2006, 11:33:01 »

Het meisje kan natuurlijk op het idee zijn gekomen door de gebeurtenissen met die leraar op school.

Dat van die meester is pas een tijdje daarna gebeurd. Ik heb die gedichten al lang thuis liggen maar ben er nu pas aan begonnen omdat ik nu tijd had.

Hoe oud zijn de kinderen in het 6e leerjaar?

De kinderen zijn 12 jaar. Ze zien natuurlijk wel veel op tv en pikken daar veel van op maar vooral het feit dat ze zegt dat zij de schuldige is, lijkt mij zo vreemd. Iemand die het niet heeft meegemaakt zal nooit zeggen dat het zijn schuld is want wij begrijpen dat niet dat mensen dat zeggen. Maar iedereen die het heeft meegemaakt zegt het wel. De andere gedichten zijn ook totaal anders. De anderen hebben echt meer 'gedichten' geschreven (met rijm ofzo) en dat ging ook altijd over moord of diefstal.
Ik hoop ook dat ik mij zorgen maak om niets maar ik ben toch wel blij dat ik het heb laten weten aan mijn juf. Ik kan mezelf in ieder geval niets verwijten...

Het onderwerp is inderdaad wel heel naar. Ik heb zelf een badmintontrainer gehad die bij mij ook wel iets geprobeerd heeft. Hij is er nooit in geslaagd, maar ik heb wel doodsangsten uitgestaan en ik voel me precies toch altijd heel betrokken bij zulke gevallen.

Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 23, 2006, 06:56:15 »

Goh wat naar!
Ik vind het echt erg dat volwassenen kinderen zoiets aan kunnen doen  Angry

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
Zonnekind
AVENistor

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 25, 2006, 02:09:50 »

Goed nieuws, er is niets fout gebeurd met het meisje. Mijn juf heeft geantwoord op de mail en zei dat ze eerst ook wel wat schrok van het gedichtje maar het meisje kan zich altijd enorm goed inleven in andere personen en situaties. Wanneer ze een fantasieverhaal vertelt of hoort kan ze spontaan beginnen wenen omdat ze zo hard meeleeft met de personen.
Oef, wat een opluchting! Smiley

Het blijft natuurlijk wel erg voor de kinderen van het 3e leerjaar. Die hebben wel last gehad van die leraar van informatica. Ik snap het ook totaal niet hoe zulke mensen zoiets kunnen doen.

Sismo
AVEN Addict

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 25, 2006, 02:10:59 »

Da's goed nieuws!  Cheesy

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-
peter1963
A Post-whore

Ik doe gewoon wat mij niet gezegd wordt

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 15, 2006, 02:44:55 »

Grin Goed gedaan, zonnekind ! En ik ben blij dat het goed afgelopen is !

less is more..
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: