Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Speeddaten voor aseksuelen

Gestart door About Love, april 04, 2014, 10:59:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

Zou zeker interesse hebben, hoewel mijn kansen op een match misschien klein zouden zijn gezien ik "ver weg" in België woon. Maar mocht er nog eens zo'n speeddate georganiseerd worden, houd me toch maar op de hoogte :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

About Love

Hallo allemaal!

Hierbij laat ik jullie graag weten dat we opnieuw een speeddate hebben gepland voor aseksuelen, op zaterdagavond 4 oktober 2014 in Rotterdam.
Deze speeddate willen we graag aanbieden voor slechts 15 euro (incl. gratis drankje).
Dus heb je zin, schrijf je in!

www.aboutlove.nl

PS: AniMeshorer, leuk dat je misschien interesse hebt. Er komen vaker mensen uit België bij ons speeddaten en deze mensen hebben ook matches, dus dat hoeft niet per se een probleem te zijn.

AniMeshorer

Oh, OK... En zijn daar dan al relaties uit voortgekomen, ondanks de afstand? België en Nederland zijn nu wel kleine landjes, maar soms toch groot genoeg opdat mensen tegen de afstand zouden opzien als er bv een match tussen iemand van Brussel en iemand van Den Haag zou ontstaan. Ikzelf zou er voor gaan, liefde is belangrijker dan afstand ... maar niet iedereen verplaatst zich graag frequent.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

About Love

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, AniMeshorer! Dat weten we helaas niet.

AniMeshorer

In feite zou ik hier erg graag aan deelnemen. Nu is op 4 oktober mijn agenda al vol, al zou ik ernstig overwegen die andere afspraak te proberen verplaatsen. Tenzij je naast 4 oktober nog meer datums in de nabije toekomst hebt voorzien voor een speeddating voor aseksuelen? Hebben jullie nog andere data gepland of is het enkel 4 oktober?

Betreffende 4 oktober: welke is de deadline om in te schrijven?

Ook speeddates voor mensen zonder kinderwens zou ik zeker interessant vinden, ik heb al te vaak een nochtans heel leuk meisje zien vertrekken omdat zij kinderen wilde en ik kinderloos wil blijven. Klasse dat jullie aan al die doelgroepen denken (jullie zijn allicht de enigen? had er nog nooit eerder van gehoord dat het bestond) ; maar is 3 minuten niet zeer kort om kennis te maken? De enige speeddate die ik deed voorlopig (in België) was 7 minuten per gesprek en zelfs dat kan al aardig kort zijn...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Ben helaas nog te jong, want het had mij wel leuk geleken!
12-1-2015 <3 MarkA

SamanthaJones

Ik had ook graag deelgenomen. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Zoiets heb ik nog nooit gedaan...  :-\
Never let the fear of striking out keep you from playing the game !

AniMeshorer

Ik heb een email gestuurd naar AboutLove want voor ik van België naar Rotterdam trek moet ik wel weten dat het de moeite loont. IK heb gevraagd naar de deadline voor inschrijvingen, naar hoe frequent men zulke speeddates voor aseksuelen wil doen, en opgemerkt dat 3 minuten per persoon toch wel erg kort is om mee te praten. Maar ik neem aan dat ze weten wat ze doen, ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Citaat van: SamanthaJones op augustus 13, 2014, 08:51:51 PM
Ik had ook graag deelgenomen. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Zoiets heb ik nog nooit gedaan...  :-\

Ik heb een speeddate gedaan zo'n anderhalve maand geleden, maar dit was wel in België en voor "heteroseksuelen 28-35 jaar" zonder verdere specificatie. IK was dus allicht de enige "alternativo" in het gezelschap, tenminste alle anderen leken me vrij "normaal" over te komen.

Hoe werkt het?
Je hebt een bepaald aantal dames en bepaald aantal heren, men streeft er naar hetzelfde aantal mannen als vrouwen te hebben maar soms kan er wel eens een 1 of 2 meer mannen/meer vrouwen zijn. De dames zitten aan een tafeltje, en de heren komen elk om beurt bij haar zitten. Vanuit het standpunt van de man betekent dat: je praat met de vrouw in kwestie en schuift daarna door naar de volgende tafel waar een andere dame wacht.

In mijn geval (ik deed het via het in België vrij bekende SmartVibes.be) kreeg je 7 minuten per gesprek. Er waren 9 mannen en 11 vrouwen, elke man kreeg 7 minuten per vrouw om kennis te maken. Je noteert elkaars naam (doorgaans enkel voornaam) en je begint te praten met elkaar, over wat je maar wil en eender wie het meeste aan het woord komt (ideaal praten beiden evenveel maar in de praktijk is 7 minuten soms wat kort om allebei over jezelf te vertellen). Dus je krijgt van elke persoon een eerste indruk, het is niet alsof je iemand al kent na zo'n speeddate, je krijgt wel een goeie eerste indruk. De personen met wie je graag verder wil kennismaken geef je door aan de organisatie van de speeddate. Indien 2 mensen elkaar hebben aangeduid, dan (en enkel dan) worden emailadres en/of telefoonnummer uitgewisseld zodat de beide personen onder elkaar verdere ontmoetingen kunnen afspreken. Indien je iemand als interessant aanduidt maar de andere persoon heeft jou niet aangeduid, dan krijg je geen gegevens, de privacy is redelijk strict, je moet echt twee mensen hebben die beiden aangeven dat ze elkaar willen terugzien. Enkel dan worden contactgegevens door de organisatie uitgewisseld, in mijn geval kon je dan nog eens kiezen tussen telefoon, email, of beiden. Dus privacy werd stevig gerespecteerd.

Het leuke (vond ik) is de spontaniteit. Stel dat je in de stad loopt dan zie je gegarandeerd ook wel enkele jongens of meisjes die je boeiend lijken, maar zomaar op een vreemde af stappen en proberen een conversatie te openen komt nogal vreemd over soms, en velen voelen zich daar wat ongemakkelijk bij.
Bij speeddating wil iedereen juist praten en kennismaken, dat is het hele concept, dus je hebt een heel spontaan gevoel als je de andere mensen aanspreekt. Elk van hen wil juist aangesproken worden en kennismaken, dus dat neemt zenuwen grotendeels weg en je hebt een heel spontaan gevoel. Het loopt doorgaans wel los bij de meeste personen, en kan erg aangenaam zijn om eens ongedwongen en zonder zenuwen nieuwe mensen te ontmoeten.

Ik zou het eigenlijk wel aanraden. Een match heb je niet altijd, maar de meesten hebben altijd wel een leuke avond, ongeacht hoe succesvol de matches waren. Het is erg aangenaam en relaxed om te doen. En daarenboven heb je niets te verliezen. Een nee heb je, een ja kan je krijgen als het klikt  :) Het enige waarbij ik m'n twijfels heb bij dit initiatief voor aseksuelen, is dat 3 minuten me nogal kort lijkt om je beiden aan elkaar voor te stellen. Maar goed, misschien doen ze het net zo omdat ze ervaren hebben dat het vaak net genoeg is om een eerste indruk (en een eventuele "vonk") te hebben? De reden waarom je maar 3 minuten per persoon krijgt heb ik gevraagd in m'n email.

Maar algemeen genomen is speeddating leuk om te doen. Het is relaxed, spontaan, en je hebt doorgaans een leuke avond. Komt er nadien een date van, dan des te beter  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

About Love

Bedankt voor je uitgebreide berichten, AniMeshorer! Leuk dat je ook positief bent over het speeddaten.

Voorlopig hebben we naast 4 oktober (nog) geen andere speeddates voor aseksuelen gepland. We kijken eerst of er voldoende animo voor is.
Je kunt je tot 1,5 week van tevoren voor de speeddate inschrijven.

We denken dat we inderdaad de enige organisatie zijn die speeddates organiseert voor diverse doelgroepen. We vinden het leuk en belangrijk dat zoveel mogelijk mensen kunnen speeddaten. Precies om de redenen die jij beschrijft; mensen zien het speeddaten vaak als een makkelijke en fijne manier om andere singles te leren kennen, en vinden de spontaniteit vaak erg leuk. Het is handig als je weet dat de mensen die je aanspreekt single zijn (en aseksueel in dit geval) en inderdaad openstaan voor contact. Een leuke avond uit dus zonder de kans op blauwtjes :)

Onze ervaring is dat mensen binnen drie minuten meestal wel kunnen aanvoelen of ze verder met een ander in contact willen komen of niet. Maar het komt ook voor dat we vier of vijf minuten per gesprek doen, zeker bij kleinere groepen. Daarnaast houden we altijd pauze en blijven mensen na de speeddate vaak nog iets drinken. Dus als je wilt heb je altijd de gelegenheid om de anderen nog wat uitgebreider te spreken.

SamanthaJones, hoe het speeddaten te werk gaat kun je hier vinden: http://aboutlove.nl/hoe-werkt-het/
Het komt aardig overeen met de ervaring van AniMeshorer. Hoe oud ben je? Qua leeftijdsgrenzen doen we niet heel moeilijk, dus mocht je willen meedoen dan is dat misschien toch mogelijk.

Briggy, met 23 jaar ben je van harte welkom bij de speeddate hoor!

Mochten jullie verder nog vragen/opmerkingen hebben dan horen we het graag!

Anemone

Ik zou er nu nog niet aan toe zijn (bovendien kan ik helemaal niet), maar lijkt me over een paar jaartjes wel iets om aan mee te doen. Ik hoop dus dat er genoeg animo blijft om ze te blijven organiseren!
I would if I could, but I can't so I shan't.

Briggy

Wat fijn dat iets te jong zijn geen probleem is! Ik vind het zeker een heel leuk idee, maar ben echt net single, en nog niet toe aan een nieuwe relatie. Maar toch heel fijn dat het kan!
12-1-2015 <3 MarkA

SamanthaJones

Citaat van: About Love op augustus 14, 2014, 01:09:13 AM
Bedankt voor je uitgebreide berichten, AniMeshorer! Leuk dat je ook positief bent over het speeddaten.

Voorlopig hebben we naast 4 oktober (nog) geen andere speeddates voor aseksuelen gepland. We kijken eerst of er voldoende animo voor is.
Je kunt je tot 1,5 week van tevoren voor de speeddate inschrijven.

We denken dat we inderdaad de enige organisatie zijn die speeddates organiseert voor diverse doelgroepen. We vinden het leuk en belangrijk dat zoveel mogelijk mensen kunnen speeddaten. Precies om de redenen die jij beschrijft; mensen zien het speeddaten vaak als een makkelijke en fijne manier om andere singles te leren kennen, en vinden de spontaniteit vaak erg leuk. Het is handig als je weet dat de mensen die je aanspreekt single zijn (en aseksueel in dit geval) en inderdaad openstaan voor contact. Een leuke avond uit dus zonder de kans op blauwtjes :)

Onze ervaring is dat mensen binnen drie minuten meestal wel kunnen aanvoelen of ze verder met een ander in contact willen komen of niet. Maar het komt ook voor dat we vier of vijf minuten per gesprek doen, zeker bij kleinere groepen. Daarnaast houden we altijd pauze en blijven mensen na de speeddate vaak nog iets drinken. Dus als je wilt heb je altijd de gelegenheid om de anderen nog wat uitgebreider te spreken.

SamanthaJones, hoe het speeddaten te werk gaat kun je hier vinden: http://aboutlove.nl/hoe-werkt-het/
Het komt aardig overeen met de ervaring van AniMeshorer. Hoe oud ben je? Qua leeftijdsgrenzen doen we niet heel moeilijk, dus mocht je willen meedoen dan is dat misschien toch mogelijk.

Briggy, met 23 jaar ben je van harte welkom bij de speeddate hoor!

Mochten jullie verder nog vragen/opmerkingen hebben dan horen we het graag!

Ik ben 26 dus ik denk niet dat het een probleem mag vormen :) Ik kom net uit een relatie maar wie weet voel ik me iets meer klaar tegen oktober. Gelukkig kan je nog op het laatste moment inschrijven :)
Never let the fear of striking out keep you from playing the game !

AniMeshorer

Dus het is nooit echt volzet, je kan gewoon tot anderhalve week voor 4/10/2014 registreren voor deelname en zonder het risico dat alles al vol zit?

5 minuten om met iedereen te praten is al een stuk eenvoudiger en ik denk ook effectiever dan 3 minuten ; je moet toch kunnen uitdrukken wat je in je relatie zoekt, wie je zelf bent, wat je passies en hobby's zijn, ...

Ben wel geïnteresseerd om mee te doen, mits de afstand die dag geen probleem vormt (ik ga rondvragen voor carpooling) zou ik best wel eens opduiken  ;)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

About Love

Bedankt Anemone en Briggy, wij hopen ook dat er voldoende animo voor is/blijft!

SamanthaJones en AniMeshorer, bedankt voor jullie reactie. Er kunnen veel mensen aan de speeddate meedoen, dus het duurt wel even voor deze vol zit. Geen probleem dus als jullie je eventueel pas 1,5 week voor de speeddate inschrijven.

AniMeshorer

Dat ik uit België kom verkleint mijn kansen op succes niet gevoelig? Ikzelf zit er niet mee naar Nederland te trekken voor de vrouw van mijn leven te zoeken :) maar ik weet dat sommige singles het toch liever in de buurt zoeken. En dan kan België wel ver weg lijken (in feite is het vlakbij naar de normen van pakweg FRankrijk, Rusland, USA, Australië, Duitsland, ... In onze kleine Benelux hebben we nogal snel de neiging om "ver weg" te snel te gaan toepassen voor het soort afstanden die nochtans perfect overbrugbaar zijn)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.