Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

2 jaar inleveren...

Gestart door Dutchamoeba, december 15, 2013, 11:53:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Ik heb gister een programma gezien over hoe je zo oud mogelijk kunt worden. Seks was volgens dat programma zeer belangrijk, want daardoor kun je je leven met 2 jaar verlengen (zo gezond is het). Of dat argument me ervan overtuigt om dan toch maar seks te hebben? Nee, ik dacht het niet...

Zonnekind

Als je regelmatig seks moet hebben om 2 jaar langer te kunnen leven, ben je waarschijnlijk ook twee jaar van je leven bezig geweest met het seksen. Als jij dus geen seks hebt, ben jij die twee jaar met dingen bezig die de rest niet kan doen. Het komt dus op hetzelfde neer, toch? ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

 :schater: Dat is een rake redenatie Zonnekind.

Overigens hoop ik dat het programma het over veilige seks had, anders loop je gerust de kans je leven drastisch te verkorten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Edewecht

Citaat van: Zonnekind op december 15, 2013, 12:46:01 PM
Als je regelmatig seks moet hebben om 2 jaar langer te kunnen leven, ben je waarschijnlijk ook twee jaar van je leven bezig geweest met het seksen. Als jij dus geen seks hebt, ben jij die twee jaar met dingen bezig die de rest niet kan doen. Het komt dus op hetzelfde neer, toch? ;D
Scherp!   :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Benieuwd hoe ze dit testen.  ::)

Mannetje

Laat de mensen eerst maar eens beginnen met voedingspatroon en overige levensstijl tegen het licht te houden. Daar win je veel meer jaren mee.
Tijdens het verdiepen in gezonde levensstijl kom ik regelmatig het onderdeel seks tegen, dat het gezond voor je is doordat er allerlei stofjes en hormoontjes in je lichaam vrij komen.
Echter dat je er langer van blijft leven had ik nog niet gehoord.

NewacE

Ik kan me zo voorstellen dat het voor asexuelen veel stress oplevert. Voor mij wel in ieder geval.
En dat lijkt me dan toch niet echt bijdragen aan een langer leven.

Ik ben ook inderdaad wel benieuwd hoe ze dat meten.
Aangezien we niet bekend zijn, zullen ze toch niet de gemiddelde levensverwachting van aces weten.
En ik zit nu ineens te denken aan een oudtante van me. Altijd single geweest. Misschien was ze ook wel asexueel.
Ze is 102 jaar geworden!
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

AceVentura

Ik heb ook wel eens een programma gezien waarin gezocht werd naar "hoe kan ik 100 jaar worden ?". of zoiets.
De eerste punten waren te verwachten en gingen over roken, gezond leven, enz. Maar de grootste verbetering kwam met het hebben van een partner, nog niet eens direct seks dus. Ik vond dat best bijzonder dat dat volgens hun zo belangrijk was, en echt een goede onderbouwing gaven ze er verder ook niet bij, dus wat de reden is zal altijd een mysterie blijven  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Allemaal pseudowetenschappelijke blabla. :)

Edewecht

Lang(er) leven of gelukkig(er) leven?
Dan kies ik kwaliteit boven kwantiteit.
:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Ik ben het met al jullie opmerkingen eens. Wat ik me, net als Fricai, afvraag is hoe die wetenschappers weten dat je 2 jaar langer leeft door seks. Hoe meet je zoiets? Wie het weet mag het zeggen...

Jovi_Hobbes

Je zou verwachten dat ze dan een controlegroep gehad moeten hebben van mensen die geen of heeeel weinig seks hebben gehad. Ben benieuwd waar ze die groep dan vandaan hebben gehaald. Als dat niet zo is, dan zou ik niet weten hoe het een betrouwbaar onderzoek geweest kan zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op december 16, 2013, 02:47:56 PM
Ik heb ook wel eens een programma gezien waarin gezocht werd naar "hoe kan ik 100 jaar worden ?". of zoiets.
De eerste punten waren te verwachten en gingen over roken, gezond leven, enz. Maar de grootste verbetering kwam met het hebben van een partner, nog niet eens direct seks dus. Ik vond dat best bijzonder dat dat volgens hun zo belangrijk was, en echt een goede onderbouwing gaven ze er verder ook niet bij, dus wat de reden is zal altijd een mysterie blijven  ::)

Ik denk dat het meer een kwestie is van eenzaam zijn/niet eenzaam zijn, of dat nou met een partner is of met familie/vrienden. Mensen die eenzaam zijn zitten in een sociaal isolement, waar ze ongelukkig van worden (vaak). Dit komt hun gezondheid doorgaans niet ten goede. Bovendien is er dan ook niemand die kan helpen indien nodig. Mensen die niet eenzaam zijn maar een partner/familie/vrienden om zich heen hebben hebben minder/geen last van die problemen, en leven daardoor vaak een gezonder leven.

Dutchamoeba

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 17, 2013, 07:39:51 PM
Je zou verwachten dat ze dan een controlegroep gehad moeten hebben van mensen die geen of heeeel weinig seks hebben gehad. Ben benieuwd waar ze die groep dan vandaan hebben gehaald. Als dat niet zo is, dan zou ik niet weten hoe het een betrouwbaar onderzoek geweest kan zijn.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dan is het trouwens nog belangrijk om te weten wat voor mensen er in die controlegroep zitten. Zijn het mensen die wegens problemen geen/weinig seks hebben (waardoor de uitslag eerder negatief zal uitvallen), of mensen die er geen problemen mee hebben weinig/geen seks te hebben (waardoor de uitslag eerder positief zal uitvallen)?

Jovi_Hobbes

Dat laatste denk ik ook  :)

De twee onderzoeken die genoemd worden komen denk ik op hetzelfde neer. Mensen die alleen zijn en/of geen seks hebben terwijl ze er wel behoefte aan hebben, zullen daar vast last van ondervinden en dan is het misschien niet raar dat dat ook gevolgen voor de gezondheid heeft. Maar er zijn natuurlijk ook mensen het juist prettig vinden om alleen te zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?