Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gay Pride 2013

Gestart door Edewecht, juni 30, 2013, 10:30:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul2

De bijeenkomst was zeer geslaagd - degenen die niet aanwezig waren hebben wat gemist ;-)

Ik zal spoedig de foto's beschikbaar maken via het besloten ledenforum

myra

fijn dat te horen! Hoeveel avenites waren er aanwezig? Ook Vlamingen?

Uffie

Het was zeker zeer geslaagd! Er waren 4 officiële Avenites aanwezig, Edewecht, Imogen, Paul en ondergetekende. Imogen had gezellig haar zus meegenomen. Ik zal ook wat foto's op het besloten ledenforum zetten.
Helaas geen Vlamingen.
Is there any escape - A guy called Gerald

Edewecht

Klein maar fijn (het groepje aanwezigen) - Heerlijk weer - Leuke sfeer -  En veel moois  ;) om naar te kijken (ik mag dan wel aseksueel zijn; ben niet blind  ;D  )
Voor wie dit niet hebben meegemaakt: jammer, jullie zijn een volgende keer van harte uitgenodigd!

Citaat van: Susan op augustus 02, 2013, 10:28:59 PM
Citaat van: Uffie op augustus 02, 2013, 10:26:43 PM
Jammer!  :( Maar er komt vast nog wel een andere gelegenheid!


Die maken we gewoon :)

Zo is het!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Sorry(!) dat ik er niet was. Ik klaag altijd over Avengers die niet op komen dagen, maar nu doe ik het zelf. :P Ziekte, en zag het even niet meer zitten. Hoop dat jullie een goede dag hebben gehad iig. Nog wat gekletst met willekeurige voorbijgangers?

Edewecht

Citeer
Ik klaag altijd over Avengers die niet op komen dagen, maar nu doe ik het zelf. :P

Is OK Fricai. Kan de beste (!)  :ange: overkomen.

Hoe gaat het nu met je?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Chronische issues, dus gaat nog hetzelfde. :P Maar gaat vast wel weer beter in de toekomst, see you then. =]

Paul2

Mijn foto's staan nu in het ledengedeelte, met ook beelden van de evenementen zelf, dan kunnen de thuisblijvers ook nog een beetje meegenieten ;)

Jovi_Hobbes

Dank je wel Paul, dan hebben we het toch niet helemaal gemist. Ik hoop in de toekomst weer wat meer tijd vrij te kunnen maken voor bijeenkomsten.
@Fricai: wat jammer dat je er niet bij kon zijn. Misschien helpt een stukje  :cake: ?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Imogen

Ik heb het erg leuk gevonden om de anderen weer te treffen, die ik voor het eerst tijdens de roze zaterdag in Utrecht ontmoet had. Behalve Fricai.....jammer joh!  :P
We hebben veel gelachen, bijgekletst en ervaringen uitgewisseld. De roze infomarkt vond ik toch het leukst. Vooral ook reacties van anderen op onze verschijning, Edewecht en zijn "better than sex" taart haha

Op een gegeven moment liep de man die de modeshow aan elkaar praatte heen en weer op de roze runway. De opbrengt van de modeshow zou naar een internationale aids foundation gaan. De rode condoomverpakkingen vlogen ons (het publiek) om de oren. Zegt die man vervolgens: "Want iedereen hier heeft toch sex?" Hoor je mij keihard roepen: "Nee!"
Lagen de andere AVEN-ers weer in de deur.  :schater:
Die man na de modeshow nog aangesproken en een flyer gegeven. het duurde wel een eeuwigheid voordat hij zich kon losrukken van een andere dame die zijn 'undevided attention' opeisde.
Het was wel een interessant gesprek. van hem mochten we ook flyers op de tafel van die foundation leggen, maar achteraf zei hij dat misschien om van ons af te komen. Want zodra ik me omdraaide om te kijken welke infostand hij bedoelde, was hij zelf verdwenen. En bij navraag mochten de flyers uiteindelijk niet op die tafel komen.
Het paste niet binnen hun doel van de infostand. Die twee mannen die er stonden zeiden dat ze geen flyers wilde neerleggen over asexualiteit omdat ze er zelf wel pap van lusten.....En 1 van hen vroeg eerst aan mij of het uit religieuze overweging was dat we asexueel zijn hahahaha

De heen en terugreis was voor mij behoorlijk pittig, 3 uur over gedaan om thuis te komen met gedeeltelijk het OV. maar het was het wel waard.

Tijdens de meeting kwamen er bij mij en Uffie de ene na de andere AVEN shirttekst uitgerold. Helaas ben ik ze bijna allemaal weer vergeten. Niet opgeschreven zodra ik ze bedacht. Dom, dom!

Wanneer is de volgende meeting?  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Susan

Citaat van: Imogen op augustus 06, 2013, 11:35:42 PM
Tijdens de meeting kwamen er bij mij en Uffie de ene na de andere AVEN shirttekst uitgerold. Helaas ben ik ze bijna allemaal weer vergeten. Niet opgeschreven zodra ik ze bedacht. Dom, dom!

Wanneer is de volgende meeting?  ;D

Misschien kunnen we een topic openen waar we kunnen brainstormen voor teksten op t-shirts? Jaaa, die ga ik nu opstarten ^^


September of oktober weer een meeting??

Uffie

Jaaaa! Ik krijg de smaak van de meetings te pakken!  :)
We hadden al een paar ideeën: de roodharigendag in Breda, dat is voor de Vlamingen wellicht ook wat beter bereikbaar. Het is wel heel erg druk, maar ontzettend leuk, en je ziet echt KILOMETERS rood haar! http://roodharigen.nl/
Of de opening van het Haags cultureel theaterseizoen, daar zijn leuke stands, acts, optredens: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Opening-cultureel-theaterseizoen.htm
Deze zijn in september, dan hebben we nog een redelijke kans op goed weer *klopt af*.
En dan nu even een moment van onbeschaamde reclame voor mezelf  ;D, dit filmpje heb ik vorig jaar in Den Haag gemaakt:
http://youtu.be/KdZHd7sWKdk
Nu serieus, gooi alle leuke ideeën voor een meeting in de groep!
Is there any escape - A guy called Gerald

xx

#57
-

Fricai

Citaat van: Imogen op augustus 06, 2013, 11:35:42 PM
Op een gegeven moment liep de man die de modeshow aan elkaar praatte heen en weer op de roze runway. De opbrengt van de modeshow zou naar een internationale aids foundation gaan. De rode condoomverpakkingen vlogen ons (het publiek) om de oren. Zegt die man vervolgens: "Want iedereen hier heeft toch sex?" Hoor je mij keihard roepen: "Nee!"

En bij navraag mochten de flyers uiteindelijk niet op die tafel komen.
Het paste niet binnen hun doel van de infostand. Die twee mannen die er stonden zeiden dat ze geen flyers wilde neerleggen over asexualiteit omdat ze er zelf wel pap van lusten.....En 1 van hen vroeg eerst aan mij of het uit religieuze overweging was dat we asexueel zijn hahahaha

Klinkt weer bekend allemaal. :P Wel jammer, hoe associëren mensen toch de term Aseksualiteit direct met religie? A) Er is al een term voor, B) Het woord lijkt op de andere oriëntaties, C) Gaan religieuze mensen op dit soort evenementen af om hun religieuze overweging kenbaar te maken aan de wereld? xD Sure. :P

Bijzonder jammer hoe mensen aseksualiteit afwijzen altijd (al is het maar iets stoms als die flyers mogen neerleggen), zeker daar waar je tolerantie verwacht/hoopt te vinden.

Edewecht

Citeerhoe associëren mensen toch de term Aseksualiteit direct met religie?
Antwoord: Er is een zeker wereldwijd religieus instituut, hoofdkwartier in Rome, dat "nogal" afwijzend staat t.o.v. seks. Alleen mannetje-vrouwtje mag, en dan alleen om kindjes te maken. Voor de religieuzen die beroepsmatig aan dit instituut verbonden zijn, is seks zelfs helemaal taboe. (Officieel dan hè, want er wordt weleens een beerput opengetrokken...  :P )

CiteerGaan religieuze mensen op dit soort evenementen af om hun religieuze overweging kenbaar te maken aan de wereld?
Antwoord: Ja, daar kun je wel op rekenen. Er is een kleine minderheid fanatieke gelovigen die vinden dat iedereen moet leven als zij, en die proberen anderen te bekeren, tot geloof brengen enz. enz.

Het is dus niet zo gek dat 'men' aseksualiteit  associeert met religie, onthouding, keuze, enz. Dit is iets om rekening mee te houden.

Wat mezelf betreft: dit alles maakt me een beetje huiverig voor folderen, inpraten op mensen, overtuigen.
Wat mij beweegt, is het zichtbaar zijn voor (latent)-aseksuelen die, net als ik tot een jaar geleden, denken dat ze de enige zijn en zichzelf 'niet normaal' vinden.

(*Edewecht moet zometeen de deur uit, maar komt hier graag op terug, misschien bij een ander topic?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)