Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

slaaptips

Gestart door anonymous, november 13, 2012, 07:36:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fricai

Ghe, ik ken zo meerdere mensen die 90% van de tijd films niet af kunnen kijken, maar wel nooit slaappillen nodig zullen hebben. ;D

anonymous

Citaat van: jojo2003 op november 13, 2012, 08:27:12 PM
Als je niet kunt slapen door drukte in je hoofd, kan valeriaan nog wel eens helpen. Is volgens mij redelijk onschuldig kruid dat er voor zorgt dat je wat ontspannener ligt.

Verder kan ik nog wel wat boeken adviseren die mij in ieder geval gegarandeerd in slaap helpen :).

Die hadden we vroeger in de tuin, totdat de kat  >:D   :ange:  deze ontdekte en telkens de wortels op at en stoned in de tuin lag   :afro:      :gek:

anonymous

Citaat van: Lizzie7 op november 14, 2012, 01:52:00 PM
Voor het slapengaan geen koffie, geen alcohol, geen zware maaltijden in de laatste uren, geen zware fysieke inspanningen in laatste uren, geen PC/tv/andere schermen.
Regelmatige uren om te gaan slapen en op te staan. Slapen in bed, niet in zetel. Goede temperatuur in kamer,  rond 20°C.
Een vast slaapritueel, dat ontspant en dat je lichaam duidelijk maakt dat het zich moet instellen op slapen.
Geen tv of boek in bed, direct gaan slapen.
Als je na 20 minuten in bed nog niet slaapt: terug opstaan en iets ontspannend doen, vb. stripverhaal lezen. Pas terug gaan slapen als je je moe voelt.

Top, maar daar voldoe ik volledig aan. Vanwege een studie naast mijn werk, kijk ik sowieso al weinig tot geen tv.

anonymous

Citaat van: Mannetje op november 15, 2012, 03:37:40 PM
Citaat van: MarkA op november 13, 2012, 09:01:18 PM
Masturberen wil ook nog wel eens helpen maar misschien niet de juiste plek om dat te vermelden :schater:
Mijn ex vond seks een goed middel, maar....dat zal ik hier maar niet met grote letters neerzetten.
Maar even een serieus antwoord, waar iemand wel misschien wat mee kan:

Ik heb periodes gekend dat ik volgens mij een soort zombie was. Vermoeider uit bed stappen dan dat ik erin stapte. Mijn tips die ik allemaal toepas, zodat dit eigenlijk bijna niet meer voorkomt;

Even een tijdje voor het slapen gaan op een stoel gaan zitten en dan even helemaal niets doen. Dan richt ik mijn aandacht op mezelf. Er komen dan allerlei gedachten op, dingen waar ik over pieker, of wat dan ook. Daar probeer ik dan geen aandacht aan te schenken. Dit werkt soms goed voor mij.

Als dit niet lukt, is het richten op buikademhaling ook een goede. Dan ben ik er als het ware actief met mezelf bezig, en dit werkt heel ontspannend.

Dit zijn beide een soort van mediteren. Het is voor iedereen verschillend of dit wel of niet bij je past. Gewoon proberen. En bij mij werkt het niet altijd. Er zijn nog vast meer methodes voor wie dit wil uitproberen. Even googlen.

Een kladblok naast mijn bed om dingen op te schrijven als ik toch aan het piekeren sla. Wat ik op geschreven heb, blijk ikzelf minder of niet meer over te piekeren.

Goed naar mijn lichaam luisteren. Als ik dat niet doe loop ik de kans stress te krijgen, waardoor ik 's avonds dan slecht in slaap kan komen. Die stress ga ik ook te lijf door minder in mijn hoofd te zitten, en bewust te zijn dat veel dingen allemaal slechts gedachten zijn. Hierdoor verdwijnt al een hoop stress, dus ook grotendeels slapeloosheid.

Zijn er zaken die mij uit mijn slaap kunnen houden op gebied van gebeurtenissen, emoties, of wat dan ook. Dit dan bespreken met iemand waar ik dan terecht kan.

Als er dingen zijn die langere tijd mij uit mijn slaap houden besluit ik ze te onderzoeken. Daar valt niet echt een eenduidig antwoord op te geven hoe dit bij iemand anders zou kunnen werken. Er is bij mij altijd een onderliggende reden geweest, dus voor mij geld dat pillen slechts een oplossing voor het gevolg zou zijn en niet oorzaak zou oplossen. Maar als dat voor anderen prima werkt, prima toch!








Toptip dank je wel

anonymous

Citaat van: Jinny op november 16, 2012, 04:29:12 PM
Voor zwanger worden is seks nodig, en juist dat aspect lag nogal gevoelig hier?  ;D ;D
Niet dat ik ooit zwanger ga worden, we hebben al twee kinderen die mijn lief gebaard heeft.
En ik slaap normaliter uitstekend.

mmmm, daarnaast ben ik een man (geen zeepaardmannetje, die dragen namelijk de kleinen bij zich en baren ze ook)

Fricai

Citaat van: anonymous op november 17, 2012, 07:23:16 PMmmmm, daarnaast ben ik een man (geen zeepaardmannetje, die dragen namelijk de kleinen bij zich en baren ze ook)

Oh, niet? :schater: Altijd komisch als mijn beeld van iemand van internet totaal verkeerd blijkt te zijn. :P

Heb je foto's van je kat? Het klinkt grappig. xD

anonymous

Nee, de kat is helaas al vijftien jaar in de kattenhemel  :(


Fricai


jojo2003

Wist niet dat het ook zo werkte bij katten.  ;D
Even vanavond wat dingen uit de tuin halen voor de katten het ontdekken.  ::)

Tijloboy

Slaaptips hè
:D
Mss uitloggen op die forum xd  ;D
Nee wat bij mij vaak werkt is koud douchen pakken, saaie film kijken, jezelf wijs maken dat morgen een gewone dag word,

nikitabroersen

Je kunt bij drogisterij en apotheek Melatonine aanschaffen. Dit kun je zonder recept verkrijgen en werkt goed.

Fricai

Ik overwoog dat ook eens te proberen, maar ik begrijp dat het op de lange termijn niet meer goed werkt (en dat je er mogelijk afhankelijk van wordt)?

Het zou wel interessant zijn, als het werkt kan dat een hint zijn voor de aard van je slaapproblematiek.

aeronaut

Melatonine is gewoon de stof die je lichaam zelf ook aanmaakt om moe te worden. Ik slik het al jaren, want anders kan ik niet/moeilijk in slaap komen. M'n lichaam maakt het zelf waarschijnlijk te weinig of te laat aan, dat moet ik misschien nog maar een keer laten onderzoeken. Voor mij werkt het dus gewoon prima op de lange termijn, heb ook nog nooit gehoord dat het niet meer zou werken. Wat betreft het afhankelijk worden - zonder lag ik al uren wakker, dat is niet ineens erger als ik het niet meer slik. Voor mij heeft het ook geholpen een redelijk slaapritme op te bouwen, zodat ik nu juist soms ook gewoon moe word en op tijd slaap als ik het vergeet te nemen.

Overigens slik ik het wel op recept van de huisarts, niet zomaar zelf bij de drogist. Tegenwoordig kun je wel veel hogere doseringen bij de drogist krijgen, maar ik weet niet in hoeverre het verstandig is om dat te gaan slikken voor de lange termijn zonder overleg met de huisarts.

Fricai


nikitabroersen