Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

World Pride 2012 Londen

Gestart door Fricai, juni 16, 2012, 06:42:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

Is er al 'n Asex pride? of is dat juist de World Pride?

Fricai

Nee die is er niet, dat zou nogal een mini evenement zijn. :P

Edewecht

World pride, heb ik tenminste begrepen, is meer dan alleen gay. Het schijnt dat alle hokjes, stickertjes en beestjes uit de dierentuin van de seksuele diversiteit daar wel rondhuppelen.
Naar wat ik verder begrepen heb - ik ben er heel lang niet meer geweest - is ook de Gay Pride niet alleen van/voor homo's.

Dus als er een x-aantal aseksuelen (waarbij x > 0) acte de presence geven - ... heb je een Asex-pride, Thijs! Hoe mini dat dan ook mag zijn. :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Jea, we vallen gewoon onder world pride. =] Al willen sommige aseksuelen niet met die evenementen geassocieerd worden, maar ja.


Edewecht

Sommige homo's ook niet, hoor.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Paul2

#50
Citaat van: Edewecht op maart 24, 2013, 03:51:40 PM
Op  http://www.weareproud.nl/   zie je dat er in de week 28 juli t/m 4 augustus een hele week is met evenementen, film, theater, tentoonstellingen... Zaterdag 3 aug is er de Botenparade en zondag "Officieel slotfeest" zoals dat dan heet. (Ze zijn vlgs mij wel met de datums in de war; ze hebben het over zaterdag 4 en zondag 5 aug.  :-\  Dat was in 2012.)

Hoedanook, ik had een van deze twee dagen in gedachten...

Ja die website is helaas niet erg accuraat en actueel ;-)

Hoogtepunt is zaterdag 3 augustus, dan is de botenparade en zijn er diverse straatfeesten. Het is dan wel superdruk in de stad, maar de sfeer is altijd bijzonder relaxt :-)

De voorafgaande week zijn er dan idd allerlei andere kleinere activiteiten, vaak met aandacht voor nichegroepen en alternatieve initiatieven.

Op zondag is er een wat kleinschaliger slotfeest, meestal samen met een informatiemarkt, met stands van allerhande gerelateerde clubs en organisaties.

Het zou leuk zijn als aseksualiteit ook onder de aandacht gebracht kan worden, maar je moet je dan wel aanmelden en zelf met een heldere presentatie komen. De koepelorganisator ProGay is wat dat betreft nogal passief.