Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

World Pride 2012 Londen

Gestart door Fricai, juni 16, 2012, 06:42:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

#15
Ja, dat heeft de maker van het filmpje er blijkbaar bij gezet. :P Maar het evenement heet eigenlijk gewoon 'WorldPride', gaat om veel meer dan enkel homoseksualiteit. =]

FlowerPower

Fijn te horen dat je het leuk vond!! Hopelijk raakt aseksualiteit door zo'n dingen nog wat meer bekend in deze wereld!

AceVentura

Wat dat betreft heeft het best wat overeenkomsten met de gay pride in NL. Komt die er trouwens ook niet binnenkort weer aan ? Vorig jaar hadden we nog ideeen om mee te doen, is daar nu nog animo voor ?

Wel goed om te horen dat de World Pride goed bevallen is Fricai  :cheerleader: Zo'n internationale bijeenkomst lijkt me ook wel eens leuk om te doen.
Volgens mij hebben jullie met die parade zelfs wel een  :visibility: en  :cake: verdient  !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Ja, ik zat er gister naar te kijken. Is begin Augustus, maar inschrijving is allang dicht. Plus, als je echt mee wil doen moet je een boot hebben, bedacht ik me ineens. xD Maar misschien konden we op een andere manier (of andere dag, is meerdaagse happening daar in Amsterdam) aanwezig zijn en mensen informeren.

Maar ik ben er dan sowieso al niet. :(

myra

leuk dat het zo goed meeviel! :) :klap:

Jovi_Hobbes

Wat een enthousiast verslag  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Demon

ik denk niet dat ik mee zou durven doen aan een gay pride als in NL, te bang dat dames nog interesse gaan vertonen  :P
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

Fricai

Ghehe, dat is ben ik bang wel realistisch. xD -- Een random homoseksueel (naar alle waarschijnlijkheid) heeft me gekust voor op een foto...  :schater: Paar anderen random hugs, foto's whatever. :P I just went with it. :P

Demon

nee dan is dat niks voor mij, ik houd er niet van als mensen me zomaar aanraken  :)
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

Fricai

Denk dat ik dit ook wel uitlokte met houding (armen een beetje fluffy in de rondte zwaaiend), uiterlijk, en locatie (vlakbij of in publiek). Als je het wil vermijden zal misschien niet moeilijk zijn hoor. ;)

Fricai


Fricai

Filmpje (16 min. ish) met stukjes march, conference en interviews:

http://www.asexuality.org/en/index.php?/topic/79597-worldpride-documentary-link/

(Lees even de bijbehorende post!)

Paul2

Oh wat leuk dat je naar de World Pride geweest bent  :D  en goed dat jullie daar wat aan promotie van de aseksuele zaak gedaan hebben   :)

Veel mensen laten zich vaak nogal afschrikken van zulke gelegenheden omdat ze denken dat dat alleen maar voor hardcore homomannen is, maar dat valt in de praktijk altijd enorm mee. Het is veel meer een feest voor vrijheid en diversiteit, voor alle minderheden.

Zowel op de Amsterdam Gay pride als de jaarlijkse Roze Zaterdag is er ook altijd een enorm relaxte sfeer en ik ga daar dan ook graag heen. Ik heb ook al eerder hier op dit forum eens geopperd om bijv. met een van die dagen een stand met info over aseksualiteit op te zetten.

Fricai

Ik heb ook e.e.a. aan 'verzet' gelezen op het engelse forum, sommigen vinden dat we ons er absoluut niet mee moeten associëren blijkbaar. Ik heb er dan toch meer hetzelfde beeld van als jij. :)

En, ik wil er best naar toe komend jaar als ik dan niet op vakantie ben of iets!  :wave:

Paul2

Gezellig  :D

Inderdaad bestaan er nogal veel vooroordelen tegen Gay Prides, maar die blijken vaak onterecht. Je moet het vaak gewoon een keer zelf meemaken om te zien dat het heel leuk is.

Dat sommige aseksuelen liever niet met opzichtige (homo)seksuele mensen geassocieerd willen worden, vind ik dan ook niet helemaal terecht, want beter dan ze als "vijanden" te zien, kunnen we beter met ze proberen samen te werken om zo begrip en acceptatie voor alle soorten (a)seksuele voorkeuren te krijgen.