Vers van het voorsteltopic in een voor mij relevant deel van het forum

Ik heb een vraag aan de aseksuelen, of seksuelen die er praktische ervaring mee hebben:
Ik heb een ongelooflijk geweldige meid leren kennen die ik echt erg leuk vind. Ik word blij als ik bij haar in de buurt ben en heb geweldige gesprekken met haar. Gesprekken die soms erg diep gaan en ook punten aantikken die ik niet direct had verwacht. Ze gaf aan aseksueel te zijn, een term die ik nog niet echt heel goed kende maar in de afgelopen tijd wat meer heb onderzocht.
Nu moet het vooral erg duidelijk te zijn dat ik alle begrip en respect heb voor het feit dat ze aseksueel is, maar het blijft voor mij als seksueel toch een puntje dat ik moet leren begrijpen denk ik.
Ik vind door deze informatie haar niet minder leuk en zij weet ook dat ik dit vind. We hebben geen relatie op dit punt, maar ik hoop dat het daar op den duur wel van gaat komen, dat is hoe ik er in sta. However, ik kan me voorstellen dat zij denkt dat onbewust haar aseksualiteit een issue voor mij is en daarom wil ik jullie graag vragen voor pitfalls waar ik rekening mee moet houden en tips die ik kan gebruiken.
Thanks in advance