AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 18, 2013, 11:28:55                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Heb je je geregistreerd, maar ontvang je geen activerings-email? Stuur dan een email met daarin de naam waarmee je je hebt ingeschreven naar de administrators: dutchaven @ mail.com. (zonder spaties rond de @). Voor alle overige vragen is PM de snelste weg!

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Interview zónder ouders erbij  (gelezen 442 keer)
RastaRoos
Junior Member
*

« Gepost op: November 25, 2012, 03:23:40 »

Hoi,
Voor een artikel ben ik op zoek naar iemand die er pas achter is gekomen dat hij/zij aseksueel is en het aan zijn/haar ouders heeft verteld.  een artikel te schrijven over de kant van de ouders, dus ik zou jou graag willen interviewen met je vader/moeder erbij! Dit kan anoniem gebeuren. Dit artikel schrijf ik voor mijn studie Journalistiek, maar ik kan niet garanderen dat het niet geplaatst wordt.
Ik wil me richten op de doelgroep van J/M pubers, dat zijn vooral ouders met pubers.
Wie wil er mee werken? Er zit geen beloning aan vast helaas, maar ik ben altijd in om een  cake te bakken Wink
Stuur me een privébericht via het forum of mail me op roosvantongeren@gmail.com, of
Het liefste iemand van onder de 25 jaar. Het lijkt me interessant omzeg het hieronder (ik check het wel regelmatig)

Naast dit artikel zal ik nog wat andere artikelen schrijven over aseksualiteit, dus binnenkort zal er nog wel een oproep volgen Cheesy
Groetjes, Roos

Nou, dat werkte dus niet ^^ Ik heb mijn plannen omgegooid en ben nu op zoek naar mensen, maakt niet uit hoe oud, die graag willen vertellen over hun ouders. Nou niet over welke hobby ze hebben en hoe oud ze zijn, maar hoe ze reageerden op jouw aseksualiteit-zijn. Ook mensen die het niet hebben verteld aan hun ouders wil ik horen! Je hoeft niet met naam en foto te verschijnen, maar ik kan dus niet garanderen dat jouw uitspraak niet geplaatst wordt. Stuur me een berichtje of zeg hieronder dat je mee wilt werken, dan neem ik contact met je op Wink

(En wilde je toch wel met je ouder(s) een interview doen: zeg het alsjeblieft! Dan gooi ik mijn plannen gewoon weer om.)
« Laatste verandering: November 27, 2012, 03:44:22 door RastaRoos » Gelogd

That's what she said~
Edewecht
Mitosis to the Max
**

of gewoon Martin

« Antwoord #1 Gepost op: November 26, 2012, 12:15:11 »

Hallo RastaRoos,

Ik schrijf je toch even, hoewel ik 50 ben.
Pas enkele weken ben ik erachter gekomen ... niet zozeer dat ik aseksueel ben, maar dat mijn "geremdheid"/"seksuele handicap" (zo noemde ik het maar) aseksualiteit heet en dat je het een geaardheid kunt noemen en dat ik niet de enige ben.
Vorige week heb ik het mijn 79-jarige vader verteld - die wel wat gewend is. Hij was 25 jaar geleden zeer aktief in de werkgroep Ouders & Homoseksualiteit (ouders van homo's).

Ik wil mezelf niet opdringen voor een interview - ik ga op 12 december ook naar het gastcollege aan de UvA (zie dat topic). Maar misschien is het gewoon handig voor jou om te weten.

Het gaat me aan het hart dat er zoveel eenzaamheid om aseksualitiet is. Dat is voor mij de drijfveer om naar buiten te treden.

Enneh... "Het lijkt me interessant omzeg het hieronder (ik check het wel regelmatig)"
Deze zin begrijp ik niet helemaal. Maar ik ben ook geen journalist. ;-)

Hartelijke groet!

Eenzaamheid is dat je denkt dat je de enige bent.
essierulez
Mega Mitosis
**

« Antwoord #2 Gepost op: November 26, 2012, 12:36:10 »

Gaat het om beide ouders, of is iemand met alleen een moeder/vader ook goed?
Fricai
Administrator
A-gent

My Way

« Antwoord #3 Gepost op: November 26, 2012, 12:51:17 »

Dit is stiekem best een kleine doelgroep, denk ik. Maar succes!

"Back boobs... The visual stimulation of missionary meets the emotional detachment of doggy style. Patent pending."
"If if and buts were candy and nuts, we'd all have a merry christmas."
RastaRoos
Junior Member
*

« Antwoord #4 Gepost op: November 26, 2012, 02:08:14 »

Hallo RastaRoos,

Ik schrijf je toch even, hoewel ik 50 ben.
Pas enkele weken ben ik erachter gekomen ... niet zozeer dat ik aseksueel ben, maar dat mijn "geremdheid"/"seksuele handicap" (zo noemde ik het maar) aseksualiteit heet en dat je het een geaardheid kunt noemen en dat ik niet de enige ben.
Vorige week heb ik het mijn 79-jarige vader verteld - die wel wat gewend is. Hij was 25 jaar geleden zeer aktief in de werkgroep Ouders & Homoseksualiteit (ouders van homo's).

Ik wil mezelf niet opdringen voor een interview - ik ga op 12 december ook naar het gastcollege aan de UvA (zie dat topic). Maar misschien is het gewoon handig voor jou om te weten.

Het gaat me aan het hart dat er zoveel eenzaamheid om aseksualitiet is. Dat is voor mij de drijfveer om naar buiten te treden.

Enneh... "Het lijkt me interessant omzeg het hieronder (ik check het wel regelmatig)"
Deze zin begrijp ik niet helemaal. Maar ik ben ook geen journalist. ;-)

Hartelijke groet!
Die zin klopte inderdaad voor geen meter, het "Het lijkt me interessant om" hoort een paar regels hoger, foutje!
Ik weet inderdaad dat het een geaardheid is en geen ziekte die je met wat medicijnen en therapie op kunt lossen.

En Fricai, klopt! Niet geschoten scheelt munitie, maar is wel mis. Iemand opperde het idee van dat een man denkt dat zijn vrouw aseksueel is maar dat zij hem eigenlijk niet aantrekkelijk vindt en dat ze dan met een ander verkering krijgt en dat ze dan ineens niet aseksueel blijkt te zijn... Dát is pas vergezocht  schater

Essierulez: vader of moeder, of een voogd is ook goed Smiley

That's what she said~
Edewecht
Mitosis to the Max
**

of gewoon Martin

« Antwoord #5 Gepost op: November 26, 2012, 07:54:14 »

Ik weet inderdaad dat het een geaardheid is en geen ziekte die je met wat medicijnen en therapie op kunt lossen.

Ik bedoel niet dat jij bedoeld zou hebben (beetje ingewikkeld) dat aseksualiteit een ziekte is. Wat ik bedoelde te zeggen is: ik ben al heel lang achter 'mijn geheim' ; maar nog maar pas ben ik erachter dat dit 'geheim' gedeeld wordt door een grote groep mensen, en dat het een naam heeft (namelijk 'aseksualiteit'). En dat geeft duidelijkheid, bestaansrecht, identiteit, noem maar op.

RastaRoos
Junior Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: November 26, 2012, 12:13:24 »

Oo, zo! Ja, nu snap ik hem. Het lijkt me een verademing om eindelijk met mensen te kunnen praten die net zo'n geheim hebben.

That's what she said~
Edewecht
Mitosis to the Max
**

of gewoon Martin

« Antwoord #7 Gepost op: November 26, 2012, 07:18:13 »

YES!

RastaRoos
Junior Member
*

« Antwoord #8 Gepost op: November 27, 2012, 03:45:58 »

Ik ga over op plan B! De beginpost is aangepast. Dus, wil je mij vertellen hoe je ouders reageerden? Of heb je het juist nog niet verteld aan je ouders? Vertel!  Grin

That's what she said~
Edewecht
Mitosis to the Max
**

of gewoon Martin

« Antwoord #9 Gepost op: November 27, 2012, 08:02:13 »

Hallo RastaRoos,

Nu ja, mijn vader was blij voor mij; ik heb al geschreven dat hij wel wat gewend is (zie een v.d. eerdere reakties). Ik weet niet of dit zo'n interessant interview met mij zou opleveren.

Edewecht
Mitosis to the Max
**

of gewoon Martin

« Antwoord #10 Gepost op: November 27, 2012, 08:09:35 »

Nou, dat werkte dus niet ^^

P.S. Wat betekent dat nou? Die ^^ ?

Alice23
Junior Member
*

« Antwoord #11 Gepost op: November 27, 2012, 09:07:00 »

*klik*

Als je goed om je heen kijkt dan zie je dat alles gekleurd is
Catnip
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: November 28, 2012, 12:25:19 »

Citaat
Ook mensen die het niet hebben verteld aan hun ouders wil ik horen!

Dan meld ik me bij deze aan Tongue
SoulDragon
Asexy
**

The dragon with a split personality

« Antwoord #13 Gepost op: December 05, 2012, 11:18:03 »

Hey RastaRoos,

Ik heb deze alvast voor je: http://asexuality.org/du/index.php?topic=3464.0 Smiley
En ik wil ook wel meewerken als je nog meer wilt weten.

SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.
RastaRoos
Junior Member
*

« Antwoord #14 Gepost op: December 05, 2012, 02:57:56 »

Supergoed, ik PM je direct  Grin

That's what she said~
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: