AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 19, 2013, 05:34:13                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De meest gestelde vragen en de antwoorden daarop, vind je onder de paarse faq-knop of door op het logo te klikken.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Weinig interesse voor het contacthoekje  (gelezen 1450 keer)
Fricai
Administrator
A-gent

My Way

« Antwoord #30 Gepost op: Maart 13, 2012, 06:03:53 »

Er zijn inderdaad ook best seksuelen die dat anders zien. Smiley Gelukkig.

"Back boobs... The visual stimulation of missionary meets the emotional detachment of doggy style. Patent pending."
"If if and buts were candy and nuts, we'd all have a merry christmas."
purplerain
Junior Member
*

« Antwoord #31 Gepost op: Maart 13, 2012, 07:49:20 »

Niets is uitgesloten Smiley en daarbij komt ook dat een ieder een andere interpretatie heeft van wat een relatie is of moet inhouden.
myra
Administrator
The Atrix Has You

love is friendship set on fire...

« Antwoord #32 Gepost op: Maart 14, 2012, 02:27:50 »

Precies. Op seksueel gebied ben ik niet bereid tot een compromis, waardoor ik echt alleen maar een relatie wil aangaan met een aseksueel. Ik denk ook dat dit voor iedereen de beste oplossing is; zoek iemand van je eigen geaardheid, zodat er helemaal geen compromissen op het geaardheid-vlak gemaakt hoeven te worden. Dan hoeft niemand 'in te leveren', en dat is toch ook het makkelijkst. Een hetero-homo relatie is toch ook lastiger dan een hetero-hetero of homo-homo relatie?

ik kies er zelf ook voor om nooit meer een relatie met een seksueel iemand aan te gaan...Maar zoals op het forum meermaals gebleken is, is een seksueel-aseksueel relatie wel mogelijk...

Lizzie7
Mega Mitosis
**

« Antwoord #33 Gepost op: Maart 14, 2012, 10:56:51 »

Ik denk dat ik daar puur theoretisch misschien ook wel voor zou kiezen, maar ja, je kiest niet op wie je verliefd wordt, toch? Als je verliefd wordt en die persoon is toevallig seksueel (en de kans is groot), dan kun je toch maar proberen om een compromis te vinden?
myra
Administrator
The Atrix Has You

« Antwoord #34 Gepost op: Maart 15, 2012, 10:54:40 »

zelf word ik niet verliefd op seksuele personen...het is voor mij gewoon een afknapper. Het aseksueel zijn is (naast andere factoren) juist wat mij aantrekt, er zonder is een relatie voor mij niet mogelijk... Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik  vind het prachtig als je als seksueel/aseksueel koppel een compromis kunt ontwikkelen...chapeau!

Lizzie7
Mega Mitosis
**

« Antwoord #35 Gepost op: Maart 16, 2012, 02:43:38 »

Maar je weet toch niet direct of iemand aseksueel is of niet? Hoe kan dat dan een aantrekkende factor zijn?
myra
Administrator
The Atrix Has You

« Antwoord #36 Gepost op: Maart 16, 2012, 03:26:07 »

door erover te praten...Dat is één van de eerste dingen die ik vertel als ik iemand beter leer kennen...Je voelt snel aan hoe de andere persoon erover denkt...

TheKingofAce
Amoeba
*

That's the thing Amy, I am not a typical bloke.

« Antwoord #37 Gepost op: Maart 16, 2012, 03:35:39 »

Dat kun je doen. Ik denk dat als ik iemand tegen kom die in het eerste goede gesprek zijn/haar seksualiteit benoemt (welke dan ook), dat ik een vervreemdende opmerking zou maken die mij hopelijk garandeert dat hij/zij het er niet meer over heeft in de rest van het gesprek.

"Koop een lollie, ga het vieren," of "Oh, wat interessant, waarom vertel je me niet over je oud-tante? Daar heb ik ook niet naar gevraagd."

"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"
myra
Administrator
The Atrix Has You

« Antwoord #38 Gepost op: Maart 16, 2012, 03:38:02 »

wat is dat nu voor een reactie? Ik zeg het ook niet tegen iedereen die ik tegen kom, maar enkel ik als closer met iemand wordt...

TheKingofAce
Amoeba
*

« Antwoord #39 Gepost op: Maart 16, 2012, 04:04:12 »

Sorry als mijn reactie tactloos/agressief overkwam. Niet mijn bedoeling. "iemand beter leren kennen" is een brede term natuurlijk.

Het gaat mij er meer om dat ik er niet van hou als iemand zijn/haar seksualiteit ongevraagd naar voren brengt.. er moet toch enige aanleiding voor zijn. Praten over seksualiteit in het eerste goede gesprek is gewoon niet mijn ding, dus als mensen dat aan mij opdringen dan heb ik zoiets van "rot op, ik wil het niet over seks hebben".

"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"
myra
Administrator
The Atrix Has You

« Antwoord #40 Gepost op: Maart 16, 2012, 05:41:18 »

daar heb je gelijk in, ik bedoelde het ook zeker niet zo...Ik wou gewoon zeggen dat als ik met iemand bevriend geraak, iemand  beter leer kennen, dat ik er vrij open in ben, zodat ze weten hoe ik in elkaar zit. Omdat ik wel vind dat iemand die dicht bij me staat dat moet weten...

Voor de rest weten mijn collega's het niet eens, dus het is zeker niet zo dat ik iedereen bombardeer met 'hallo, ik ben aseksueel'

TheKingofAce
Amoeba
*

« Antwoord #41 Gepost op: Maart 16, 2012, 05:50:31 »

Okee (:

Ikzelf benoem mijn geaardheid eigenlijk nooit, gaat mensen niets aan. Ik ben er voor mezelf misschien ook nog niet helemaal over uit, en ik vind het wel prettig zoals het nu is.

FlowerPower
Asexy A-postle

« Antwoord #42 Gepost op: Maart 17, 2012, 03:31:08 »

Als seks ter sprake komt bij mij spreek ik het woord aseksualiteit nooit uit. Ik zeg gewoon dat seks me niet interesseert maar dat zeg ik ook pas nadat er iets over gevraagd word want zelf begin ik er nooit over!

Don't regret anything you do, cause in the end it makes you who you are...
purplerain
Junior Member
*

« Antwoord #43 Gepost op: Maart 17, 2012, 06:44:26 »

Ik zal er ook niet zomaar over beginnen maar merk wel dat mensen het gemakkelijk vinden als ze je in een hokje kunnen plaatsen, maar dan moet het wel een bekend hokje zijn Smiley

Ik woon al jaren alleen en neem nooit mannelijk volk mee naar huis en dat schijnt een aantal buren nogal te irriteren. Zo erg zelfs dat men zelfs verhalen verzint. De laatste versie die mij ter oren kwam is dat ik een geheime verhouding met de buurman zou hebben en daar zelfs zwanger van zou zijn.Een andere buur ging van de week zelfs zover en vroeg of ik dan misschien wel een vriendin wilde. Ik zag mij dus genoodzaakt om hen uit de brand te helpen en heb ze zonder omhaal verteld dat ik Aseksueel ben.

Ben benieuwd hoeveel buren dit 's avonds hebben zitten google-en want aan hun gezichtsuitdrukking te zien ging er geen belletje rinkelen Smiley
MarkA
Mitosis to the Max
**

« Antwoord #44 Gepost op: Mei 02, 2012, 12:49:34 »

Pffft AceBook is nog doder dan dit forum...

Then, if you don't believe it all the magic is dead
Pagina's: 1 2 [3] 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: