Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 10, 2012, 06:41:15 » |
|
Wow!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TheKingofAce
Amoeba

That's the thing Amy, I am not a typical bloke.
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 10, 2012, 06:47:32 » |
|
Ik ben eigenlijk nog nooit iets "blijvends" tegengekomen door er naar te zoeken, love happens is meer mijn motto.
|
|
|
|
|
|
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"
|
|
|
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 10, 2012, 07:08:38 » |
|
Dat is een mooi motto, maar voor aseksuelen niet echt haalbare kaart. Waar kun je immers aseksuelen vinden, behalve op sites voor aseksuelen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 10, 2012, 09:06:46 » |
|
En als ik voor mij persoonlijk spreek: reageren op een oproep en dan op "date" gaan brengt direct verwachtingen met zich mee en dat is iets waar ik zelf moeilijk mee om kan gaan. Het verpest de mogelijkheid om ongedwongen vrienden te kunnen worden zonder bijbedoelingen.
Maar is dat dan niet iets wat je afspreekt van tevoren? Als iemand een zoekertje plaatst met: partner gezocht, dan is er niet veel af te spreken toch? De intentie is dan duidelijk. Het was de vraag waarom er weinig op die berichten wordt gereageerd. De reden die ik hierboven geef is een persoonlijke. Dat het voor jou anders is dat kan natuurlijk. Het is puur mijn gevoel, daar valt weinig over te beredeneren of te discussiëren.
|
|
|
|
|
|
Is there anybody out there, just like everybody out there? Just one somebody out there, just like me?
|
|
|
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 11, 2012, 03:07:22 » |
|
Ik snap wat je bedoelt, maar als je een relatie wilt is het het beste om dat gewoon te vermelden. Een afspraakje maken hoeft dan natuurlijk nog niet te betekenen dat je meteen moet trouwen; ik zie het meer als iets vrijblijvends. Je ziet elkaar en spreekt met elkaar, en van daaruit zie je wel hoe het verder gaat, ook als blijkt dat je niet goed bij elkaar past. Hoe kun je anders een relatie aangaan? De tegenpartij moet immers wel weten wat de bedoeling is...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: Maart 11, 2012, 05:22:50 » |
|
Daar heb je helemaal gelijk in en in het algemeen werkt dat ook zo, maar ik bedoel alleen dat het voor mij niet zo werkt. Hoe je dan een relatie moet aangaan weet ik zelf ook nog niet, maar ik denk dat het bij mij eerder iets is wat moet groeien en waar ik niet direct op af kan lopen. Een situatie waarin twee mensen die elkaar niet kennen en die actief op zoek zijn naar een relatie afspreken voor een date, voelt voor mij niet vrijblijvend. Ik ben daar in mijn hoofd dan te veel mee bezig waardoor ik gestrest raak.
|
|
|
|
|
|
Is there anybody out there, just like everybody out there? Just one somebody out there, just like me?
|
|
|
TheKingofAce
Amoeba

|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Maart 11, 2012, 05:36:12 » |
|
Dat is een mooi motto, maar voor aseksuelen niet echt haalbare kaart. Waar kun je immers aseksuelen vinden, behalve op sites voor aseksuelen?
Dat geld dus alleen als je je tot aseksueelen wilt limiteren. Er zijn ook seksueelen die wel een relatie aan willen gaan zonder seks of met een of andere vorm van compromis. Als ik in het echte leven met iemand flirt vraag ik ook niet vantevoren of hij/zij hetero/homo/bi/ace/etc. is.
|
|
|
|
|
|
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"
|
|
|
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: Maart 11, 2012, 06:11:57 » |
|
Dat geld dus alleen als je je tot aseksueelen wilt limiteren. Er zijn ook seksueelen die wel een relatie aan willen gaan zonder seks of met een of andere vorm van compromis.
Dat is waar, maar het is natuurlijk helaas wel een minderheid. Het ligt er ook aan hoe je zelf tegenover de verschillende vormen van intimiteit staat. Hoe meer je zelf toe kunt en wilt staan, hoe groter de vijver wordt om in te vissen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Maart 12, 2012, 11:53:56 » |
|
Precies. Op seksueel gebied ben ik niet bereid tot een compromis, waardoor ik echt alleen maar een relatie wil aangaan met een aseksueel. Ik denk ook dat dit voor iedereen de beste oplossing is; zoek iemand van je eigen geaardheid, zodat er helemaal geen compromissen op het geaardheid-vlak gemaakt hoeven te worden. Dan hoeft niemand 'in te leveren', en dat is toch ook het makkelijkst. Een hetero-homo relatie is toch ook lastiger dan een hetero-hetero of homo-homo relatie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MarkA
Mitosis to the Max

|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: Maart 12, 2012, 01:21:58 » |
|
En zelfs als de seksuele persoon zou zeggen helemaal geen seks te hoeven hebben zou ik er niet comfortabel bij zijn, wachtend op het moment dat die gevreesde zin toch komt "zou je niet toch...". Ace-Ace relatie of niet voor mij 
|
|
|
|
|
|
Then, if you don't believe it all the magic is dead
|
|
|
TheKingofAce
Amoeba

|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: Maart 12, 2012, 11:25:24 » |
|
Precies. Op seksueel gebied ben ik niet bereid tot een compromis, waardoor ik echt alleen maar een relatie wil aangaan met een aseksueel. Ik denk ook dat dit voor iedereen de beste oplossing is; zoek iemand van je eigen geaardheid, zodat er helemaal geen compromissen op het geaardheid-vlak gemaakt hoeven te worden. Dan hoeft niemand 'in te leveren', en dat is toch ook het makkelijkst. Een hetero-homo relatie is toch ook lastiger dan een hetero-hetero of homo-homo relatie?
Gewoon benieuwd. Als deze compromis eentje was die jou op seksueel gebied niet betrekt, zou je dan hypothetisch gezien wel een relatie met een seksueel persoon aangaan? Zegmaar iemand die wel een vaste relatie wil en emotioneel heel loyaal is (alles d'r op en d'r aan, de perfecte partner), maar niet op zoek is naar monogamie op seksueel gebied en daardoor geen problemen heeft om al het seksuele buiten de deur te halen. Staat je vrij om dit niet te beantwoorden hoor. Dit is best een persoonlijke vraag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: Maart 13, 2012, 11:46:33 » |
|
Ik zou dat beter vinden dan tot een compromis te moeten komen, maar ben toch bang dat zo iemand niet 100% voor mij gaat; hij moet immers de seks buiten de deur halen, terwijl dat voor een seksueel het allerbelangrijkste aspect in een relatie is...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
purplerain
Junior Member

|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: Maart 13, 2012, 11:55:53 » |
|
Sex buiten de deur halen is dus wel degelijk een compromis. Het zal voor een seksueel waarschijnlijk als muziek in de oren klinken dat hij/zij vrij spel heeft  maar dit gaat op langer termijn echt niet werken hoor. Wanneer je je emotioneel bindt en je bent seksueel ingesteld dan wil je dat dus ook seksueel delen met je partner.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: Maart 13, 2012, 02:06:42 » |
|
Precies, en daarom klinkt het een seksueel vaak ook niet als muziek in de oren dat hij/zij vrij spel heeft. Jij wilt de seks niet delen, dus laat je merken dat je er niet 100% voor hem/haar bent!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lizzie7
Mega Mitosis

|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: Maart 13, 2012, 06:01:11 » |
|
Ik zou dat beter vinden dan tot een compromis te moeten komen, maar ben toch bang dat zo iemand niet 100% voor mij gaat; hij moet immers de seks buiten de deur halen, terwijl dat voor een seksueel het allerbelangrijkste aspect in een relatie is...
Ik denk niet dat mijn seksuele vriend het ermee eens zou zijn dat voor hem het seksuele aspect het allerbelangrijkste aspect in een relatie is. Anders had hij me vast allang ingeruild voor een ander exemplaar!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|