AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Juni 19, 2013, 07:32:11                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Heb je je geregistreerd, maar ontvang je geen activerings-email? Stuur dan een email met daarin de naam waarmee je je hebt ingeschreven naar de administrators: dutchaven @ mail.com. (zonder spaties rond de @). Voor alle overige vragen is PM de snelste weg!

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Omlaag Print
Auteur Topic: Discussietje over de definitie van aseksualiteit  (gelezen 4883 keer)
Mannetje
A-phrodite

« Antwoord #150 Gepost op: Maart 20, 2011, 09:36:15 »

Nou, je moet het breder zien hoor. We zien hier dus dat verschillende personen er een verschillende gedachte op na houden over dat woord. Maar de meeste personen blijven bij hen gedachte erover.
Sja, wat dan de waarheid is  Wink
Zonnekind
AVENistor

De enige echte A-phrodite

« Antwoord #151 Gepost op: Maart 21, 2011, 10:26:58 »

Inderdaad, de een zegt dat een definitie nooit meer kan veranderen, de andere zegt dat deze wel nog kan veranderen eens er meer kennis is over dat begrip.
Fricai zit bij de eerste groep, ik bij de tweede Smiley

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.
[E:V/E-LYN]™
Asexy
**

Movies own my pants!

« Antwoord #152 Gepost op: Maart 22, 2011, 12:05:14 »

misschien moet iedereen hetzelfde blijven herhalen for all eternity Tongue
wat denke we? goei plan? Grin Tongue

You can buy your latest Evelyn in a toy store. I come with the latest features of the kissable lips. And amazing hair which you can cut and it grows. But remember to look after your Evelyn. Cuz if you don’t, if you don’t look after your baby Evelyn, then I will die.
Fricai
Administrator
A-gent

My Way

« Antwoord #153 Gepost op: Maart 22, 2011, 12:35:21 »

Waar heb jij het nou weer over, ik heb toch maar een stuk of 12 keer hetzelfde gezegd? Tongue
Maar aaargh ik ga het topic nooit meer openen, als ik het nog eens moet aanhoren word ik suicidaal geloof ik

"Back boobs... The visual stimulation of missionary meets the emotional detachment of doggy style. Patent pending."
"If if and buts were candy and nuts, we'd all have a merry christmas."
Mannetje
A-phrodite

« Antwoord #154 Gepost op: Maart 27, 2011, 01:11:44 »

Ja, dat denk ik ook. Want het zit je volgens mij erg hoog, dat anderen er anders over denken.
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!

« Antwoord #155 Gepost op: Maart 27, 2011, 05:31:17 »

Ideetje: we houden gewoon 2 categorieen aseksualiteit aan. Iemand die een aseksuele geaardheid heeft is een 'categorie 1 aseksueel', en iemand die door onderliggende lichamelijke/psychische oorzaken aseksueel is is een 'categorie 2 aseksueel'. Net zoals het heel logisch is om een vrouw met een lesbische geaardheid een 'categorie 1 lesbienne' te noemen en een vrouw die bijv. misbruikt is door een man en een relatie met een vrouw begint om te voorkomen dat ze weer misbruikt kan worden door een man een 'categorie 2 lesbienne' te noemen. Op dezelfde manier zou je ook kunnen zeggen dat er 2 categorieen heteroseksualiteit zijn. Iemand met een heteroseksuele geaardheid is een 'categorie 1 heteroseksueel', en een homo bijv. die er psychisch onder lijdt homo te zijn en besluit hetero te worden en te trouwen en kinderen te nemen noemen we dan een 'categorie 2 heteroseksueel'. Zo past iedereen wel in een hokje en ben ik vast niets vergeten... En anders hoor ik het graag...

P.S. Ik ben een 'categorie 1 aseksueel'...
Zonnekind
AVENistor

De enige echte A-phrodite

« Antwoord #156 Gepost op: Maart 27, 2011, 06:43:21 »

Dat is eigenlijk wat Jovi voorstelde, daar was gezegd aseksualiteit type 1 en type 2. Maar hier is niet meer op ingegaan dus ik veronderstel dat niet iedereen akkoord was.

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #157 Gepost op: Maart 27, 2011, 06:49:58 »

Ik ben bezig om wat benamingen voor diverse vormen van aseksualiteit en wat uitgebreidere uitleg bij de definitie van aseksualiteit te verzamelen van de Engelstalige wiki. Het idee is om dat dan op onze eigen wiki te plaatsen. Misschien kunnen we aan de hand van die lijst bekijken of we nog andere categorieën nodig hebben.

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #158 Gepost op: Maart 28, 2011, 09:06:47 »

We hebben het hier natuurlijk ook over gehad tijdens de praat-meet. Volgens mij was iedereen die aanwezig was er voor zichzelf uit dat het een geaardheid is. We vonden het ook allemaal belangrijk dat er een duidelijke definitie komt. We kunnen niemand tegenhouden om zichzelf aseksueel te noemen, maar het wordt wel lastig als mensen naar buiten treden als aseksueel terwijl er een duidelijke aanwijsbare reden is.

Wat ook tijdens de praatmeet duidelijk werd is dat iedereen die aanwezig was vond dat iedereen welkom is op dit forum. Seksuelen, aseksuelen en mensen die aseksueel lijken, maar waar duidelijk een oorzaak is aan te wijzen. Ik denk ook niet dat we bang moeten zijn dat AVEN een forum wordt die niet gastvrij is tegen niet aseksuelen. We zijn eerder te gastvrij en te vriendelijk. Mijn persoonlijke mening: daarom is deze discussie ook al zo lang. Er zijn er hier maar weinig die de knoop door durven te hakken en te zeggen: dit is het en zo blijft het. Misschien is dat maar goed ook, maar op deze manier gaan we er dus ook nooit uitkomen.

Mijn eigen persoonlijke mening over de definitie heb ik hier al meerdere keren neergezet en die ga ik niet herhalen. Hopelijk brengt de lijst van Jovi wat meer duidelijkheid.

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!

« Antwoord #159 Gepost op: Maart 28, 2011, 02:38:33 »

Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik in meerdere artikelen over aseksualiteit ben tegengekomen is dat de seksuologen die die artikelen geschreven hebben aseksualiteit als een 'te fixen aandoening' zien en niet als een geaardheid. Dat beeld verdwijnt nooit als je mensen wiens aseksuele gevoelens/gedrag wel 'gefixed' wordt/kan worden wanneer je de dieper gelegen oorzaken aanpakt ook als aseksueel gaat bestempelen... En dit terwijl de AVEN juist mede is opgericht om ervoor te zorgen dat 'de buitenwereld' begrijpt dat we niet 'gefixed' kunnen/willen worden.

Wat ook tijdens de praatmeet duidelijk werd is dat iedereen die aanwezig was vond dat iedereen welkom is op dit forum. Seksuelen, aseksuelen en mensen die aseksueel lijken, maar waar duidelijk een oorzaak is aan te wijzen. Ik denk ook niet dat we bang moeten zijn dat AVEN een forum wordt die niet gastvrij is tegen niet aseksuelen. We zijn eerder te gastvrij en te vriendelijk.

Eens. Mensen zouden er denk ik ook geen problemen mee hebben wanneer je zegt dat de 'categorie 2 lesbienne' uit mijn voorbeeld eigenlijk geen lesbienne is maar een heteroseksueel...
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!

« Antwoord #160 Gepost op: Maart 28, 2011, 03:11:20 »

Inderdaad, de een zegt dat een definitie nooit meer kan veranderen, de andere zegt dat deze wel nog kan veranderen eens er meer kennis is over dat begrip.

Het principe achter een definitie is dat het definitief is (definitie- definitief). Daarom zijn definities ook in het leven geroepen: om eens en voor altijd iets vast te leggen waar anders iedereen een andere denkwijze/werkwijze op na houdt. Anders gaat men in de wetenschap bijv. allemaal anders te werk met een bepaalde definitie, wat hele onbetrouwbare resultaten zou opleveren. Vaak is het dus zo dat iemand (vaak de eerste die de definitie bedenkt, of in ieder geval iemand die toonaangevend is in het vakgebied in kwestie) een definitie maakt wat dan de norm wordt waar naar gehandeld wordt. Op het moment dat er andere inzichten komen en de definitie achterhaald is, blijft die definitie wel bestaan, maar wordt er een accurater woord met een accuratere definitie bedacht die dan de norm wordt. Dat heb ik zelf in mijn scriptie ook gedaan: een nieuwe theorie uitwerken en daar een nieuw woord voor bedenken en daarvan de definitie uitwerken.
Fricai
Administrator
A-gent

My Way

« Antwoord #161 Gepost op: Maart 28, 2011, 03:30:33 »

Ik vind het prima dat er een term voor komt, maar kies gewoon iets anders dan 'aseksueel type 2'. Met die toevoeging wordt 'aseksueel' alsnog een overkoepelende term, waardoor de profilering van type 1 naar de buitenwereld als een geaardheid bemoeilijkt wordt.

"Back boobs... The visual stimulation of missionary meets the emotional detachment of doggy style. Patent pending."
"If if and buts were candy and nuts, we'd all have a merry christmas."
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!

« Antwoord #162 Gepost op: Maart 28, 2011, 05:35:57 »

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #163 Gepost op: Maart 29, 2011, 08:07:34 »

In de termenlijst waar ik mee bezig ben komt ook de zogenaamde grey A voor. Iemand die zich in het schemergebied tussen seksueel en aseksueel bevindt. Misschien biedt dat uitkomst?

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!

« Antwoord #164 Gepost op: Maart 29, 2011, 09:22:07 »

Dat zou best wel eens kunnen...
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: