AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 23, 2013, 09:39:42                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom om dit forum. De administrators Jovi_Hobbes, AceVentura en Fricai helpen u graag!

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: hypoactive sexual desire disorder  (gelezen 4348 keer)
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #15 Gepost op: Maart 18, 2006, 06:35:03 »

Dit vond ik trouwens ook best interessant; een artikel naar aanleiding van een bijeenkomst van seksuologen en hulpverleners over het onderwerp geen zin in seks.

http://www.tijdschriftvoorseksuologie.nl/archief/tvs2002-02/melles.pdf

Dat wordt een afspraak maken bij de haptonoom  Wink

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
Knoddepropje
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 19, 2006, 12:14:49 »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik t een nogal taai artikel vind.......Ik heb t dan ook niet helemaal gelezen, sorry Embarrassed
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #17 Gepost op: Maart 19, 2006, 09:35:29 »

Ja, het was ook wel taai. En het geeft niets hoor, je hoeft het niet te lezen.

Knoddepropje
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 19, 2006, 11:12:23 »

Dat weet ik Smiley Maar normaal gesproken lees ik echt alles hier, maar hier kwam ik niet doorheen gewoon Geezer Cheesy
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #19 Gepost op: Maart 19, 2006, 11:51:34 »

Dat wordt een afspraak maken bij de haptonoom Wink

Ja, dat stukje over haptonomie... Begrijp ik nou goed dat ze zeggen dat we meer in conctact moeten komen met onze eigen gevoelens en dat we dan "genezen" zijn? Door meer te voelen krijg je meer (levens)lust... Ik heb zo het idee dat een aantal mensen op dit forum dat idee compleet weerleggen. Ik ben volgens mij juist een te gevoelig persoon en vooral voor de mensen met HSP zal toch niet gelden dat ze niet genoeg in contact staan met hun gevoelens  Huh

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
myra
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Maart 19, 2006, 01:44:17 »

veel wetenschappers denken dat aseksueel zijn niet bestaat, maar dat we gewoon onze seksualiteit verdringen uit angst, uit schaamte etc. De meesten onder ons hebben er gewoon geen interesse in, maar dat is onmogelijk volgens hen. Zoals ik al eerder zei, als je verdringing als verklaring neemt, heb je altijd gelijk! 'je bent wel seksueel, je wil het alleen niet toegeven'.  Grin

ChibiFirli
Administrator
Too Asexy for this Site

Filip

« Antwoord #21 Gepost op: Maart 19, 2006, 03:38:56 »

veel wetenschappers denken dat aseksueel zijn niet bestaat, maar dat we gewoon onze seksualiteit verdringen uit angst, uit schaamte etc. De meesten onder ons hebben er gewoon geen interesse in, maar dat is onmogelijk volgens hen. Zoals ik al eerder zei, als je verdringing als verklaring neemt, heb je altijd gelijk! 'je bent wel seksueel, je wil het alleen niet toegeven'.  Grin

Naja, mss verdringen de andere mensen gwn hun aseksualiteit uit angst om uitgesloten te worden Grin.

"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry
theruudstar
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Maart 19, 2006, 11:34:24 »

Ach, 't artikel was uit 2001, ik hoop dat aseksualiteit ondertussen al (beter) begrepen wordt door seksuologen... Volgens mij zijn juist aseksuelen beter in contact met hun eigen gevoelens. Stel dat we dat niet zouden zijn zouden we met z'n allen denken dat we wel seksueel waren en gewoon de juiste persoon nog niet hebben gevonden....
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #23 Gepost op: Maart 20, 2006, 08:47:44 »

veel wetenschappers denken dat aseksueel zijn niet bestaat, maar dat we gewoon onze seksualiteit verdringen uit angst, uit schaamte etc. De meesten onder ons hebben er gewoon geen interesse in, maar dat is onmogelijk volgens hen. Zoals ik al eerder zei, als je verdringing als verklaring neemt, heb je altijd gelijk! 'je bent wel seksueel, je wil het alleen niet toegeven'.  Grin

Net zoiets als:
"je zit in de ontkenningsfase"
"Nee echt niet"
"zie maar, je zit er middenin!"

En inderdaad, ik hoop maar dat ze er inmiddels anders over denken dan ten tijde van dit artikel.

myra
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Maart 20, 2006, 09:40:59 »

Ach, 't artikel was uit 2001, ik hoop dat aseksualiteit ondertussen al (beter) begrepen wordt door seksuologen... Volgens mij zijn juist aseksuelen beter in contact met hun eigen gevoelens. Stel dat we dat niet zouden zijn zouden we met z'n allen denken dat we wel seksueel waren en gewoon de juiste persoon nog niet hebben gevonden....

Misschien zaten we dan nu allemaal op een forum voor 'mensen die de juiste partner nog niet gevonden hadden'.
Knoddepropje
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Maart 20, 2006, 11:41:44 »

Samen met allemaal van die engerds die de juiste partner nooit zullen vinden Grin
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil

« Antwoord #26 Gepost op: Maart 21, 2006, 06:43:15 »

Grin Ik moet er niet aan denken.

Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes

« Antwoord #27 Gepost op: Maart 21, 2006, 08:35:18 »

Ik ontken alles!  Grin

O trouwens Myra, leuk onderschrift heb je onder je berichtjes!

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: