Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dutchamoeba's fanclub

Gestart door Mannetje, oktober 20, 2010, 09:27:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

 :wave: Amoeba :)

*gritst een stukje  :cake: mee

Jovi_Hobbes

Oké, het is wel weer duidelijk. Iedereen komt hier dus voor de  :cake:  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Mensen zijn ook dieren he, ze komen op het voer af  :D

pinky

Mwah, ik heb al genoeg. Hebben ze hier ook veel knuffels? Wacht, ik begin vast met uitdelen!  :knuffel:

Dutchamoeba

Ja hoor, Pinkeltje, er mag hier naar hartelust ge :knuffel:d worden. Graag zelfs, want daardoor worden calorieen verbrand, en dat is ook wel nodig met al die taarten hier... Straks moet ik de hulp van Sonja Bakker nog inschakelen om iedereen hier weer een beetje lichamelijk fit te krijgen. Wacht, ik deel hier gewoon de spreekwoordelijke lakens uit... Doe 10 sit-ups! Nu meteen! Of anders... :flic:

pinky

Aah, geen Sonja bakker!

1...2...3...4...5...6...7...8...9...10!

Pfoei, dat zit er weer op. Laat Sonja Bakker haar broodjes maar ergens anders bakken hoor. Ik heb een allergie ontwikkeld tegen haar!

Dutchamoeba

Goed zo! Ik ben trots op je!


Mannetje


pinky

Dat ze ongezond is, omdat ze in haar boeken iedereen hetzelfde dieet voorschrijft, terwijl iedereen anders is, naast dat ze geen gedegen training heeft gevolgd om haar programma te ondersteunen. Het werkte voor haar, maar hoeft daarom niet voor anderen te werken. En als je kijkt naar haar TV programma dan 'helpt' ze mensen met een eetverslaving door ze op dieet te zetten. Natuurlijk werkt het... voor even. Maar kom één of twee jaar later maar weer eens terug. Ik denk dat 9 van de 10 mensen die ze heeft 'geholpen' net zo ver, zo niet verder, van huis zijn als toen zij hen ging 'helpen'. Dat dus.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Voor de meeste mensen werkt het wel om een paar kilootjes te lossen met die menu's.
Maar je lost daar inderdaad geen verslaving mee op.
Je kan beter iemands levensstijl onder de loep nemen en die aanpassen, zoals Pinky doet.

pinky

Dat bedoel ik dus. Ik heb ook op aanraden van de dokter het programma van Sonja Bakker gevolg. Klein probleem, ik heb een overgevoeligheid voor suiker, cacao, varkensvlees, koemelk en caffeïne. In haar programma zit toch echt nog behoorlijk wat vlees, suiker en koemelk. Dus moest ik dat aanpassen. En inderdaad hielp het eventjes. Ik ben toen 10 kilo afgevallen. Inmiddels zitten er weer 20 aan. Dus uiteindelijk ben ik verder van huis dat toen ik begon. En al die mensen in haar programma zijn zo herkenbaar. Tenminste, ik heb twee keer een stukje gezien en bij hen allen dacht ik 'het is geen kwestie van een dieet, er is meer aan de hand'. En dus denk ik dat ze vrij snel gaan terugvallen. Daarom heb ik echt een hekel aan Sonja Bakker. Ze wordt stinkend rijk, denkt waarschijnlijk echt dat ze mensen helpt omdat ze hen ziet afvallen, alleen ik denk niet dat ze kijkt naar al die mensen die daarna weer net zo hard aankomen. En die groep moet juist geholpen worden! En dat is een groot probleem dat Sonja Bakker compleet onderkend. In mijn ogen geeft ze enkel schijnhulp. De geestelijke kant van het hele verhaal wordt vergeten, terwijl dat juist het probleem is. En niet het eten zelf.

Dutchamoeba

Pinkeltje, je hebt groot gelijk. Ik heb zelf ook nooit een dieet gedaan. Wie gewoon gezond eet en een beetje beweegt heeft geen dieet nodig. En inderdaad, er zijn veel mensen met overgewicht die om psychische redenen te veel  (en vaak verkeerd) zijn gaan eten. Zonder die oorzaak aan te pakken doe je slechts aan symptoombestrijding.
Er wordt ook nauwelijks rekening gehouden met het feit dat sommige mensen van nature iets steviger gebouwd zijn. Ik heb een keer een reportage gezien over een hartchirurg die erg dik was, maar die altijd gezond at en dronk en die veel aan sport deed. Sterker nog, hij deed vaak mee aan triathlons en behoorde vaak tot de betere deelnemers. Hij was dan ook erg boos toen bleek dat zorgverzekeraars mensen met overgewicht meer wilden laten betalen, omdat die mensen toch allemaal ongezond zouden leven. Hij zei: "Ik kan er helemaal niks aan doen dat ik dik ben, en ik durf te wedden dat ik die zorgverzekeraars allemaal voorbij ren als we eens een potje zouden hardlopen met elkaar..."

pinky

Nou, zo eentje was ik er ook. Zelfs nu. Ik ben echt te zwaar, maar uit alle testen blijkt dat ik kerngezond ben, op mijn gewicht zelf na dus. En dat is ook altijd al zo geweest. Bij mijn lengte van 1,65 heb ik nooit minder dan 80 kilo gewogen. Dat is ook al te zwaar. Maar als ik naar mijn moeder en oma kijk, die zijn ook te zwaar. Mijn oma is eindelijk op gezond gewicht. Dat heeft haar dan ook een chemokuur gekost (leuke manier om op 'gezond' gewicht te komen) en ze ziet er nu uit als een zak met botten. Echt ziekelijk dus. En alles wat ze nu weer aankomt dat wordt weer overgewicht in feite. Terwijl ze er alleen maar gezonder uit gaat zien. Alles bij elkaar vind ik dus die hele BMI ook maar een indicatie van een gemiddelde die niet voor iedereen geld. Ik ken ook genoeg mensen die ondergewicht hebben en de hele dag maar dooreten. Verder 100% gezond, alleen ondergewicht. Moeten die dan ook meer gaan betalen?

Nu moet ik wel zeggen, mijn huidige overgewicht is in mijn geval te danken aan psychische problemen. Daarvoor ga ik nu in therapie. En hoewel ik wel 20 kilo kwijt moet (of ietsjes meer), zal ik zeker niet slank worden. Als ik de 80 kilo weer haal dan ben ik dik tevreden (<--- haha... dik tevreden... ooohw... onverbeterlijk)