Hallo Roos,

Ten eerste, welkom op het forum.
Bedankt voor het mooie verhaal, het is mooi dat je nu een fijne en "normale" relatie hebt.
Het is duidelijk dat jij niet aseksueel was, alleen niet de goede partner had.
Helaas komt jouw verhaal, naar mijn gevoel, toch op één ding uit, en dat is dat volgens jouw een relatie zonder sex geen relatie is.
Het punt is dat het voor ons wel zo is, nog meer zelfs. Misschien als je het zo wil zien, hebben wij relaties op een ander niveau.
Voor mij geld, ik heb langere relaties gehad met verschillende mannen, en daarbij ook sex...mijn uiterste best gedaan om er van te genieten, maar dat is nooit gelukt.
Ik hield echt van ze, en voor datzelfde geld...ook met de man uit mijn dromen, of die ontzettende lekkere acteur of die leuke vriend waar ik ook wel een relatie mee zou willen beginnen;
met geen van allen moet ik ook maar aan sex denken.
Ik fantaseer en droom alleen erover om in zijn sterke armen gehouden te worden en eventueel een kus op mijn lippen, en dan ben ik dolgelukkig en krijg kriebels in mijn buik.
Maar nooit over sex!....dat zou alleen maar de fantasie ruïneren.
Misschien lijken we niet allemaal dolgelukkig, maar zijn seksuelen mensen met een seksuele relatie dat dan wel allemaal?
Ik ken er genoeg die zeker niet gelukkig zijn, met of zonder relatie.
Het is inderdaad moeilijker om iemand te vinden die bij je past als je aseksueel bent, omdat er gewoon minder van zijn.
Maar als we dan iemand hebben gevonden, weet ik zeker, dat we juist extra gelukkig zijn...en het extra waarderen!
Bovendien geld ook voor aseksuelen, net als voor seksuelen, we ervaren het allemaal weer anders;
Ik zou wel een relatie willen, met een knuffel en een simpele kus.
Een ander wilt helemaal geen relatie, en is gelukkig om haar/zijn eigen ding te doen.
Iedereen is weer ander! En dat is maar goed ook....anders waren alle draken overal uitverkocht