Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Activiteiten

Gestart door AceVentura, juli 17, 2010, 10:51:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Behalve een gezellige bijeenkomst is het misschien ook een leuk idee om iets met z'n allen te ondernemen. Het grootste probleem zal waarschijnlijk zijn om iets te vinden wat we allemaal leuk vinden, maar we kunnen natuurlijk ook in groepjes opsplitsen met verschillende activiteiten.
Dingen waar ik aan denk zijn oa. bioscoop, karten, paintball, simpelweg ergens de stad in gaan, of als het wat langer kan naar bijvoorbeeld een pretpark. Uiteraard is dit lijstje lang niet compleet voor wat betreft de mogelijkheden, maar zouden jullie zoiets zien zitten ?

Het organiseren is denk ik relatief simpel, alleen als de groep wat groot is is het handig vooraf te bellen naar waar je heen wil, maar betalen kan vaak gewoon individueel aan de kassa bij aankomst.

Wat denken jullie ? En wat zouden jullie willen doen ?

Groetjes,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Goed dat je ook wat opstart!  :klap:

Ja, ik ben ook voor activiteiten. Misschien moeten we niet naar een megagroot park gaan, maar wat kleiners is wel leuk. In Duitsland (en vast ook wel in Nederland) heb je van die kleine dierentuinen. Dan kun je afspreken om zo laat koffie, zo laat lunch en zo laat eten. En omdat het zo klein is kom je elkaar tussendoor ook wel weer tegen.

Ik vind rondlopen sowieso een goed idee, want dat spreek je meer verschillende mensen. Als je met een grote groep aan een tafel gaat zitten, praat je steeds met dezelfde personen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Een (dieren)park is inderdaad ook een goede optie, zolang je tijden en vaste punten kan afspreken (of eventueel wat tel. nr's uitwisselen voor het geval dat ...) zijn er een hoop opties.

Ook moet zeggen dat ik het ook nog steeds een beetje een vreemd idee blijf vinden ... de meeste bijeenkomsten zijn van groepen personen die een gezamenlijke interesse hebben, hier hebben we een groep met als overeenkomst dat we ergens GEEN interesse in hebben :-) Al hoewel, misschien gezamenlijke interesse in :cake: ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Leuk dat je meteen al actief meedenkt, zo kort na je aanmelden!

Jovi_Hobbes

Als we een grote bijeenkomst organiseren lijkt het mij inderdaad ook een goed idee omdat rond één of meerdere activiteiten te doen. En het liefst op zo'n manier dat mensen door de dag in verschillende groepjes terechtkomen zodat je de kans hebt om zo veel mogelijk mensen te leren kennen.
Een dierentuin is best een goede plek voor een bijeenkomst. Zelf dacht ik opeens nog aan geocachen (of een andere vorm van een speurtocht), maar ik denk dat het ook wel goed is om rustmomenten in te bouwen waarin je rustig met mensen kunt kletsen.

Overigens denk ik dat we wel een beetje op de kosten moeten letten. Het moet niet zo zijn dat mensen niet kunnen komen omdat het te duur wordt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

@Ereinion, Mannetje:
Actief zijn wordt hier (oa. door jullie) dan ook erg aangemoedigd :-) Ik ben dan ook blij dat jullie er blij mee zijn, als nieuweling is het toch een beetje aftasten, maar het gevoel is hier voor mij echt geweldig.
Ik heb nu vakantie, en buiten wat plannen redelijk wat tijd over (zeker met het weer van de laatste dagen) dus kan nu mogelijk nog wat doen. Na de vakantie zal het een stuk minder zijn.

Kosten moeten we inderdaad op letten, zeker als we voor een weekeind zouden gaan heb je wel meer tijd voor activiteiten maar ook al meer kosten doordat je ergens zal moeten overnachten.
Misschien kunnen we zelf AVEN logo'tjes in een park verstoppen en op de manier van geocaching opzoeken ? Lekker goedkoop en je kan er alle kanten mee op, alleen misschien heeft niet iedereen de beschikking over een GPS.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Die kun je geloof ik wel huren bij campingwinkels. Maar als je in groepjes gaat heb je er ook niet al te veel nodig.

En voel je niet geremd om mee te doen en overal op te reageren. We hebben hier maar weinig regels. Zolang je iedereen met respect behandelt is het ergste wat je kan overkomen dat je wordt afgesplitst wanneer we heel erg afdwalen van een onderwerp. Dat gebeurt ons regelmatig, dus zelfs daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Vandaag een beetje geexperimenteerd, maar zelfs de GPS die tegenwoordig in veel telefoons ingebouwd zit ziet er bruikbaar uit. Je kan coordinaten invoeren en dat geeft hij grofweg de richting aan die je op moet. Volgens mij moet hier makkelijk een spel element aan toe te voegen zijn door bijvoorbeeld te zeggen dat de gene met de minste gelopen meters (dat houdt hij ook bij) de winnaar is ofzo.

Voor wat betreft het afdwalen: Volgens mij heb ik daar zelfs een apart topic over gezien, en zelfs daar dwaalde het af .....  :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Zie je nou, we hebben er gewoon talent voor.
Leuk dat je dat GPS hebt uitgeprobeerd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Ik vrees dat we allemaal afdwalen tijdens zo'n gps-tocht  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

AceVentura

Voordat we helemaal verdwaald raken:
In het topic over een Conferentie kwam de suggestie van een speed-date. Dat hoeft natuurlijk nog niet eens met de intentie om uiteindelijk een date te hebben maar kan een leuke manier zijn om elkaar te leren kennen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe goed jullie elkaar al kennen maar mij lijkt het eigenlijk wel grappig, op een dergelijke manier hebben we dat op het werk ook eens toegepast.

Zou dit wat kunnen zijn voor de bijeenkomst in Oktober ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ienepien

O, ja hoor. Ook voor de mensen die wél een relatie hebben is dat een leuk idee.
Dan vuur je gewoon wat standaard vragen op elkaar af, en weet je meteen wie je voor je hebt.
(zonder de intensie tot een relatie, natuurlijk. ;D)


............en wie ben jij op het forum? O, ben jij nou die Ienepien? :schater:

AceVentura

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel Ienepien, we kennen elkaar met de namen die we hier gebruiken maar wie is wie als we elkaar in het echt zien ?
Kan soms nog wel leuke situaties opleveren omdat je vaak toch voor jezelf gaat proberen een beeld van iemand te vormen, en het leuke is dat dat 9 van de 10 keer helemaal niet klopt met de werkelijkheid :-)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ienepien

Ja, klopt. In het echt heb ik niet zo'n grijze knot. :rollol:

Ereinion

Lijkt me ook een goed idee!
Moet daar ook een werkgroepje voor worden gestart of is dit iets wat ter plekke kan ontstaan?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.