Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroepen

Gestart door Ereinion, juli 17, 2010, 08:59:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Misschien is een conferentie niet haalbaar, maar we hebben wel andere goede ideeen. Zoals de freeze, het twitteren, media aanschrijven voor artikelen en dergelijke. Jovi had het goede idee om daar werkgroepjes voor op te richten. Dus vandaar dit topic: Wie wil waar mee helpen organiseren?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Een conferentie lijkt mij ook niet haalbaar, en ik verwacht dat voor het organiseren daarvan tekort mensen zich zullen melden.
Zelf zie ik een conferentie totaal niet zitten en zie meer in de punten wat je hierboven opnoemt.
Het grootste struikelblok voor mij is, om uit de anonimiteit te komen. Want daar heb ik op dit moment geen behoefte aan om bepaalde redenen.

Maar de eerste gedachte bij het lezen van deze vraag bij mij is "ja"!
Ik zou graag op één of andere manier mijn steentje willen bijdragen. Ook al is het maar een heel klein steentje.

Ereinion

Nou, zeg maar wat je zou willen doen, waar je goed in bent, dat soort dingen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Allereerst staat op de planning op een ander forum aseksualiteit onder de aandacht te brengen.
Ik ben zeer handig met internet. Op AVEN staan veel mogelijke oorzaken van aseksualiteit. Per oorzaak zal er vast een forum zijn. Die zou ik allemaal even af kunnen gaan, en indien van toepassing daar een topic kunnen starten net als ik bij dat 1e forum van plan ben.

Ik kan nog heel veel dingen opnoemen, maar die zijn helaas niet voor mij van toepassing, want dan moet ik uit de anonimiteit komen  :-\.
Maar misschien kan ik anderen daar in assisteren die dat wel doen.




Mannetje

Ik weet vrijwel alle deuren open te krijgen, en ik weet altijd zeer snel wie de juiste persoon is die ik moet hebben om iets gedaan te krijgen.

Qua marketing kan ik misschien nog wel wat tips geven. We verkopen wel geen spullen, maar we verkopen wel een boodschap!

Op me werk heb ik het voor elkaar gekregen een hype te veroorzaken over een bepaald onderwerp. Echt alle deuren gingen open, en gratis volop media aandacht voor dat onderwerp.
Wie weet is dat met aseksualiteit ook mogelijk.

Als er informatie van internet gehaald moet worden en jullie weten het niet te vinden met Google. Tot nu toe heb ik alles nog weten te vinden wat ik wilde vinden!
Vooraf eerst wat over een hoofdredacteur willen weten, is erg handig voordat je blind er een email heen stuurt!

Dat zijn zomaar dingetjes waar ik anderen bij/mee zou kunnen ondersteunen. En dat kan allemaal lekker vanuit me luie stoel.

Jovi_Hobbes

Nou, dat zijn toch allemaal erg bruikbare kwaliteiten voor de plannen rondom het twitteren en het benaderen van de media.  :klap: 
IEders hulp is welkom en ik denk dat we zo goed als alles voor elkaar kunnen krijgen zonder dat er iemand uit de anonimiteit hoeft te treden. Maar mochten er mensen zijn die niet anoniem hoeven te blijven, dan is dat natuurlijk heel handig.

Ik denk dat we twee hoofdgroepen hebben:
1. Organiseren van de bijeenkomst (wat, waar, wanneer etc.)
2. Bekendheid omtrent aseksualiteit creëren naar aanleiding van het vijfjarig bestaan.

Voor beide groepen kunnen we dus nog wel wat hulp gebruiken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Het 1e forum heb ik voorzien van een interessant onderwerp, waarop inmiddels de eerste reacties binnenkomen.

Milie

Bestaat er eigenlijk een group op facebook?
Das een handig veel bezocht (verslavend hihi) medium...
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

Ereinion

Citaat van: Mannetje op juli 19, 2010, 06:49:26 PM
Het 1e forum heb ik voorzien van een interessant onderwerp, waarop inmiddels de eerste reacties binnenkomen.


Vertel meer!

Ik heb geen idee, Millie. Wel op hyves, maar daar gebeurt vrij weinig (of eigenlijk niets) mee.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Hoi Milie,

Er zijn 2 groepen op Facebook over aseksualiteit. Met een 'wall' waar mensen berichtjes kwijtkunnen, informatie over aseksualiteit, een plek waar onderzoekers met hun vragen terecht kunnen, leuke plaatjes met 'aseksuele grapjes' etc. De ene groep heeft volgens mij zo'n 500 leden en de ander zo'n 900. Ik kijk er wel eens op. Er worden ook wel eens oproepjes gedaan om iets voor elkaar te krijgen, zoals 'help ons bij het uitzoeken van de leukste officiele aseksualiteits-vlag' etc. Die groepen zouden dus inderdaad wel eens nuttig kunnen zijn.

Groet,
dutchamoeba.

Ienepien

En waarom zitten al deze mensen niet bij ons op het forum??? :-\

Fricai

Facebook is hipper, denk ik. ;) Mij te hip.

Ereinion

En het is internationaal. Dus van die 900 leden, zijn er misschien maar weinig nederlandstaligen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Dat is inderdaad waar. Er zitten veel Amerikanen op, maar ook mensen uit b.v. Chili, Finland, Slovenie, etc. Ik heb nog eventjes gekeken en heb gezien dat de ene site inderdaad zo'n 900 leden heeft en de ander heeft er zelfs bijna 600 i.p.v. 500. De informatie die die sites bieden over aseksualiteit vind ik heel accuraat. Dat vind ik trouwens ook van de Amerikaanse AVEN-site. Dat mis ik hier soms, terwijl dat soort informatie voor zowel aseksuelen als ook seksuelen heel nuttig kan zijn. Op de Amerikaanse site heb ik ook hele leuke stukjes gelezen over aseksualiteit door aseksuelen, maar ook een hele mooie uitleg over aseksualiteit door een seksueel iemand. Heel leuk, en het helpt mensen echt begrijpen wat aseksualiteit is. Deze site zou iets meer opgezet moeten worden als de Amerikaanse AVEN-site (ook handig voor de pers). Misschien is het ook leuk om de leukste verhalen (met toestemming uiteraard) te laten vertalen in het Nederlands (ik kan wel wat vertalen- niet nu meteen, want ik heb het erg druk nu, maar t.z.t. ,sorry) en op deze site toe te voegen.
Verder wil ik wel helpen met het organiseren van de bijeenkomst. Ik neem aan dat de locatie ergens in het midden van het land moet zijn, dus centraal voor iedereen?

pinky

Ik kan weinig anders bedenken dan dat ik best creatief kan zijn... helpt dat?