Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwsberichten

Gestart door Ereinion, juni 19, 2010, 07:08:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Terwijl we zaten te brainstormen, kregen we wel allemaal ideeën voor grappige nieuwsberichten. Een beetje als een 1 april-grap, maar dan in oktober. Ik had ze ook al als spreuken bij het Twitter-onderwerp gepost.

Nederland verpaarsd: paars+ en steeds meer mensen komen er voor uit dat ze aseksueel zijn. (fotootje van Drisos in zijn shirt erbij  ;) )
Nieuwe geaardheid is goed voor het milieu: geen condooms, geen kinderen, geen vieze luiers en extra consumptie
Er is een nieuw icoontje bij kijkwijzer: in deze oversekste samenleving is gebleken dat er veel behoefte was aan dit nieuwe icoontje.

Als je dit soort berichtjes achter elkaar de wereld in stuurt via persberichten bijvoorbeeld, valt het vast wel op.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Hestia

Klinkt leuk:)

Misschien is het ook een idee om wat officiele persberichten uit te laten gaan over de activiteiten die gaan plaatsvinden, om op die manier AVEN en asexualiteit in het nieuws te krijgen. Goede PR voor het lustrum kan ook veel doen denk ik.

Jovi_Hobbes

Inderdaad, we dachten eraan om dan bijvoorbeeld ook 'officiële' berichten te sturen aan journalisten die al eens een artikel over aseksualiteit hebben geschreven. Misschien verschijnen er op die manier wat kleine berichtjes in diverse media.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Hestia

Als er nou ook nog grote activiteiten georganiseerd worden, kan dat natuurlijk ook groots aangekondigd worden.

Het is misschien ook helemaal niet zo gek om zelf dan eens een grote krant, bijvoorbeeld het NRC ofzo te benaderen. Een groot stuk over AVEN en aseksualiteit in de wetenschapsbijlage van de zaterdagkrant zou natuurlijk mooi zijn!

Jovi_Hobbes

Zeker!
Het grote probleem is: hoe organiseren we iets groots met maar zo weinig actieve leden...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Allemaal een beetje doen! Misschien is het sowieso een idee om eens eerder bij elkaar te komen en het te bespreken. Dat maakt het vast een stuk makkelijker!

Trouwens, dat aseksuele icoontje bij de kijkwijzer lijkt me niet een zo'n gek idee. Ook handig voor ouders dat ze zeker weten dat er geen seksueel getinte scenes in de film zitten. En ook handig voor zij die in deze oversekste samenleving weer eens een film willen kijken zonder met andermans lustgevoelens geconfronteerd te worden. Ik ben helemaal voor!

Hestia

Citaat van: Jovi_Hobbes op juni 20, 2010, 01:21:35 PM
Zeker!
Het grote probleem is: hoe organiseren we iets groots met maar zo weinig actieve leden...

Misschien moeten we massaal uit de kast komen en al onze vrienden meenemen?

Ereinion

Jaaaa!  :klap:

Citaat van: Pinkeltje op juni 22, 2010, 10:54:23 AM
Trouwens, dat aseksuele icoontje bij de kijkwijzer lijkt me niet een zo'n gek idee. Ook handig voor ouders dat ze zeker weten dat er geen seksueel getinte scenes in de film zitten. En ook handig voor zij die in deze oversekste samenleving weer eens een film willen kijken zonder met andermans lustgevoelens geconfronteerd te worden. Ik ben helemaal voor!

:D Het is natuurlijk gewoon het tegenovergestelde van het al bestaande icoontje. Maar het is wel iets om een stunt mee uit te halen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik zie hem nog steeds wel zitten als echte 1-april grap, maar dan hopelijk met medewerking van Kijkwijzer zelf, dan haalt het de publiciteit namelijk wel.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Poedel

Citaat van: Jovi_Hobbes op juni 20, 2010, 01:21:35 PM
Zeker!
Het grote probleem is: hoe organiseren we iets groots met maar zo weinig actieve leden...

Extra veel werk verzetten.

Poedel

Misschien is het een idee om het wat grootser aan te pakken door een evenement te organiseren, (zoals al beschreven'), artikelen en stukken te schrijven voor tijdschriften én naar de televisiezenders te stappen? Het is nogal wat, maar als je consequent van je laat horen op allerlei plaatsen wordt het vanzelf bekender.

Jovi_Hobbes

Eigenlijk zijn er twee 'problemen
1. Om meer mensen te trekken moet je inderdaad zorgen dat het bekend wordt
2. Bekendheid betekent niet dat er ook mensen komen. Er moet wel animo voor zijn. Als er maar 10 mensen bereid zijn om te komen heeft het niet zo veel zin om iets groots te organiseren.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

En als het bekend is en in de media is de kans groot dat er ook media op af komt, waardoor niet iedereens anonimiteit gewaarborgt kan worden, wat ook mensen kan doen besluiten JUIST NIET te komen.

Ereinion

Inderdaad. Dat was wel de reden voor het gemaskerde bal.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.