Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vakaaantie, waar gaan jullie heen??

Gestart door phoebe, juni 16, 2010, 04:04:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lama

Bedankt. Maar ben sowieso van mening dat mensen best eens meer vrijwilligerswerk zouden kunnen doen. Nu ben ik niet van wekelijks vastliggende afspraken, maar zo een week achtereen is wel erg fijn. Als iedereen 7 dagen per jaar zou afgeven voor vrijwilligerswerk zou de wereld er een stuk anders uitzien, denk ik. En ook al is het nu een vakantiebegeleiding, geloof mij, als begeleiding heb je niet echt vakantie hoor! Haha. Je doet wel leuke dingen, maar dat doe je ook als je met ouderen een dagje naar de dierentuin gaat of eens meegaat om ze eens op een terrasje te laten uitwaaien. Dat zijn kleine dingen die je kan doen om andermans leven een stuk leuker te maken.
En in dit geval geef je niet alleen deze jongens een leuke vakantie, maar kunnen de ouders ook even genieten van de rust. Dat klinkt misschien oneerbiedig, maar een kind is al veel werk, laat staan een puberend klein kind die er al groot uitzien en daarom denkt dat hij alles zelf al kan. Want zo´n kind loslaten is nooit echt mogelijk. Want sommigen kunnen niet met geld omgaan, anderen zijn zeer beïnvloedbaar en weer een volgende raakt al in paniek als er geen begeleider meer te zien is. Tsja... dat is toch een hele belasting voor een ouder. Ik was in ieder geval blij dat ik ze na een week weer thuis kon afleveren, dus ik heb diep respect voor de ouders van deze kinderen.
Anyway, als iemand dit werk ook eens wilt doen... ze zoeken nog hard naar vrijwilligers die eens mee willen gaan op een vakantie met verstandelijk beperkte mensen. Zowel kinderen al volwassenen. Heb je interesse, kijk dan eens op www.buitenhof.nl. De vakantie zelf kost je verder niets, behalve je tijd. De accommodatie, het eten en drinken en de reis zelf wordt allemaal voor je vergoed. Ideaal dus! Zo, dat was wel weer even genoeg reclame, haha!

Sismo

Ik ken het, veel van onze mensen gaan met deze organisatie op reis. Soms zelfs naar Mexico of Thailand..... :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Lama

He, hadden ze me niet daarheen kunnen sturen zeg! Had ik ook wat meer vakantie gehad, haha! Ach jaaaah, volgend jaar beter!

Sismo

Nou...ik denk dat het daar alleen maar dubbel zo zwaar is......
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ja en nee, wel ervaring met zulke reizen, maar niet zo ver weg. Kreta en Kos zijn de verste bestemmingen geweest geloof ik.  ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Lama

Tsja, als daar wat gebeurt... heb nu ook een keer op de eerste hulp gezeten. En dan zit je natuurlijk met de taal. Maar goed, lijkt me wel fantastisch om een keer te doen. Zolang het maar geen twee weken is, haha

Ienepien

Ik blijf maar weer eens thuis..................... :-[

Sismo

Maar jij woont dan weer waar ik vakantie zou willen vieren! :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Lama

Ha, heb je eigenlijk dus het hele jaar vakantie, hihi!

petra1963

Ik ga hopelijk nog een weekje naar Italië.. En later in de herfst nog naar franstalig Zwitserland..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Leuke vooruitzichten. Hopelijk gaat Italie door.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Shopverslaafde

Ik ben 3dage naar Disneyland Paris geweest
Shopverslaafde x

Ereinion

Mijn vriend zal jaloers op je zijn.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Shopverslaafde

Shopverslaafde x