Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

freut

Gestart door littlefanny, april 06, 2006, 09:08:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik denk dat ook de slechte eigenschappen van je partner (die dan overeenkomen met slechte eigenschappen van je vader of moeder) vertrouwd overkomen. Je hebt geleerd dat het zo "hoort" en zoekt dus iemand die ook zo is.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Kan allebei.
Misschien denken veel mensen dat de slechte eigenschappen er nu eenmaal bijhoren... En dan kun je misschien iemand als partner hebben met slechte eigenschappen waar je al mee om hebt leren gaan. ( ::) Klinkt echt niet logisch.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Jawel, klinkt heel logisch. Ik denk zelfs dat het in sommige gevallen zo ver gaat dat je die slechte eigenschappen bijna als goede eigenschappen ziet omdat je er zo goed mee kan omgaan omdat dit je aangeleerd is.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Citaat van: Ereinion op februari 11, 2008, 02:41:26 PM
Kan allebei.
Misschien denken veel mensen dat de slechte eigenschappen er nu eenmaal bijhoren... En dan kun je misschien iemand als partner hebben met slechte eigenschappen waar je al mee om hebt leren gaan. ( ::) Klinkt echt niet logisch.)

Ik denk dat het vaak wel zo werkt omdat je geleerd hebt om er mee om te gaan. En inderdaad, soms misschien niet eens meer merkt dat het slechte eigenschappen zijn..De 'psycho'l ogica werkt anders dan de rationele logica..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

bebe

Citaat van: peter1963 op februari 06, 2008, 04:37:21 PM
Ik heb nooit een kinderwens gehad. Maar vraag me inmiddels wel eens af wie er bij mij op bezoek komt wanneer ik oud ben.. :-\ Dat is misschien ook ( een beetje) egoïstisch, maar dat gaat toch wel door mij heen..

bij mij precies zo Peter, is volgens mij niet egoistisch te noemen,maar gewoon realistisch zijn en nadenken over de toekomst,ik vraag mij dat ook geregeld af........
misschien kunnen we samen af en toe een bakkie doen,later als we samen oud zijn,hihi

Ereinion

Misschien is dat wel helemaal veranderd als wij oud zijn. Er zijn meer mensen die geen kinderen hebben en ik denk dat de ouderen ook steeds meer voor zichzelf op komen. En dit forum zal dan nog steeds bestaan, met als subforum 'Het bejaardentehuis'.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

er komen meer en meer alleenstaanden in nederland,dus tegen die tijd krijgen we van die ouderen woongroepen,haha
en inderdaad hier op het forum een subject "bejaardentehuis"hahaha

Zonnekind

Met een mega groot lettertype zodat we het toch nog allemaal kunnen lezen :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Wat zegt Freud over bejaarden? (om toch maar op het topic te blijven)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Niets, voor zover ik weet. Want dat waren toen mensen uit het victoriaanse tijdperk. Dus die hadden ( vonden ze en vond iedereen) per definitie geen reden om een psychiater te bezoeken. Want ze waren toch niet gek ? En ze hadden per definitie geen zin in sex ( ze waren victoriaans en ze waren bejaard) . Bejaarden doen toch helemaal niet aan sex ? Dus voor zover ik weet heeft Freud niets over ze geschreven.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

Citaat van: peter1963 op februari 13, 2008, 04:13:21 PM
Niets, voor zover ik weet. Want dat waren toen mensen uit het victoriaanse tijdperk. Dus die hadden ( vonden ze en vond iedereen) per definitie geen reden om een psychiater te bezoeken. Want ze waren toch niet gek ? En ze hadden per definitie geen zin in sex ( ze waren victoriaans en ze waren bejaard) . Bejaarden doen toch helemaal niet aan sex ? Dus voor zover ik weet heeft Freud niets over ze geschreven.. ;D
De boel heeft laatst nog half op stelten gestaan met uitroepen van afschuw tengevolge van een artikel waar in stond dat bejaarden meer seks hebben dan we denken (vooral de daarna vertelde anekdotes/verzinsels leidden tot de uitroepen) :P
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Sam

zet dat de boel op stelten? tss
Maar ja, veel mensen realiseren zich dat inderdaad niet. Wanneer zie je ooit twee ouderen zoenen? Zelfs in films kan er bij oude stelletjes geen goede zoen van af. (Dus he tligt niet alleen aan het feit dat ouderen anders zijn opgevoed, het publiek wil het gewoon niet zien)

Rhapsody

#89
Ik heb dit artikel naar mijn filosofie lerares gestuurd, die enorm aanhanger is van Freud. Jammer genoeg..
Hopelijk leest ze het wel en misschien heeft het effect op haar denkwijze. :)

In de klas vertelde zo ons ook dat iedereen geïnteresseerd is in seks, zulke opmerkingen fokken mij enorm op. Alsof ik me al niet buitengewoon genoeg voel.



Nog iets over dat 'op je papa of mama vallen' gedoe. Ik denk dat bijvoorbeeld een vrouw op een man valt met eigenschappen van haar vader om dat ze aan haar vader gewent is, zijn manieren van doen, zijn hobby's, gevoel voor humor etc. Je bent gewoon gewent aan mensen om je heen, het gedrag van mensen die een belangrijke invloed op je leven hebben. Verandering is meestal niet erg populair. Het klinkt wat raar maar ik denk dat het zo is. Uiteindelijk komt ze erachter dat een man met andere eigenschappen ook heel interessant kant zijn. Gevoel voor humor vinden enorm veel mensen erg belangrijk. Recentelijk is het aangetoond dat gevoel voor humor je wordt aangeleerd door dus je ouders, of een broer of zus, je wordt er niet mee geboren. Mocht bijvoorbeeld die ene vrouw een vriend krijgen met een ander gevoel voor humor, dan kan ze dat gevoel voor humor na een tijd gaan waarderen en kan haar gevoel voor humor dus veranderen... Hm, ik zit ook wat hardop te denken, ik weet eigenlijk niet waar ik hiermee naar toe wil gaan, maar ik wou het graag even kwijt. ;)