Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Soap of regeringscrisis ?

Gestart door petra1963, december 19, 2008, 07:42:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Met verbijstering zit ik weer eens de puinhoop te volgen die de federale Belgische politici van de regerig Leterme maken van het landsbestuur. Als ik goed reken, is Leterme nu inmiddels voor de vierde keer naar de Koning om zijn aftreden ( en inmiddels dat van de hele regering) te melden. Hebben die lui niets beters te doen  dan zo'n puinhoop maken ? Is er geen kredietcrisis, met grote economische gevolgen ? Is al heel lang de koopkracht van de gemiddelde Vlaming of Waal niet in gevaar ? Rijzen de prijzen niet de pan uit ? In stille verbijstering zie ik het op de tv en in de krant.
En eigenlijk vraag ik mij af: waarom stemmen Vlamingen en Walen eigenlijk nog op die minkukels ? Kan iemand mij dat uitleggen ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Gabrielle

Ik volg het eigenlijk niet meer  :-[  Ik hoorde zonet dat er extra nieuwsuitzendingen konden komen, dus veronderstelde ik dat er weer wat aan de hand was. Ik lig er niet wakker van.

myra

Ik denk dat de meeste mensen hier idd zoiets hebben van couldn't care less. Politiek is gewoon genant geworden...

Ik heb allezins nooit op Leterme of CD&V gestemd.

Jovi_Hobbes

Het doet me allemaal een beetje denken aan al het gedoe dat we in Nederland hebben gehad met dee eerste kabinetten Balkenende en dan met name het gedoe in de LPF. Ik vond het toen ook heerlijk om te kunnen zeggen dat ik niet verantwoordelijk was voor die regering was en sloot me ook het liefst af van al die publiciteit er omheen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, het doet mij ook aan dat LPF gedoe denken. En dat dat Kabinet na 89 dagen viel, het kortste Kabinet na de 2e wereldoorlog. Dat ook nog eens viel op de avond van de dag waarop Prins Claus begraven werd. Alsof de Koningin toen niet iets anders aan haar hoofd had. En ik heb begrepen dat 2/3 van de Nederlandse bevolking toen blij was dat het Kabinet viel. Kun je nagaan.. Daar moeten ze toen in Den Haag toch echt wel hun best voor hebben gedaan..  :-\

Er is zoveel wat ik niet begrijp.. Zowel Leterme aan de Vlaamse kant als 'Madame Non' aan de Waalse kant hebben de 'etnische kaart' gespeeld, en zo de communautaire spanningen geëxploiteerd voor hun eigen gewin. Alsof er niets beters en niets belangrijkers op de politieke agenda staat.. en stond.

En met een totaal gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel hebben de landelijke, federale, politici in België er vervolgens een nog grotere puinhoop van gemaakt dan het al was. Het was bijv al lang bekend dat Leterme in Wallonië niet vetrouwd werd. Terecht of ten onrechte, dat weet ik niet. Maar  in de politiek is zoiets een relevant en zwaarwegend feit op zich. En zo iemand zou dan op zo'n ingewikkeld, pijnlijk en brisant dossier vergaande staatshervormingen moeten doorvoeren ? Waar de Walen toch al niet voor zijn ? Mag ik even lachen ?  :-\

Nou ja, etc...etc.. Het heeft inderdaad een hoog LPF gehalte..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Austen

Lol! Peter, ben jij geen Nederlander? Ik als Vlaamse begrijp die hele soap al lang niet meer  ::) Gewoon negeren, dat lost zichzelf wel op, net zoals BHV  ::) ;D

Gabrielle

Ik dacht niet dat BHV intussen is opgelost, het is alleen misschien wat naar de achtergrond verschoven en waarschijnlijk terecht. Maar als het verder weer wat beter draait, komt dat vanzelf wel weer opduiken, vrees ik. Als je grote problemen oplost, gaan de kleine problemen altijd in omvang toenemen. Dat zal wel een beetje in de aard van de mensen liggen zeker?

Austen

Citaat van: Gabrielle op januari 19, 2009, 09:53:21 AM
Ik dacht niet dat BHV intussen is opgelost, het is alleen misschien wat naar de achtergrond verschoven en waarschijnlijk terecht.

Idd  ;) BHV is nog lang niet gesplitst, maar ff in de koelkast gestoken. Typisch...

Zonnekind

Door heel die regeringscrisis komen er nog meer stemmen om Vlaanderen en Wallonië te splitsen. Ik zie aan verschillende verkeerslichten stickers kleven met: Vlaanderen onafhankelijk!
Ik denk dat de meeste Belgen het allemaal niet meer weten en tilt slagen...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.