Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bekrompen reacties voor gevorderden.

Gestart door theruudstar, februari 28, 2006, 05:47:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Die gedachtegang waarbij seks zo belangrijk is kan ik inderdaad ook niet volgen. Dat staat zo ver van mij af dat ik het heel moeilijk kan begrijpen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

Citaat van: keltickitten op augustus 04, 2011, 01:22:05 PM
Eén die ik altijd om in te kaderen vind, als je een man NEE zegt, terwijl hij zoveel moeite doet om je in bed te praten:

"Je, hebt een probleem en ik kan het oplossen. Eens je mij hebt gehad, zal je anders piepen!"

Sorry, hier ben ik een 1 keer ingetrapt, omdat ik die kerel wel zag zitten en alle macho ego's ten spijt: ze mogen misschien het ultieme seksspeeltje zijn voor sexuele vrouwen, maar in mijn geval eindigt zoiets in wederzijdse ergernis.


Kan ik me helemaal in vinden... Heb zo vaak met hand en tand uitgelegd aan mannen dat ik aseksueel ben, en dikwijls viel ik zowat achterover van de reacties ...

- 'Seks is toch zo natuurlijk als eten en drinken' (ook zo vaak gehoord)
-'Seks is de basisenergie die een mens voortdrijft'
-'Oh, we lossen dat probleempje wel op'
-'Maar ik mag toch wel je borsten strelen he'....


Ik had ook vaak het gevoel dat veel seksuele mannen het idd een belediging van hun ego vinden als vrouwen nee zeggen...Heb ook een paar keer op een datingssite erg agressieve reacties gekregen...



FlowerPower

Ik schrijf me soms in op een datingsite, op hoop van zegen....
Maar meestal verwijder ik dat profiel diezelfde dag nog, omdat als ik dan eens contact heb met een man dan is seks het 1ste waarover die persoon begint.
Jammer, maar dan heeft hij zijn kans al verkeken bij mij.

Ciara

Ik wordt momenteel een beetje moe van deze opmerking als het onderwerp over realties, seks en single zijn gaat.

- "ja, maar jij hebt het makkelijk..."
- "Je weet niet wat je mist... "

En inderdaad het bekende: "Mocht je het toch eens willen proberen...!"

Zucht!

FlowerPower

Citaat van: Ciara op augustus 23, 2011, 06:45:33 PM
"Mocht je het toch eens willen proberen...!"

dan is het zeker niet met jou!!

Dat zou ik dan zeggen :D

Ik heb het gisteren proberen uit te leggen aan een vriend, maar kreeg het niet echt over mijn lippen. Het ging dus over het feit dat ik geen relatie heb, en dat er velen zijn die vragen hoe dat komt, en als ik dan zeg dat ik daar geen zin ik heb kijken ze raar. Die vriend maakte daar geen probleem van en zei ook dat ik nog alle tijd heb, maar ik wilde hem eigenlijk vertellen dat dat komt omdat ik aseksueel ben, maar kreeg het niet gezegd  :(

Ciara

Citaat van: FlowerPower op augustus 23, 2011, 09:57:45 PM
Citaat van: Ciara op augustus 23, 2011, 06:45:33 PM
"Mocht je het toch eens willen proberen...!"

dan is het zeker niet met jou!!

Dat zou ik dan zeggen :D


Dat is dus weer een van de laatste dingen die ik zou zeggen, het laatste wat ik wil is die personen onnodig kwetsen. Het is grotendeels ook wel goed bedoeld, zo'n opmerking, ze snappen het gewoon echt niet. Maar goed, soms heb ik daar gewoon geen boodschap en en heb ik zoiets van, Will you just S.T.F.U? Maar om dat nou te zeggen vind ik ook weer zo lullig  ;)

Dutchamoeba

Daar zit wel wat in, ja.

Het vreemdste commentaar ooit was dat het egoistisch zou zijn om aseksueel te zijn, omdat je mannen die wel seks met jou zouden willen hebben de kans ontneemt om d.m.v. seks met jou klaar te komen, en dat was dan toch wel erg zielig voor die mannen. Dan zou ik zeggen: mijn gevoelens zijn ook belangrijk en niets houdt die mannen toch tegen om een ander te zoeken? (Er werd gedacht dat alleen vrouwen aseksueel zijn...)

SGH

Mijn favoriete reaktie was  op een dating site waar ik uitlegde dat ik net had ondekt dat aseksualiteit bestaat, wat het is en dat ik me realiseer dat ik het ben. Zijn reaktie:
"Je moet niet zo onzeker zijn, je bent vast heel aantrekkelijk. Maar je moet je wel wat beter verkopen op een dating site. Zo gaat het niet lukken"
Hij dacht dus (ondanks mijn uitleg) dat "aseksueel" betekent "Niemand voelt zich tot mij aangetrokken" ipv "Ik voel mij tot niemand aangetrokken".

Dutchamoeba

Dat is heel herkenbaar. Men denkt al snel dat je onzeker bent. Alsof seks is voorbehouden aan mensen met veel zelfvertrouwen...

FlowerPower

Citaat van: SGH op augustus 24, 2011, 05:19:51 PM
Maar je moet je wel wat beter verkopen op een dating site. Zo gaat het niet lukken"

:schater:

Wat een reactie, vind deze wel grappig :D, Jezelf verkopen  :schater:  We zijn aseksueel, geen prostituees  :schater:

Dutchamoeba

Dat vind ik ook, ja. Alleen gaat het er op datingsites vaak wel om om jezelf te verkopen. Het is net als solliciteren; je moet je meest positieve kanten benadrukken wil je gekozen worden...

FlowerPower

Een conversatie tussen mij en iemand anders nadat ik hem gisteren verteld had dat ik aseksueel ben.

Hij: da had ik nie in u gezien gij aseksueel
Ik: wrm ni? da ziet ge ni aan iemand zenne
Hij: nee, ma bedoel gij zijt toch een knap ding waar veel mensen voor zouden vallen
Ik: da wilt nix zeggen he, tis ni da alleen lelijke mensen zo zijn
Hij: da weet ik, heb ge da allang als ik vragen mag     (Net alsof dat een ziekte is  :schater:)

En toen ging het ineens over iets anders...

Voor de Nederlanders onder ons: sorry als jullie dit niet goed begrijpen. Dit is Vlaams  :) Diegene die een vertaling wensen, laat maar weten :D

Fricai

Ik herken het zelfs als typisch 'typ-vlaams' xD

Waar mensen 'op vallen' hangt ook echt af van de oriëntatie van die personen...  not ::) Lijkt me overigens lastig lopen met al die mensen op de grond.

Jovi_Hobbes

Het is goed te volgen hoor Flower.
Tja, wat moet je daar nou mee. Het is inderdaad een van de grote vooroordelen: mensen die aseksueel zijn, zijn gewoon te lelijk om een partner te vinden  ::) Mensen die dat roepen moeten toch eens naar een bijeenkomst komen. Die grote groep in Blijdorp vorig jaar was even divers als elke andere willekeurige groep.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Best herkenbaar, die reactie. Wel een mooi compliment toch? En dat het gesprek over iets anders ging, is misschien wel een teken dat hij het prima vond en het wel accepteerde.

In ieder geval: super dat je het hebt verteld!  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.