Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Demonstratie in deventer

Gestart door Fricai, september 05, 2013, 01:51:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Okee, ik heb het maar half meegekregen allemaal, maar ik zag net een stukje op NL nieuws over demonstraties in Deventer 'tegen pedofielen'. Blijkbaar was er iemand die er woonde of ging wonen of zo, whatever. Er werden ook wat beelden getoond van mensen van die pedofielenvereniging die enge uitspraken maakten, en vooral beelden van demonstratie en willekeurige mensen daar die hun 'mening' gaven.

Die 'meningen' waren vooral verschillende manieren om pedofielen (en niet mensen die iets hadden misdaan of veroordeeld waren of whatever, gewoon pedofielen) te vermoorden, echt... Kop eraf, van een flat gooien, neerschieten, "leuter eraf schijden en in zijn eigen mond stoppen".
Geen genuanceerd woord over gehoord (ook niet vanuit het nieuws zelf), alleen maar pure haat.


Jeej. Zelfs hier, ik denk dat het nergens veel beter is dan hier qua toleratie etc, maar toch dit soort dingen, de tering... Ik wil er eigenlijk niet mee in één land wonen. Ik verhuis wel naar een onbewoond eiland. Of ik laat me invriezen voor een paar eeuwen tot mensen er normaal over kunnen praten. Hoewel, laat me eigenlijk dan maar lekker in het ijs zitten, tegen die tijd hebben ze wel weer wat anders om gestoord over te doen. Bleh.

:banghead:

Himawari

Nou moet ik eerlijk zeggen dat als ik wist dat er een handelende pedofiel bij mijn neefjes of nichtjes of mijn toekomstige kinderen in de buurt zou komen wonen, ik ook niet blij zou zijn.

Susan

Er is natuurlijk een verschil tussen pedofielen en pedoseksuelen. Inderdaad het praktiserende deel ervan.

Ik ben het met Fricai eens dat die ongenuanceerde haat erg frustrerend is.
Het is jamme dat ik de situatie verder ook niet zo goed weet. Ik hoorde wel de uitspraak van de burgemeester die erg goed was. Hij benadrukte dat iedereen welkom is. Dat het alleen bepaalde daden zijn die niet getolereerd worden.

Verder ben ik het niet eens met pedoseksualiteit als het gaat om jonge kinderen (onder de 16). Ik deel de maatschappelijk breed gedragen opvatting: van kinderen blijf je af.
Ik wijk dan weer net iets af met dat ik vind dat pedofielen ook mensen zijn en het dus waardig een leven in vrijheid te leven.
Anders kunnen we uberhaupt wel alle mannen gaan opsluiten. Want stel je nu eens voor dat er één een meisje gaat verkrachten?
Dat zou betekenen dat we alleen nog aseksuele mannen op straat hebben mogen lopen. De rest zou te gevaarlijk zijn.

NewacE

Hihi. Alleen asexuele mannen op straat maakt het lekker overzichtelijk. Ik ben voor!! :cheerleader:

Maar alle gekheid op een stokje, een beetje genuanceerder zou geen kwaad kunnen inderdaad.
Nederland(ers) zijn niet zo openminded als ze denken te te zijn. Het valt me steeds vaker op en het gaat me steeds meer tegenstaan.
Ik ben eigenlijk al een hele tijd op zoek naar een onbewoond eiland.
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

AceVentura

k ben het helemaal met Fricai eens. Zodra er kinderen aan te pas komen is een normale discussie helaas niet mogelijk.

Een collega van mij zei laatst ook al: Je moet man alleen bijna uitkijken als je langs kinderen moet lopen, al is het omdat je looproute langs een speelplaats gaat, 1 verkeerde beweging en je bent verdacht tegenwoordig ....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

CiteerNou moet ik eerlijk zeggen dat als ik wist dat er een handelende pedofiel bij mijn neefjes of nichtjes of mijn toekomstige kinderen in de buurt zou komen wonen, ik ook niet blij zou zijn.

Is dit specifiek over de situatie daar? (Ik weet namelijk niet wat er precies loos is, dus een oprechte vraag). Het lijkt me dat niemand hier blij mee zou zijn, natuurlijk.

CiteerHet is jamme dat ik de situatie verder ook niet zo goed weet. Ik hoorde wel de uitspraak van de burgemeester die erg goed was. Hij benadrukte dat iedereen welkom is. Dat het alleen bepaalde daden zijn die niet getolereerd worden.

Dat is wel prima en helder ja. :)

CiteerIk wijk dan weer net iets af met dat ik vind dat pedofielen ook mensen zijn en het dus waardig een leven in vrijheid te leven.
Anders kunnen we uberhaupt wel alle mannen gaan opsluiten. Want stel je nu eens voor dat er één een meisje gaat verkrachten?
Dat zou betekenen dat we alleen nog aseksuele mannen op straat hebben mogen lopen. De rest zou te gevaarlijk zijn.

Exact. Mensen worden ook maar zo geboren (of whatever, ze zijn zo iig...). Zolang ze snappen dat hun 'behoefte' niet kan en er niet aan toe geven is er niks aan de hand en hebben die idioten van tv geen recht om ze te vermoorden of zo te bedreigen.

NewacE, ls je een eiland vindt en het is groot genoeg, mag ik dan meebetalen en een deel hebben? Dan kom ik ook een keertje op de thee. =] Of kom ik kokosnoten ruilen tegen bessen. xD

Himawari

Fricai, nee, ik reageerde op jouw post.
Er is wel een verschil tussen logisch accepteren en gevoelsmatig accepteren. Logischerwijs kan ik zonder moeite accepteren dat sommige mensen op kinderen vallen en dat in veel (vroegere) culturen dit zelfs normaal was en dat de overgrote meerderheid van de pedoseksuelen zich waarschijnlijk prima in kunnen houden. Gevoelsmatig is het idee dat de kans bestaat dat iemand met die gevoelens die in handelingen om gaat zetten en dan nog mogelijkerwijs met mijn kinderen ook te groot om het logische idee te laten overheersen.
Het is natuurlijk belachelijk, want de kans dat er een vliegtuig op mijn huis valt is waarschijnlijk even groot, maar toch voelt dat minder reeel aan en dus minder urgent.

Fricai

Heb je de desbetreffende uitzending wel gezien trouwens? Hetgeen je aangeeft is niet iets dat ik wilde bekritiseren, het lijkt me normaal om er enigszins angstig van te worden. I mean, zolang je niet op straat gaat staan schreeuwen dat alle pedofielen dood moeten...

NewacE


Citeer
NewacE, ls je een eiland vindt en het is groot genoeg, mag ik dan meebetalen en een deel hebben? Dan kom ik ook een keertje op de thee. =] Of kom ik kokosnoten ruilen tegen bessen. xD

Je bent van harte welkom hoor!
Normaal zou ik zeggen: "hoe meer zielen, hoe meer vreugd." Maar in dit geval defeats dat de purpose een beetje  :schater:
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Himawari

Fricai, nee. Zoals ik al zei, ik reageerde puur op jouw post en heb verder geen idee waar het over gaat.

Lama

Tsja, 1 op de 4 kinderen wordt in zijn leven mishandelt/ misbruikt. Als je dan ziet wat voor een effect dat op jouw kind heeft...

Ik heb eens gewerkt met een kindje dat seksueel misbruikt werd. In dit geval door andere kinderen (die het waarschijnlijk weer van een oom hadden geleerd). Dit kindje zelf begon letterlijk van zich af te schoppen en te slaan, begon te poepen en te plassen op openbare plekken waar iedereen het kon zien, begon haar broekje omlaag te doen als ze aandacht wilde etc. En dat kindje was 4. En dan vraag je je af wat er met zo´n kindje gaat gebeuren als het 10 is. Want de kans dat ze weer misbruikt wordt is op deze manier natuurlijk heel groot. En als je je dan bedenkt dat zij dit van klasgenootjes heeft geleerd, waar hebben die het dan weer vandaan? Als ik zou weten welke man of vrouw deze kettingreactie is gestart... wie weet zou ik dan ook wel zoiets zeggen. Dit zijn een hele boel kinderen die een heleboel last krijgen door 1 iemands behoefte om een kind te misbruiken. En ja, in dat geval was dat was een volwassene omdat het hele spel dat eromheen gespeeld werd ontzettend geraffineerd was.

Ik ben er helemaal voor om pedofielen met naam te noemen. Niet omdat ik hen een naar leven gun, maar omdat op die manier de hele omgeving deze persoon kan helpen zijn behoeftes binnen te houden. Helaas zal het in de huidige samenleving betekenen dat deze persoon waarschijnlijk beter opgesloten kan zitten dan vrij rond te lopen waar iedereen van zijn behoeftes/ geaardheid afweet. Maar als ze dit zouden doen voor roken weet ik zeker dat niemand meer zou roken omdat er altijd iemand in de buurt is om de sigaret uit de hand te trekken. En dat zou precies de beste manier zijn om onze kinderen te beschermen. Door te weten voor wie we ze moeten beschermen zonder die persoon te veroordelen voor zijn gevoelens.  Zo kunnen de kinderen fijn opgroeien en de volwassenen gerust hun leven leiden. Do I make sense?

Fricai

Als mensen het wisten en er normaal over deden en niet moordlustig werden als iemand niks misdaan had, zou zoiets misschien kunnen werken. Maar dat is wel ver, ver in de toekomst (als het al ooit kan). Op dit moment moet je de privacy van die mensen echt beschermen omdat ze gewoon gevaar lopen anders. En ik geloof best dat het dan vaker 'mis gaat', maarja... Vicieuze cirkel? :P

AceVentura

Citaat van: Lama op september 10, 2013, 10:45:26 AM
Ik ben er helemaal voor om pedofielen met naam te noemen. Niet omdat ik hen een naar leven gun, maar omdat op die manier de hele omgeving deze persoon kan helpen zijn behoeftes binnen te houden.
Ik heb laatst een cursus gehad van een Amerikaan en die liet enkele van dergelijke site zien. Ik heb er geen andere woorden voor dan bizar en belachelijk. Er stonden foto's, namen, complete adressen, en natuurlijk alles doorzoekbaar en netjes op een landkaart gepresenteerd.
Ook deze mensen hebben recht op privacy, en als ze de fout in zijn gegaan en hun straf uit hebben gezeten dienen ze ook weer net zo behandeld te worden als ieder ander. Een moordenaar komt toch ook net op zo'n site terecht ? Die zou ook wel eens in herhaling kunnen vallen, dan wil je er toch ook niet naast wonen ?
In sommige culturen zal aseksualiteit ook een doodzonde zijn, moeten hun alle aseksuelen dan ook maar op een soortgelijke manier in kaart gebracht worden ?

Even voor de zekerheid: Uiteraard keur ik het gedrag van misbruikende mensen niet goed, maar laten we er wel een beetje reëel mee om gaan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler