Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit en aanverwante zaken

Gestart door Jovi_Hobbes, september 14, 2009, 01:30:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Misschien een heel domme vraag hoor (al zeggen ze vaak dat die niet bestaan), maar euuh ....
Citeer
Een andere betekenis voor monoseksualiteit, ook wel autoseksualiteit of egoseksualiteit genoemd, is het verkiezen van masturbatie of het hebben van seks met zichzelf.
Je leest het wel vaker, maar hoe kan je in hemelsnaam seks met jezelf hebben ?!?  :-\
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik denk dat masturbatie en seks hebben met jezelf hetzelfde is. Maar ik ben benieuwd of iemand een ander antwoord heeft.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar waarom noemen ze het dan apart ? Zo komt het over alsof het echt iets anders is ... al kan ik me er tot nu toe weinig bij voorstellen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Euh...ik zou het eigenlijk ook niet weten. Misschien moet je daarvoor een slangenmens zijn  ???
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Wat denken jullie van hulpmiddelen als een opblaaspop? ;D

AceVentura

Een opblaaspop zou ik niet direct omschrijven als "met jezelf"  ;) Maar misschien moeten we inderdaad wel in de richting van hulpstukken denken ....  :D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Maar is het dan niet nog steeds masturbatie?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Masturbatie is het direct stimuleren door middel van je vingers of vibo...................
nu weet ik het niet meer...........zijn ook hulpstukken. :-\
Maar met een opblaaspop 'doe je het' met iets anders dan een persoon.........agggggggggggggggg, moeilijk........... :banghead:

AceVentura

Gelukkig is de vraag niet zo simpel als dat ik in het begin dacht dat hij was :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Volgens betekent het gewoon exact hetzelfde.

Mannetje

Hoera voor alle vrouwelijke leden van AVEN. Over een tijdje hoeven jullie hier niet meer te komen en wordt het hier een echte mannen aangelegenheid. Jullie kunnen allemaal seksueel worden en zullen de tijd die je normaal aan AVEN besteed, waarschijnlijk aan seks besteden!
Helaas voor de mannen, die blijven huilend achter!

www.zininseks.nl is een site van het Academisch Medisch Centrum.
Hierop is te lezen dat HSDD inmiddels is erkend.

Op de vraag: "Zin in seks heb je wel of niet, je wordt ermee geboren" krijg je als antwoord "Niet waar: Zin in seks kun je krijgen". Kan ik hieruit dus concluderen dat aseksualiteit één grote onzin is volgens het AMC?

Over die medicatie: die werkt inderdaad. Je moet het alleen willen. Lees hier de ervaring van Zonnekind: http://asexuality.org/du/index.php?topic=1215.165

Ienepien

Bijzonder interessante site, Mannetje. :klap:

Ereinion

Tja, wat moet ik hier nou van denken. Er staat best nuttige informatie op en toch vind ik sommige dingen te kort door de bocht en voorbijgaan aan ons.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

NL

Bij "colofon" kun je lezen dat de site financieel mogelijk gemaakt is door Boeringer Ingelheim. Da's een farmaceutisch bedrijf dat een medicijn tegen HSDD op de markt brengt.

Twee aardige artikelen daarover in Trouw:

http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article3125850.ece/Een_pilletje_voor_zin_in_seks.html
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2826042.ece/Farmaceut_vindt_verminderde_zin_in_seks_een_pil_waard_.html

Ereinion

Dat relativeert het weer.  :klap:

Ik denk dat zo'n middel een oplossing kan zijn, maar het moet niet zo zijn dat de aseksueel meteen een pilletje krijgt toegeschoven als er een probleem blijkt te zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.