Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wanhopig

Gestart door Geoffrey, juni 09, 2009, 06:12:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geoffrey

Ik wil zelf heel graag eens werk maken van een relatie op vriendschappelijke basis met een ander aseksueel iemand. Maar ik ben een klein beetje wanhopig aan het worden dat ik niemand ga vinden.

Misschien wil ik het wel allemaal veel te snel en moet ik het allemaal meer tijd gunnen... maar langs de andere kant, er zijn zoveel factoren die een rol spelen dat ik soms wel eens denk, ik ga nooit iemand vinden (en dan mag je nog iemand vinden, het moet nog altijd klikken).

Ik hoor dat 1% van de bevolking aseksueel is, wat toch behoorlijk wat is... maar langs de andere kant is dit forum dan weer niet echt zo populair, en ik zou denken dat mensen die zich vragen gaan stellen bij hun gebrek aan seksuele verlangens toch eens op het Internet op zoek zouden gaan en hier terecht zouden komen.

Of misscihen pak ik het wel helemaal verkeerd aan en moet ik op een andere manier contacten zoeken.

Vandaar mijn vraag: hoe zijn mensen die hier posten met een vriendschaps- of liefdesrelatie met een ander aseksueel iemand nu eigenlijk met elkaar in contact gekomen?

:)

Jovi_Hobbes

Ik ben zelf single en kan je vraag dus helaas niet beantwoorden Geoffrey.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

leentje

#2
ik had een relatie met een sexueel iemand, maar dit lukte niet voor mij,...

ik zou ook graag iemand leren kennen die asexueel is,...

is single blijven een oplossing, ik heb geen zin om heel mijn leven alleen te blijven omdat ik asexueel ben
ik heb ook behoefte aan wat vriendschap, tederheid wat romantiek gewoon gezellig samen zijn....

pinky

Even een vraag aan de administratoren... we dwalen al in 5 postjes af van de vraag van Geoffrey.

Dus @ Geoffrey; Er zijn weinigen hier met een aseksuele relatie. We hebben wel een agora gedeelte waar je oproepjes kan plaatsen, maar we zijn er achter dat het in ene groot aantal gevallen niet het resultaat heeft dat men hoopt. Ik persoonlijk denk dat het komt doordat niet alle mensen ervoor uit durven komen dat ze aseksueel zijn en dat mensen dit op het forum toch wel open en bloot kunnen lezen. Daarbij is direct je mailadres geven ook een brug te ver.

Ik heb (samen met Mannetje) contact opgenomen met het Amerikaanse aseksuele datingsite. We zijn nu aan het kijken of we daar ook een Nederlandse versie van kunnen krijgen, zodat Nederlandse seksuelen daar hun berichtje kunnen plaatsen en geinteresseerden prive en anoniem een berichtje terug kunnen sturen om zo elkaar beter te leren kennen. Wie weet werkt dat. Wanneer de site opent, zal het natuurlijk als eerste hier op het forum terecht komen.

Oh ja, helemaal vergeten... welkom!  :cake:

sutoroberi_sheku

op één persoon na, heb ik ook niemand in mijn omgeving die aseksueel is. Helaas is hij iemand met wie je niet makkelijk
een vriendschap aan gaat. er zijn best veel aseksuelen inderdaad, wanneer die 1% klopt, maar er ook nog eentje vinden met wie het klikt
en die dezelfde interesses heeft, is nog heel wat lastiger.
ik heb gelukkig vrienden, mannelijk en vrouwelijk, die weten dat ik aseksueel ben. er wordt nauwelijks over gepraat, en iedereen accepteert het.
Is er verder niemand in je omgeving die je hiermee kan vertrouwen?

Ereinion

Citaat van: Pinkeltje op juli 15, 2009, 01:21:42 PM
Even een vraag aan de administratoren... we dwalen al in 5 postjes af van de vraag van Geoffrey.

Ik heb gesplitst!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

annilie

Ik ken het gevoel. Het staat ook niet op iemands gezicht te lezen of hij of zij aseksueel is en dus in aanmerking komt. Daarom lijkt me deze manier van contact zoeken zeker niet slecht. Misschien heb je tegen nu al iemand gevonden?

FlowerPower

Hallo Geoffrey,

Vertel eens wat meer over jezelf. Hoe oud ben je? Vanwaar ben je? Wat zijn je hobby's? Dat zijn allemaal dingen die je kans mss kunnen vergroten.

Ik heb momenteel wel met 1 iemand contact via chat, maar echt iemand uit mijn omgeving ken ik niet. Ik heb wel vermoedens over iemand, maar we spreken er nooit over omdat ik hem niet zo goed ken. En het op de man af vragen doe ik ook liever niet.

Of ik een relatie wil weet ik niet zo goed. Ben wel gelukkig als vrijgezel, maar weet niet of ik opensta voor een relatie. Denk dat ik dat pas echt kan beslissen als er iemand mijn pad kruist.

Hopelijk heb je hier wat aan  :cake: