Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

teleurgesteld in vrienden?

Gestart door myra, november 25, 2005, 08:06:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Numansdorper

Ik heb met een beste vriendin, een oud collega, al een tijdje de afspraak staan om samen wat te gaan eten. We hebben de afgelopen 3 jaar veel meegemaakt en zijn sindsdien de beste vrienden geworden. Ik werk sinds een jaar op een andere afdeling, zij ook. We hadden voor mijn vakantie samen afgesproken om samen te gaan eten. Met een paar andere collega's. Ze had een collega uitgenodigd van P&O, de afdeling waar we eerst werkten. Nu heeft die persoon een heleboel andere P&O collega's uitgenodigd. Die hebben aangegeven niet met mij en een ander persoon te willen eten, omdat we toen een verleden hadden. Dus nu gaat mijn beste vriendin eten met hen, ik mag dus niet mee. Ten eertse komt het keihard aan dat mensen je niet mee willen hebben met het etentje, ten tweede komt het nog harder aan dat mijn beste vriendin wel met hen gaat eten en niet mij mij en een andere vriendin. Dat doet echt pijn. Ze wordt getuige op mijn huwelijk, maar ze neemt niet echt stelling tegen die andere afdeling. Ik had haar ook gemaild dat als ze dit over haar zouden zeggen ik niet met hen zou willen eten, maar daar reageert ze niet op. Dit doet zo'n pijn. Ik vraag me af wat voor vriendschap we hebben. Ik wil dit niet op de sipts drijven, maar kunnen jullie mijn gevoelens voorstellen?? Zolang ze niets laat horen, doe ik dat ook niet. Wat zouden jullie doen als ze dit met jullie flikken? Etentjes zijn wel vaker niet doorgegaan. Voel me echt klote hierdoor.

Jovi_Hobbes

Dat is rot. Ik kan me voorstellen dat je het heel jammer vind dat je beste vriendin niet voor je opkomt in zo'n situatie. Aan de andere kant is zij niet degene geweest die heeft gezegd dat ze jou er niet bij wil hebben. Dat kan je haar dus niet kwalijk nemen, maar ik zou wel proberen om een gesprek met haar aan te gaan waarin je tegen haar zegt dat het jou pijn heeft gedaan. Misschien kun je dat beter in een gesprek doen dan via de mail.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ik zou ook wel kwaad zijn. Zeker omdat jij normaal eerst gewoon met haar iets ging eten. Er is dan volk bijgekomen en dan lig jij er zelf uit, dat is zo bizar. Als er iemand dat van mijn vrienden zou vragen, zou ik daar ook wel tegen in gaan.
Kzou proberen het allemaal even te laten zakken, misschien alles wat je nu voelt en denkt opschrijven maar het niet via mail doorsturen. Dan kan je daarna eens met haar praten en als je dat moeilijk vindt, kan je haar altijd laten lezen wat je nu opschrijft.
Misschien beseft ze gewoon niet wat ze gedaan heeft, was het voor haar gewoon een dom etentje of misschien durft ze helemaal niet tegen de rest in te gaan.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

FlowerPower

Ik begrijp je!
Een vriendin van mij heeft pas gebroken met haar vriend na een relatie van meer van 3 jaar. Nu, een kleine week later, heeft ze al een ander. Ze zei dat ze niet zonder seks kan. Dus mij werd al snel duidelijk waarom ze nu al een ander heeft.
Toen zei ik haar dat ik gelukkig ben als vrijgezel, dat ik niet wil trouwen, geen kinderen wil en dat ik er zenuwen van krijg als er iemand aan mij zit en dat ik graag op mijn gemak thuis wil kunnen komen. Ze zei dat ze mij zo wel kende, dat ze me begreep.
Maar toen ik zei dat ik ook geen behoefte had wat seks betreft lachte ze me gewoon uit... Terwijl ze 2 minuten ervoor zei dat ze me begreep...niet dus. Maar gewoon uitlachen? Had ik echt niet van haar verwacht, zeker niet van iemand die je al 15 jaar kent.
Ben erg teleurgesteld in haar en heb besloten om nu niks meer van mij te laten horen, tot zij weer een teken van leven geeft. En eigenlijk...met zo iemand wil ik niks meer te maken hebben. Een vriendin kan ik haar echt niet meer noemen.

myra

echte vriendschap is zeldzaam... Veel mensen  vinden je leuk als het hen uitkomt...

Ik kan er zelf ook echt niet mee om als mensen een afspraak afzeggen zonder echte reden, of als mensen een berichtje niet beantwoorden...

Tips heb ik niet echt, meestal verbreek ik gewoon het contact als het me te gortig wordt. Hoewel dat elke keer ook weer pijn doet.

Zonnekind

Ik laat een slechte vriendschap ook meestal doodbloeden. Ik denk daar dan wel nog geregeld aan terug maar echt spijt heb ik normaalgezien niet.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.