|
myra
Gast
|
 |
« Gepost op: Januari 24, 2006, 11:25:43 » |
|
Zijn er hier mensen die paranormaal begaafd zijn, of erg geinteresseerd zijn in het paranormale? Zelf vind ik dat onderwerp erg boeiend. Ik zou mijzelf geen paragnost ofzo noemen  maar ik heb soms wel voorgevoelens die echt uitkomen. Heeft iemand anders ervaring?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 24, 2006, 11:43:23 » |
|
Ik ben niet paranormaal, maar zeker wel geinteresseerd in dit onderwerp. Ik kan wel aardstralen pendelen. Wel leuk wat ik een keer heb meegemaakt; mijn vriend en ik kenden elkaar net, maar sliepen niet bij elkaar. Ik werd midden in de nacht wakker met het idee dat hij bij me was. Toen ik hem dat vertelde bleek dat hij op exact hetzelfde tijdstip hetzelfde gevoel had gehad.  Myra, zou het bij jou ook met hsp te maken hebben?
|
|
|
|
|
|
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
|
|
|
|
myra
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 24, 2006, 11:49:47 » |
|
Ik weet het niet zeker, maar vermoedelijk wel. Ik heb vaak gelezen dat hsps in het spirituele geinteresseerd zijn en ervoor open staan. idd wel een toffe ervaring die je meegemaakt hebt Ereinion 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
myra
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 24, 2006, 12:00:23 » |
|
Ik ben niet paranormaal, maar zeker wel geinteresseerd in dit onderwerp. Ik kan wel aardstralen pendelen.
Kan je daar iets meer over vertellen? Wat kan je bv afleiden uit die aardstralen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TBW
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 24, 2006, 12:24:44 » |
|
Ik denk dat ik mijn standpunt over dat soort zaken al duidelijk heb gemaakt. Het onzichtbare en het non-existentiele zijn nauw verbonden Het geloof in het supranatuurlijke staat gelijk aan een kinderneurose enzovoort @Myra: van wie is het tweede citaat? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 24, 2006, 12:29:18 » |
|
Ik kan ze opzoeken. Het schijnt niet zo goed te zijn om je bed daar neer te zetten bijv. Mijn moeder had altijd veel buikpijn, bleek dat ze precies met haar buik op een kruizing van aardstralen lag. Zij heeft het bed verplaatst en had er daarna geen last meer van. Ik doe er zelf niet veel mee, wil binnenkort nog wel even kijken waar ze bij ons in huis liggen (als ze er zijn). Het is trouwens heel makkelijk om te doen; je hangt een gouden ring aan een touwtje en als het begint te draaien ligt er een straal. Niet iedereen kan het trouwens, en het is wel makkelijk als je weet of er een is om er achter te komen of je het kan voelen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jovi_Hobbes
Administrator
AVEN Squatter

The name is Hobbes, Jovi Hobbes
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 24, 2006, 01:45:40 » |
|
Ik vind paranormaliteit wel erg interessant maar ben zelf niet paranormaal begaafd. Ik ben er wel van overtuigd dat er meer is dan wat we kunnen zien en denk niet dat iets dat we niet kunnen verklaren daarom ook meteen niet bestaat.Wat natuurlijk niet zegt dat iets wat op het eerste oog niet te verklaren is dan ook meteen onder paranormale gebeurtenissen valt, sommige mensen willen wat dat betreft te graag ergens in geloven. Ik heb wel eens iets soortgelijks als Ereinion meegemaakt maar ook voor die tijd "geloofde" ik al in paranormale verschijnselen.
|
|
|
|
|
|
Is there anybody out there, just like everybody out there? Just one somebody out there, just like me?
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 24, 2006, 06:51:56 » |
|
Als jij dat wilt geloven, TBW, dan geloof ik wat ik wil geloven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TBW
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 27, 2006, 08:14:42 » |
|
Awel, om nu erger te vermijden: NATUURLIJK GELOOF JE WAT JE WILT EN HEB IK DAAR RESPECT VOOR 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 27, 2006, 09:16:06 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Knoddepropje
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 27, 2006, 08:18:25 » |
|
 Jij moet je nu wel oppermachtig voelen hè TBW  Turn back the time  TBW: De TijdTovenaar  (Volgens mij heb jij de boel gewoon laten crashen hier  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TBW
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 27, 2006, 08:26:38 » |
|
 Jij moet je nu wel oppermachtig voelen hè TBW  Turn back the time  TBW: De TijdTovenaar  (Volgens mij heb jij de boel gewoon laten crashen hier  ) Sjt. Anders krijg ik geen cadeau'tjes van Sinterklaas...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sammy
Mega Mitosis

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 27, 2006, 09:39:52 » |
|
Ik heb vaak gelezen dat hsps in het spirituele geinteresseerd zijn en ervoor open staan.
Spiritueel is niet hetzelfde als paranormaal. Ik sluit mij bij de mening van TBW aka Lombas aan wat betreft het paranormale, maar spiritualiteit in brede zin gaat over alles waar de nadruk op persoonlijke innerlijke ervaringen ligt. Nu, gebruik de woorden die je wil, ik vind het gewoon irritant dat mensen tegen mij over UFO's beginnen als ik zeg dat ik een spiritueel mens ben. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TBW
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 27, 2006, 10:59:05 » |
|
Ik heb vaak gelezen dat hsps in het spirituele geinteresseerd zijn en ervoor open staan.
Spiritueel is niet hetzelfde als paranormaal. Ik sluit mij bij de mening van TBW aka Lombas aan wat betreft het paranormale, maar spiritualiteit in brede zin gaat over alles waar de nadruk op persoonlijke innerlijke ervaringen ligt. Nu, gebruik de woorden die je wil, ik vind het gewoon irritant dat mensen tegen mij over UFO's beginnen als ik zeg dat ik een spiritueel mens ben.  Sjt, ik treed hard op tegen mensen die de kosmische krachten hier verbreken. Laat ze doen! *kijkt berispend* 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
myra
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 28, 2006, 12:24:57 » |
|
Spiritueel is niet hetzelfde als paranormaal. Ik sluit mij bij de mening van TBW aka Lombas aan wat betreft het paranormale, maar spiritualiteit in brede zin gaat over alles waar de nadruk op persoonlijke innerlijke ervaringen ligt. Nu, gebruik de woorden die je wil, ik vind het gewoon irritant dat mensen tegen mij over UFO's beginnen als ik zeg dat ik een spiritueel mens ben.  In ufo's geloof ik ook niet. Uiteraard weet ik dat het spirituele niet gelijkstaat aan het paranormale. Ik deed meer een algemene uitspraak over hsp's he. spiritueel is voor mij ervaringsgericht, en een ervaring kan vele vormen aannemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|