Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Testosteron

Gestart door Rhapsody, december 14, 2008, 12:16:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Bovendien heb ik nu net mijn haar kort.... ;) wat jammer nou!
Het baart me soms wel zorgen hoor, heb te weinig lef om precies uit te zoeken hoe het nou bij mij zit...als ik zo blijf aansukkelen ben ik 80 eer ik genoeg lef bij elkaar heb..... :P
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Rhapsody

Ik vond dit in een oud bericht van Ereinion:

'Voor het totaal ontbreken van seksuele gevoelens bij personen verwijst Esther van Driel naar een onderzoek van psychologe dr. Ellen Laan, die twee vrouwen van 19 en 30 jaar onderzocht die nog nooit een seksueel verlangen hadden ervaren. "Van beide vrouwen was bekend dat zij vanwege een zeldzame aandoening al sinds de puberteit een gebrek aan testosteron hadden. Als experiment kregen ze dit hormoon toegediend. Van deze stof moet bij zowel mannen als vrouwen een minimum hoeveelheid in het bloed aanwezig zijn om seksueel opgewonden te raken. Na afloop van de proef verlieten de vrouwen met rode wangen het laboratorium en waren zij erg verbaasd over dit voor hen nieuwe en onbekende gevoel.".'

Toch wel testosteron dan? Ik snap er niets meer van!


Rhapsody

 :schater:

Mijn haar is juist heel lang! Ik ben gek op lang haar.  :D

In mijn ervaring zijn het dan juist vrouwen met kort haar die geïnteresseerd zijn in seks, haha. :P ;)

Ienepien

Dat zullen wel weer zulke beweringen zijn, die toevallig net precies passen bij de mensen die ze getest hebben. :-\

Rhapsody

Wel valt het mij op dat veel vrouwen na hun zwangerschap hun haar eraf knippen. Zal wel makkelijker zijn, omdat een kind of kinderen om veel tijd en energie vragen. Dan is een kort kapsel makkelijk.

Ook een stereotype is, vrouwen met kort haar = lesbisch. Wat gedeeltelijk klopt. Ik ken veel lesbiennes, maar geen met lang haar. Wel lesbiennes die eerst lang haar hadden maar het er nu hebben afgeknipt. De lesbiennes die ik ken zijn allemaal rond de 20. De meesten hadden lang haar toen ze 17/18 waren, en hebben recentelijk hun haar eraf geknipt. Volgens mij als resultaat van een 'coming out' periode. Ik dacht ook altijd dat ik lesbisch was (ook al had ik geen seksuele gevoelens voor meisjes/vrouwen). Maar nu is het maar al helemaal duidelijk dat ik niet lesbisch ben, want ik heb mijn lange haar na al die jaren nog steeds. ;)

En het wordt alleen maar langer!  :o

;D

petra1963

Ja, dat van dat korte haar bij lesbiënnes was mij ook al opgevallen. Het 'hoort' kennelijk zo als je 'zo' bent..

En dan heb je ook nog het type dat er erg mannelijk uit ziet ( om niet te zeggen 'type bouwvakker' ), maar dat wel een hekel aan mannen heeft. Ik vind dat alles psychologisch heel interessant !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rhapsody

Ik voelde me al nooit thuis op die COC feesten...  :schater:  (binnenpretje)

Hm, ook al hebben ze kort haar, een handjevol lesbiennes die ik ken zijn toch echt vrouwelijk en dragen vaak hakken en rokjes, lakken hun nagels en tutten uren voor de spiegel. Ik vond het echt leuk om te zien. Twee lesbiennes die ik ken vind ik zelfs erg knap en enorm vrouwelijk! Maar ja, die zijn wel zeldzaam. De meerderheid is toch best wel mannelijk qua gedrag en qua uiterlijk en kleding. Maar hetzelfde geldt voor homoseksuelen, er zijn wel mannelijke homoseksuelen, maar die zijn toch in de minderheid, net zoals de vrouwelijke lesbiennes.

Inderdaad erg interessant. ;D

Jovi_Hobbes

Citaat van: Rhapsody op december 14, 2008, 08:21:48 PM
Mijn haar is juist heel lang! Ik ben gek op lang haar.  :D

Mijn haar ook, dus ik geloof niet helemaal wat ze in het artikel beweren  ;D

Citaat van: Rhapsody op december 14, 2008, 10:35:11 PM
Wel valt het mij op dat veel vrouwen na hun zwangerschap hun haar eraf knippen. Zal wel makkelijker zijn, omdat een kind of kinderen om veel tijd en energie vragen. Dan is een kort kapsel makkelijk.

Ik heb pas van een collega begrepen (die pas bevallen was) dat je haar na de bevalling uitvalt (tijdens de zwangerschap doet het dat namelijk niet, om de een of andere reden). Misschien heeft dat er ook wel iets mee te maken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: Rhapsody op december 14, 2008, 06:04:40 PM
Fascinerend! Dankjewel voor de link.  ;D

Ik voel me veel prettiger bij Willem zijn uitleg, want inderdaad, ik wordt gewoon ongesteld dus dan is er hormonaal niets aan de hand zou je kunnen zeggen toch? Ik heb daar nooit bij stil gestaan.

Maar dan zit Ienepien haar verhaal ook in mijn achterhoofd, haar allereerste bericht waar ze verteld over haar bevalling, dat er toch iets niet goed zit hormonaal.

Maar misschien is het bij elke aseksueel weer anders.


Dat denk ik ook wel en er zullen vast meerdere factoren meespelen. Ik vond Willems reactie indertijd een verademing omdat onderzoekers er bijna direct van uitgaan dat het aan hormonen ligt, terwijl er op het Engelse AVEN meerdere aseksuelen zijn die hun hormoonhuishouding hebben laten testen en als uitslag kregen dat ze normaal waren. Die overhaaste conclusies zijn zoals altijd alleen maar verwarrend.

Citaat van: Rhapsody op december 14, 2008, 06:04:40 PM
Zelf ben ik wel een extreem geval, net zoals jou Jovi,

Prettig kennis te maken  :handschudden:   ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Rhapsody

 ;D

Ik heb meerdere berichten van Willen gelezen, hij zei vaak enorm goede dingen vind ik persoonlijk, wijze woorden soms. Jammer dat hij niet meer actief is.

Heb jij je ook laten testen voor iets in die trant? Ik zou het wel willen, maar heb geen zin om het te regelen.  :schater:

Leuk dat je ook lang haar hebt trouwens! Misschien keertje foto uitwisselen? :P

Jovi_Hobbes

Dan moet ik er wel even een zien te vinden waar mijn staart ook op staat  :D

Ik heb me zelf overigens nooit laten testen. Ik ben niet echt iemand die zonder heel goede reden rustig bij de een of andere arts binnenloopt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Rhapsody

Och nee, ik al helemaal niet! Ik ben voor het laatst bij de huisarts geweest toen ik 16 was, dat is bijna 8 jaar geleden haha. Ik wil niet dat hij aan me gaat zitten ofzo, dan ga ik me al druk maken voordat ik er naar toe ga, mocht ik dat willen. :P

Haha, heb je het nooit los dan? ;D

Jovi_Hobbes

Maar weinig, want dan zit het voortdurend overal in de weg en aan vast enzo. Vooral in het openbaar vervoer is dat erg naar  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Rhapsody


sutoroberi_sheku

dat met dat testosteron zal voor sommige vrouwen wel werken (maar wie zit er nou op een baard te wachten), maar ik geloof daar ook niet in.
de mens heeft altijd al willen verklaren. zo zijn ook de verschillende goden van de verschillende religies ontstaan. bij de grieken: men kon die rare schichten uit de lucht niet verklaren,
en de reden ervoor ook niet. Dan móet het een god zijn (die noemen we dan Zeus), en die straft ons voor dit en dat.
laterna zijn we het wel kunnen verklaren, en toen vielen de andere verklaringen we.
omdat ze op dit moment nog geen flauw idee hebben, waarom zoiets ontstaat, komen ze weer met allemaal testen en resultaten. tja, je moet het maar geloven.
je kunt ook echter niet nagaan, of vrouwen al langer lijden aan dit "testosteron tekort", omdat ze het domweg voorheen nog niet konden testen, en het tevens niet als een probleem werd gezien.
ik geloof ook dat het iets psychologisch is. zoals ik eerder als zei: als je je intens afzet om verliefd te worden, sluit je je gevoelens weg, en zal de kans dàt je verliefd wordt aardig verkleinen.
(werkt trouwens ook voor mediums e.d. (voor diegene die daar in geloven) Ik zelf heb een haat/liefde relaties met alles wat met geesten te maken heeft. Vind het prachtig, maar ook ontzettend eng. ik sluit me daardoor af, waardoor geesten geen contact kunnen leggen. mediums doen dit ook, anders zouden ze geen normaal leven meer kunnen leiden).

ik ben ook gek op lang haar (al wil mijn eigen niet groeien, en groeit het maar tot een bepaalde lengte en niet langer). het liefst had ik ze tot mijn middel (ben maar 1m63), en ik ben met veel (uiterlijke dingen) ook echt een meisjes meisje.
lang haar heeft ook met vruchtbaarheid te maken, onbewust.
de reden dat mannen vaak op blond vallen is, dat blonde vrouwen vruchtbaarder zijn, want die zijn nog jong en "ongeschonden". je haar schijnt namelijk 1 of 2 tinten donkerder te worden als je bent bevallen.
misschien dat lang haar ook iets met jeugd en onschuld te maken heeft, en dat moeders en rijpere vrouwen geheel onbewust hun haren laten knippen!