|
Newana
Gast
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: Maart 12, 2009, 08:12:17 » |
|
Wat is er dan Brummetje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brummetje
Gast
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: Maart 12, 2009, 08:24:42 » |
|
Ik heb het vermoeden dat mijn vriend niet altijd de waarheid spreekt tegen mij en/of dat hij vaker dingen achterhoud.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Newana
Gast
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: Maart 12, 2009, 08:30:07 » |
|
Hmm  .. Wat denk je dat hij achterhoudt en waar denk je dat hij over liegt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brummetje
Gast
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: Maart 12, 2009, 09:03:46 » |
|
De reden waarom het uit is gegaan met zijn ex, en hij heeft me niet verteld dat ie daar een paar maanden gewoond heeft. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I-lady
Member

|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: Juni 09, 2009, 07:11:05 » |
|
Brummetje: je moet nooit jezelf pijn doen door wat een ander jouw aandoet! Je moet van jezelf houden echt waar!  Ik heb ook aan automutilatie gedaan,bij mij kwam het duidelijk door mijn jeugdtrauma voor mij voelde het goed om mijn geestelijke pijn lichamelijk te voelen.Ik deed het "als de emmer overliep" en die liep snel over want er zat nogal veel in.  Ik wilde er wel vanaf dus ik ben toen gaan douchen en heb sterk gevisualiseerd dat het water mijn negatieve gevoelens meeneemt het putje in.Dat deed ik steeds als ik de aandrang had en nu heb ik het heeeeeeeeel soms nog,maar bij mijn laatste grote geestelijke klap heb ik het zelfs helemaal niet gedaan.Dus ik denk dat ik er aardig vanaf ben,het is even een andere manier vinden om met je negatieve gevoelens om te gaan.Maar ik wil mezelf dus niet meer verminken door anderen zeg maar..ik moet voor mijn lichaam zorgen want dat ben ik waard.En dat is iedereen waard!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ienepien
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: Juni 09, 2009, 07:16:28 » |
|
Wat een goede positieve gedachtes. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I-lady
Member

|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: Juni 09, 2009, 07:33:04 » |
|
 thx! daar ben ik heel goed in geworden tegenwoordig,maakt echt een hoop uit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peter1963
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: Juni 09, 2009, 09:01:54 » |
|
Heel goed ! 
|
|
|
|
|
|
less is more..
|
|
|
|
Sismo
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: Juni 09, 2009, 10:47:53 » |
|
Er was net een reportage op Ned.2 over automutilatie. Er is een reizende expositie die langs verschillende GGZ's gaat. Ervaringsdeskundigen gaan cursussen geven aan verpleegkundig personeel. Klonk wel erg goed!
|
|
|
|
|
|
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-
|
|
|
Ereinion
Administrator
Avengelical Prophet

'Kim' by David Spacil
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: Juni 10, 2009, 09:45:52 » |
|
Brummetje: je moet nooit jezelf pijn doen door wat een ander jouw aandoet! Je moet van jezelf houden echt waar!  Ik heb ook aan automutilatie gedaan,bij mij kwam het duidelijk door mijn jeugdtrauma voor mij voelde het goed om mijn geestelijke pijn lichamelijk te voelen.Ik deed het "als de emmer overliep" en die liep snel over want er zat nogal veel in.  Ik wilde er wel vanaf dus ik ben toen gaan douchen en heb sterk gevisualiseerd dat het water mijn negatieve gevoelens meeneemt het putje in.Dat deed ik steeds als ik de aandrang had en nu heb ik het heeeeeeeeel soms nog,maar bij mijn laatste grote geestelijke klap heb ik het zelfs helemaal niet gedaan.Dus ik denk dat ik er aardig vanaf ben,het is even een andere manier vinden om met je negatieve gevoelens om te gaan.Maar ik wil mezelf dus niet meer verminken door anderen zeg maar..ik moet voor mijn lichaam zorgen want dat ben ik waard.En dat is iedereen waard! Mooi!
|
|
|
|
|
|
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.
|
|
|
|
myra
Gast
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: Juni 10, 2009, 12:00:13 » |
|
Er was net een reportage op Ned.2 over automutilatie. Er is een reizende expositie die langs verschillende GGZ's gaat. Ervaringsdeskundigen gaan cursussen geven aan verpleegkundig personeel. Klonk wel erg goed!
idd erg goed, want automutilatie wordt vaak verkeerd begrepen...Vaak zegt men tegen de betrokkene : 'maar stop daar toch gewoon mee'. Het is iets complexer dan dat, automutilatie kan een soort verslaving worden... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ciara
Mega Mitosis

|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: Juni 10, 2009, 09:35:36 » |
|
Van wat ik ervan weet is automutilatie een manier van zelf controle, of kan het dat zijn. Een beetje kromme vergelijking is die met anorexia; het eten, of juist niet eten is wat ze onder controlle hebben, waardoor ze zich zelfverzekerd voelen. Dat is niet iets waar je zo maar mee op kunt houden. Het zelfbeeld zou daarvoor eerst eigenlijk drastisch omgegooit moeten worden, en dat gebeurt niet zomaar.
En het klinkt misschien raar, maar er zijn best veel mensen die het in lichte mate doen. Ik ken genoeg mensen die als ze jeuk hebben net zo land doorkrabebn totdat ze echt bloed hebben getrokken. Dit is uiteraard lang niet zo verre gand als jezelf met een mes of iets dergelijks bewerken, maar toch, als je erover nadenkt, is ook dat weer een vorm van contole uitoefenen op de dingen die je voelt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sismo
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: Juni 10, 2009, 09:40:26 » |
|
Zo ver ik weet, doen mensen het om psychische pijn niet meer te voelen. Lichamelijke pijn eist dan de aandacht op. Ik heb er ooit in mijn werk mee te maken gehad en idd, gewoon ermee stoppen gaat echt niet!
|
|
|
|
|
|
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-
|
|
|
|
Brummetje
Gast
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: Juni 11, 2009, 10:31:56 » |
|
Verslaving, ja. Bij mij is het een verslaving. Ik kan niet stoppen met het trekken aan de velletjes van mijn lippen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ienepien
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: Juni 11, 2009, 10:44:32 » |
|
Ook niet, als je je lippen goed vettig houdt met lippenbalsem? Blijven smeren........... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|