Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aanpassingen forum

Gestart door bebe, maart 23, 2008, 09:49:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bebe

ik blijf het ook verdacht vinden hoor zoveel mensen als gast on line..........zeker op zo;n tijdstip............hmmm
dat shiften is niet zo;n slecht idee denk ik...
oh by the way is het mischien een idee om ,net als op een ander forum waar ik weleens kom, een soort plek te maken(daar noemen ze het de secret garden)waar alleen leden in kunnen komen?soms snijden we hier best heftige onderwerpen aan, en als werkelijk iedereen dat kan lezen is niet altijd prettig misschien?
op dat forum hebben ik geloof mensen die meer dan 20 berichten hebben geplaatst daar toegang in, is dit technisch haalbaar???

Sam

Geen slecht idee, of gewoon een deel waar niet ook alle gasten bij kan. Soms gaat het wel over héél persoonlijke zaken.

bebe

ja precies,gewoon een stukje meer prive.
dat maakt het net iets prettiger voor sommige mensen denk ik om berichten te plaatsen
over een bep onderwerp.

Zonnekind

Citaat van: Ienepien op maart 23, 2008, 12:48:30 AM
20 over 12, hè Zonnekind. We lopen een uurtje voor. ;D

Nee hoor, het was echt twintig voor 1, kheb op mijn eigen horloge gekeken :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

#4
O, dan lopen ze in België ook vóór. Hebben ze bij jullie al de zomertijd, dan?
Bij ons pas volgend weekend. :P


En over die geheime plaats alleen voor leden? Misschien de onzin hoek, fly-by, verjaardagstopic, fanclubs?
Daar hebben ze toch niks te zoeken? Alleen de medische achtergrond, vragen over, in de media enz. Die zijn voor gasten misschien interessant.

Ereinion

Ja, je kunt wel bepaalde delen afsluiten hier.
Ik ben daar niet zo voor. Ook niet voor het schiften. Dit forum is bedoeld voor openheid en moet ook voor iedereen open zijn. Voor sommigen is hier registreren ook een manier om aan te geven (voor zichzelf of misschien de statistieken) dat ze aseksueel zijn. Iedereen moet hier gewoon vrij zijn om hier iets te gaan doen of niet. Daarom zijn we hier ook niet zo heel erg streng. Als het echt uit de hand loopt grijpen we wel in, maar dat is tot nu toe nog niet vaak voorgekomen.
Trouwens, waar moet je dan de scheiding maken? Iemand met één postje kan wel een hele belangrijke bijdrage hebben geleverd. En al die stille leden zitten toch niemand in de weg?
Ik vind trouwens juist dat alle verhalen over aseksualiteit voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Het is anoniem, dus kun je rustig je hart uitstorten. En het is hier wel een voorlichtingsnetwerk, waar mensen informatie en herkenning kunnen vinden. Als je op AVEN komt lezen weet je precies wat je krijgt er moet juist vooral geen geheimzinnigheid zijn. Wil je dieper op iets ingaan, maar zonder dat iedereen het kan lezen, kun je dat altijd via pm doen.

Wat Ienepien aangeeft vind ik dan eventueel wel een idee, alleen de onzin afsluiten. Maar aan de andere kant geeft dat ook wel een belangrijk deel van het forum aan. AVEN is ook vooral gezellig!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

AVEN is héééél gezellig. :D

Sismo

We hebben het idd al eens eerder gehad over schiften van leden die nooit (meer) actief zijn. Ik ben het (nog steeds) met Ereinion eens, er zit niemand in de weg, toch? Het registreren op zich kan voor iemand juist belangrijk zijn, zonder dat er de behoefte is om deel te nemen aan de discussies hier (ik merk dat ik die behoefte op dit moment ook minder heb). Moet kunnen vind ik!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik sluit me ook aan bij jullie. En ik vind ook dat het onzin gedeelte niet afgesloten mag worden. Iedereen mag zien dat we het hier ook over doodnormale dingen hebben en dat we ook veel plezier kunnen maken. Dat we niet allemaal in een hoekje zitten weg te kwijnen omdat we aseksueel zijn. Iedereen bepaalt zelf of ze dat willen lezen of niet.
In het begin richtte ik me enkel op alles over aseksualiteit, ik stelde er vragen over, wou de verhalen van anderen lezen, wou mijn eigen verhaal doen,... maar na een tijdje had ik daar genoeg van en wou ik hier, bij de mensen die me begrijpen en kennen, ook over andere dingen praten.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

bebe

het was maar een ideetje hoor, op dat andere forum is het ook heeeeeeel gezellig en open,maar er was gewoon behoefte aan een aparte plek waar je wat meer prive dingen neer kon zetten.
Voor mij maakt het hier niet uit, ik praat over alles wel en iedereen mag dat ook lezen,maar ik dacht misschien zijn er mensen die er behoefte aan hebben,vandaar
het idee.
Enne natuuuuurlijk is AVEN het aller aller gezelligste forum!!! dat staat voorop natuurlijk!  ;D :klap:

Ienepien


Zonnekind

Weer 49 gasten en dit keer is het half 3 's nachts... Ik vind het fijn moest het forum echt zoveel geïnteresseerde gasten trekken maar ik vind het toch maar verdacht.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sam

Openheid is zeker bekangrijk en aangezien er ook nog wel eens topics en staartjes van topics verplaatst worden tussen boarden lijkt een paar van de bestaande forums afsluiten me ook niet handig.
Waarom niet gewoon één board genaamd 'privé' maken, en dat afsluiten voor niet leden. Als een paar leden dan echt de behoefte hebben zeer persoonlijke gesprekken te voeren zonder pottenkijkers, kunnen ze ergens terecht.

Ienepien

Dát is misschien wel een erg goed idee. :klap:

Jovi_Hobbes

Ik ook wel. Er valt wel iets voor te zeggen al is zelfs zo'n privé onderwerpje nog steeds maar betrekkelijk prive. Iedereen kan in principe lid worden dus iedereen kan als ze dat graag willen alsnog meelezen, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen en voor sommige onderwerpen wel nuttig kan zijn.
We zouden het misschien uit kunnen testen? Gewoon om te zien of er inderdaad behoefte aan is en of het niet ten koste gaat van de openbare onderwerpen.
MAar ik ben het wel met Ereinion eens dat het juist belangrijk is dat dit een open forum is waar veel dingen besproken kunnen worden en waar mensen veel informatie kunnen vinden.

Het opschonen van de leden vind ik ook nog steeds niet zo'n goed idee. Mochten er echt problemen komen door de hoeveelheid leden dan kunnen we overwegen om mensen die al meer dan een jaar niet online zijn geweest en ook niets of weinig hebben gepost te verwijderen, maar vooralsnog ben ik daar niet voor. Het aantal berichtjes moet in ieder geval zeker geen doorslaggevend criterium zijn want er zijn ook genoeg leden die hier regelmatig komen, maar die gewoon niet posten. Dat moet mogelijk blijven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?